Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

God morgen. :kaffekopp:

I dag sov jeg litt lenger enn normalt. Men det er kanskje ikke så rart etter gårdagens overdose med frisk luft. Dessuten har jeg blitt sittende og se Mord og Mysterier til langt over midnatt hver kveld denne uka. :)

Jeg er veldig glad jeg tok den lange turen i går.Og ekstra godt smakte den turen når regnet slo mot ruta utover kvelden i går. Og så langt ser det ikke ut til å være det helt store turværet i dag. Så da bør jeg vel prøve å få husmora til å virke i dag. Jeg er stiv og støl og giktisk og i dårlig form, men jeg vet humøret blir mye bedre hvis jeg får vasket litt her. :jepp:

Her er bakken kald og været mildt så hålka har medført lite flaterende turnøvelser, i frittstående, både på vei til og fra jobb. Får legge til at jeg er overbevist om at jeg gjennomførte et par C-momenter på vei til jobb. :)

Det er omtrent som vi hadde det før jul da. Da bedrev jeg ufrivillig dansetrening. Det ble noen hallingkast... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men her klarner været opp. Kanskje jeg skal ta en bytur og se om jeg får brukt et par gavekort... :jepp:

*har ikke lyst til å vaske*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble en liten bytur. Og jeg fikk kjøpt noe scrappeutstyr (mest papir). Ble ikke så mye annet. Men jeg fikk luftet meg litt...

Og nå har jeg det godt her i sofaen.

:veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: God fredagsmorgen - i den grad å våkne opp til snøvær gir en god morgen :sno:

Ja-ja, kanskje jeg klarer å holde meg inne og vaske da. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, sies det vel... Men altså, når jeg sitter inne og ser ut på snøen som daler, så er det jo vakkert på en måte. Det er facinerende å se omgivelsene forandre seg. Men jeg liker det ikke... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset er rent og Sauen er ren. Nå blir det sløving fram til jeg skal legge meg i rent sengetøy. :bolledeig:

:veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdagsmorgen. Det første jeg hørte da jeg våknet var lyden av vanndråper fra taket. Det tyder på at snøen er iferd med å forvandles til slaps... Så jeg får nok testet hvor mye vann vinterskoene mine trekker når jeg skal ut. For jeg skal ut i dag. Riktignok bare en liten tur. Det er siste dagen Coop Extra har frukt til 10kr pr kg. Så jeg må fylle opp lageret. Også tror jeg at jeg må kjøpe noe raggegarn. Jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal strikke, så jeg får begynne med et par sokker. :jepp: Jeg har lyst til å strikke en jakke til meg selv, men klarer ikke velge hvilken. Er så mange fine modeller å velge i... :klo:

Høres ut som en perfekt inngang til helga! :veslejenta:

Det var det. :jepp: Deilig å slappe av i sofaen en fredagskveld, og vite at huset er rent. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn. :kaffekopp:

Søndagsmorgen er min favorittmorgen. Frokost, kaffe og Sangtimen... :bolledeig:

Nina for stille forbi her hos meg. Noen vindkast ble det, men slett ikke ille. Har vært borti myyye verre. Men jeg føler meg litt rammet likevel. For det er ikke noe ålreit å se nyhetene på TV, og plutselig se bedriften til min bror på skjermen. Jeg aner ikke hvor store skader huset har fått. Men takskade, sterk vind og masse nedbør er ikke bra. :(

Ellers er planene for dagen ganske så klare. Det blir strikking og TV og Turbo og mat og godstol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokosten er spist, jeg er godt nede i kaffekopp nr 2, lokalsendingen på radio forteller om helgas stormkast... I grunnen har jeg en god start på uka. :jepp:

I går gjorde jeg kort prossess med alle de hjernedøde spillene jeg har spilt på face - jeg sletta alle sammen. Så nå spiller jeg ikke annet enn Wordfeud og Quizkampen (de to krever faktisk litt bruk av hjernecella...). Det er så mye annet jeg har lyst til å bruke tiden til (lese bøker, strikke, skrive brev, lage flere kort, se filmer, gå tur osv...). Og når man først roter seg inn på de teite spillene forsvinner tiden på merkelig vis...

I helga strikket jeg min første sokk på mange år. Moro å oppdage at kunsten med å strikke hæl og tå ikke er glemt. Og veldig moro å kjenne at hendene er i en så god periode at jeg kan strikke litt igjen. :bolledeig:

I dag har jeg som vanlig ingen store planer. Blir sikkert en liten tur ut. Også blir det nok litt strikking og litt tv. Utover det blir dagen som den blir...

Nina for stille forbi her hos meg. Noen vindkast ble det, men slett ikke ille. Har vært borti myyye verre. Men jeg føler meg litt rammet likevel. For det er ikke noe ålreit å se nyhetene på TV, og plutselig se bedriften til min bror på skjermen. Jeg aner ikke hvor store skader huset har fått. Men takskade, sterk vind og masse nedbør er ikke bra. :(

Rapportene sier at skadene er små. Og ikke på hovedbygget til bedriften. *lettet*

Håper du har hatt en flott helg. :)

Takk, helga mi har vært veldig fin. Ikke så mye action, men likevel god. :) Håper du også har hatt det fint. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med litt :kaffekopp: (fyll den med det som passer)

Her er det god treningssamvittighet og god og mett etter laksemiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings! :kaffekopp:

Tirsdag og litt rusten skrott. Men det går seg vel til når jeg kommer meg i dusjen.

I går forsvant formiddagen i å oppdatere bloggen min. Og når kvelden kom ble jeg akutt sosial, så da gikk jeg en tur bort til mammas barndomsvenninne og mannen hennes. Veldig koselig å ha noen man ikke trenger å avtale besøk med. Der er det bare å ringe på døra, og er de hjemme blir man hjertelig invitert inn. :) Og etter et par timers skravling med dem dro jeg bortom minstesøster og skravlet en times tid med henne og svoger (det var så sent at småtrollene sov). :)

I dag skal jeg også være sosial. Først skal jeg iløpet av formiddagen ta en telefon jeg gruer meg til. Jeg har lovet å kontakte et foreningsmedlem som bor her i bygda. Og jeg liker ikke ringe til folk jeg ikke kjenner. Men det går alltid bra... :fnise: Og litt senere skal jeg tusle bort til en kusine på besøk. :)

Innom med litt :kaffekopp: (fyll den med det som passer)
Her er det god treningssamvittighet og god og mett etter laksemiddag.

Takk-takk. På den tiden i går var koppen fylt med kaffe (jeg drikker normalt ikke kaffe så sent, men når jeg er på besøk ofrer jeg litt av nattesøvnen for noe godt og svart i koppen). :)

Lite trening her i går. Det ble jo litt rusling i forbindelse med sosialisering. Men ikke noe å skryte av... Og middagen ble brødskiver. Jeg bråbestemte meg jo for å gå på besøk i de tider jeg normalt spiser middag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går gjorde jeg kort prossess med alle de hjernedøde spillene jeg har spilt på face - jeg sletta alle sammen. Så nå spiller jeg ikke annet enn Wordfeud og Quizkampen (de to krever faktisk litt bruk av hjernecella...). Det er så mye annet jeg har lyst til å bruke tiden til (lese bøker, strikke, skrive brev, lage flere kort, se filmer, gå tur osv...). Og når man først roter seg inn på de teite spillene forsvinner tiden på merkelig vis...

Jeg prøver også å bevisstgjøre meg på hvor mye tid jeg faktisk bruker på sånne aktiviteter - pc-spill, tv-serier jeg har sett mange ganger før, forum og annen nettsurfing... Det er utrolig hvor mye tid jeg frigjør ved å bli flinkere til å finne av-knappen på tven, og la være å finne på-knappen på pcen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også å bevisstgjøre meg på hvor mye tid jeg faktisk bruker på sånne aktiviteter - pc-spill, tv-serier jeg har sett mange ganger før, forum og annen nettsurfing... Det er utrolig hvor mye tid jeg frigjør ved å bli flinkere til å finne av-knappen på tven, og la være å finne på-knappen på pcen.

Det er helt utrolig hvor mye tid man bruker på sånt. Skal bare spille en omgang til... skal bare se en youtube-snutt til... må bare sjekke den nettsiden... skal bare... skal bare... og plutselig er hele formiddagen borte vekk i ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hele kvelden... Forrige uke hadde jeg flere dager hvor jeg ikke skrudde på pcen i det hele tatt etter jobb, og minst en dag hvor tven heller ikke var på, og kveldene blir jo så lange. Jeg rekker både å gjøre en huslig innsats og å lese både bøker og aviser - og se pvr-opptak av ting jeg faktisk har lyst til å se.

Men det skal jo sies at BBC gjør det enklere for meg med at de ikke viser daglige episoder av QI og Would I lie to you for tiden :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvelden ja... den forsvinner stort sett foran tv'n... :sjenert: Må nok ta tak i den også etterhvert. Men jeg er veldig fornøyd med at jeg har frigjort dagene... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant... Da jeg var student, gikk TVen min til heden en vinter. Da hadde jeg ikke all verdens kanaler å velge i, men nok til at tiden gikk. I månedene før jeg fikk ny, fikk jeg gjort utrolig mye rart! For det første studerte jeg mer, og jeg fikk lest masse bøker og brodert flere duker. Var også mer sosial, for dersom jeg skulle se noe, så måtte jeg på hybelbesøk til en av de andre jeg bodde sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet godt i natt, men er trøtt i trynet likevel... :Gjesp:

Gårdagen ble super. Var kjempekos å besøke kusine. Minstesøster ble også med dit. Vi fikk et par gode timer med skravlings og kaffe. :bolledeig:

I dag skal jeg ikke annet enn på butikken (tror jeg). Jeg må ha melk, litt pålegg og noe til middag. Ja, og mat til Turbo. Ellers er planene for dagen helt fraværende. Kanskje får jeg sparket igang årets kortproduksjon. Nevø og niese i Trøndelag har snart bursdag, så da må jeg vel lage kort til dem.

Veldig sant... Da jeg var student, gikk TVen min til heden en vinter. Da hadde jeg ikke all verdens kanaler å velge i, men nok til at tiden gikk. I månedene før jeg fikk ny, fikk jeg gjort utrolig mye rart! For det første studerte jeg mer, og jeg fikk lest masse bøker og brodert flere duker. Var også mer sosial, for dersom jeg skulle se noe, så måtte jeg på hybelbesøk til en av de andre jeg bodde sammen med.

De firkanta skjermene i ulike varianter er skikkelige tidstyver. Nå har jo jeg egentlig nok tid. Men jeg har lyst til å gjøre noe annet enn å sitte foran pc'n og spille hjernedøde spill... Når det er sagt, så er både pc og tv gode venner når jeg ikke har krefter til å gjøre annet. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Disse skjermene blir fort tidstyver ja - ingen tvil om det. Men så lenge man har et litt bevisst forhold til det, og klarer å ta valg om å gjøre andre ting, så tenker jeg at det sikkert går fint. Så lenge man ikke takker nei til masse sosialt for å følge med på episode 6548 av en såpeserie, eller er redd for å miste liv i Candy Crush eller Pet Rescue. Det virkelige liv må komme først :jepp:

Håper det blir en fin dag i fjøstraktene - kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...