Sauen Shaun Skrevet 30. desember 2014 Forfatter #1681 Del Skrevet 30. desember 2014 Ganske deilig å kjenne hverdagen banke litt på også kan jeg tenke, selv om det er hyggelig med sammenkomstene i julen også. Absolutt. Jeg elsker sånne kvelder som i går. Men innrømmer glatt at jeg var sliiiiten da jeg kom hjem rundt midnatt... Altså, familien Bulk består av to voksne, tre barn og tre katter. Også var jeg og nevø nordfra der. I tillegg hadde de avtalt besøk av et vennepar med to barn. Og mens de var der kom fetter med kone og voksen datter innom. Så det ble rimelig trangt rundt bordet og rimelig høyt støynivå. Men det var kjempekoselig - så jeg var lykkelig da jeg ruslet hjemover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. desember 2014 #1682 Del Skrevet 30. desember 2014 Kjenner følelsen. Jeg fikk en liten overdose da reservefamilie ramlet inn med sine tre små i jula. Var greit når vi var der på julaften for da er jo ungene i vante omgivelser og stakk inn på rommene sine for å inspisere julegavene etterhvert, men på besøk hos oss blir det tettere. Veldig koselig, for all del, men når man er vant til å sitte alene mesteparten av året så blir det litt overveldende . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 30. desember 2014 #1683 Del Skrevet 30. desember 2014 Håper du koser deg i finværet! Lengter ut, men får heller satse på finvær i helgen tenker jeg. I dag er det jobbing, før handling og husarbeid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 30. desember 2014 #1684 Del Skrevet 30. desember 2014 Vi har hatt et par rolige dager nå. I går tuslet jeg hjemme alene. Fikk ryddet og vasket litt og kost meg med bok mens gubben var på ølbrygging og i dag var jeg noen timer i byen mens gubben fikk litt tid hjemme alene. I kveld skal vi spille spill og kose oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #1685 Del Skrevet 31. desember 2014 God morgen. Vet ikke helt om jeg kan kalle meg våken, men jeg har ihvertfall kommet meg ut av senga. Gårdagen ble veldig fin. En helt herlig rusletur bort til familien Bulk. På sånne dager som i går kunne det godt vært dobbelt så langt å gå bort til dem. Og det var herlig å komme bort til huset deres og møte en blid liten niese. Hun var strålende fornøyd der hun lekte i snøen. Inne ble det god tid til å skravle med nevø nordfra, lille nevø og mini-nevø. Joda, jeg er heldig som er tante. Etterhvert dro hele gjengen ut for å spise middag. Og etter middagen ruslet jeg hjem, mens store nevø satte seg i bilen for å kjøre nordover. Han er trygt framme hos kjæresten igjen. I dag skal det nye året ønskes velkommen. Det blir kalkun hos familien Bulk. Det blir ganske rolig. I tillegg til oss kommer kanskje sønnen til en kusine. Og jeg er veldig glad det ikke blir noen stor fest. Jeg er sliten. Såpass sliten at jeg helt innerst inne kjenner en liten stemme som sier at jeg helst ville vært hjemme alene... Men jeg kjenner meg selv så godt at jeg ville angret etterpå hvis jeg takket nei til invitasjonen... Dessuten er dette dagen hvor godtelageret skal tømmes. I morgen er det tilbake til normalt kosthold igjen. Kjenner følelsen. Jeg fikk en liten overdose da reservefamilie ramlet inn med sine tre små i jula. Var greit når vi var der på julaften for da er jo ungene i vante omgivelser og stakk inn på rommene sine for å inspisere julegavene etterhvert, men på besøk hos oss blir det tettere. Veldig koselig, for all del, men når man er vant til å sitte alene mesteparten av året så blir det litt overveldende . Overveldende er ordet. Altså, jeg elsker jo å være sammen med familien Bulk. Jeg elsker tanteungene mine. Men når vi plutselig var ni voksne, fem unger og tre katter i samme hus... da ble det litt overveldende (men veldig-veldig koselig)... Håper du koser deg i finværet! Lengter ut, men får heller satse på finvær i helgen tenker jeg. I dag er det jobbing, før handling og husarbeid Joda, jeg fikk en fin rusletur i Og jeg håper også på finvær til helga. Vi har hatt et par rolige dager nå. I går tuslet jeg hjemme alene. Fikk ryddet og vasket litt og kost meg med bok mens gubben var på ølbrygging og i dag var jeg noen timer i byen mens gubben fikk litt tid hjemme alene. I kveld skal vi spille spill og kose oss. Spille spill ja... det er vel det eneste jeg mangler denne jula... jeg elsker brettspill... Ja-ja, jeg får invitere meg selv på brettspill hos familien Bulk en av de første helgene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 31. desember 2014 #1686 Del Skrevet 31. desember 2014 Da har husets dessertmester (meg, altså), laget panna cotta og bringebærcoulis til i kveld. Høres og ser fancy ut, er veldig enkelt. Ha en flott nyttårsaften, kjære du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 1. januar 2015 Forfatter #1687 Del Skrevet 1. januar 2015 God morgen, og godt nytt år. Her er det mildvær og grått igjen. Satser på at vinteren er over for denne gang. Trenger ikke mer snø i år jeg. Kvelden i går ble veldig hyggelig. Fire voksne og tre barn. Kalkun til middag, is til dessert. Munkholm og brus til meg, brus til minstesøster og barna og noen få pils til svoger og kusines sønn. Masse snop til alle. Også var det fyrverkeri å se og høre hele kvelden. Helt greit at ingen av oss hadde kjøpt noe selv, for vi hadde rikelig å se på i nabolaget. Etter midnatt tuslet jeg hjemover. Og kusines sønn slo følge til puben. Hjemme fant jeg en liten Turbo som var helt som vanlig. Hun hadde ikke tatt noen skade av alle smellene. I dag skal jeg ikke gjøre noe spesielt. Blir hjemmedag og innedag. Det er nyttårhopprenn på tv. Og sikkert noe annet å se på skjermen også. Jeg hadde tenkt meg på gudstjeneste i dag, men hver fiber i skrotten skriker etter å få være i ro i dag. Så da blir det ro da... Da har husets dessertmester (meg, altså), laget panna cotta og bringebærcoulis til i kveld. Høres og ser fancy ut, er veldig enkelt. Ha en flott nyttårsaften, kjære du. Takk. Nyttårsaften ble veldig fin. Håper du også koste deg max. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. januar 2015 #1688 Del Skrevet 1. januar 2015 Godt nytt år til deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. januar 2015 #1689 Del Skrevet 1. januar 2015 (endret) Står til i fjøset i dag? Har året startet avslappende og fint? Her snart senga, er i benektelse hva angår jobb i morgen Endret 1. januar 2015 av Roadrunner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 2. januar 2015 Forfatter #1690 Del Skrevet 2. januar 2015 God morgen. Det er meldt ruskevær i dag, så da holder jeg meg inne i dag også jeg. Jeg har i grunnen ingen spesielle planer for dagen, og det er godt. Får sjekke tv-programmet. Det kan jo være noe spennende å se i dag også... *lat* Godt nytt år til deg også. Står til i fjøset i dag? Har året startet avslappende og fint? Her snart senga, er i benektelse hva angår jobb i morgen Joda, det var bare bra i Fjøset i går. Det ble en dag hvor jeg tusla rundt i pysjen hele dagen. Det eneste jeg gjorde som lignet på arbeid, var å lage fiskegryte til middag. Og jeg har ikke tenkt å gjøre stort mer i dag. Det blir nok en tur ut med søpla og en tur til postkassa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. januar 2015 #1691 Del Skrevet 2. januar 2015 Foreløpig tegn til blå himmel i dag, men regner vel med at det blåser bort etterhvert. Så en kosedag inne høres ikke dumt ut Og om ikke det er noe spennende på tv i dag, så begynner jo Tour de Ski i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 2. januar 2015 Forfatter #1692 Del Skrevet 2. januar 2015 Utenfor kjøkkenvinduet mitt regner det ganske tett akkurat nå. Så innedag er absolutt å foretrekke ja. Og skulle jeg ikke finne noe spennende på tv, så kan jeg jo høre på radio og strikke. Eller jeg kan lese litt. Eller kanskje lage årets første kort... Vi får se hva tiden bringer... Skal ihvertfall i dusjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 2. januar 2015 Forfatter #1693 Del Skrevet 2. januar 2015 Og nå er det strålende her. Hvis det holder til vaskemaskina er ferdig, så får jeg rusle en liten tur. Skulle vært innom bruktbutikken en tur også. Er et par småting jeg trenger, og jeg tipper det er å finne på brukten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. januar 2015 #1694 Del Skrevet 2. januar 2015 Veksler litt i været i dag ja Men litt finvær hadde gjort seg i ettermiddag, så kan jeg få tatt meg en liten tur jeg også. Og liker at det er bare veier og slutt på is og glatte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 2. januar 2015 Forfatter #1695 Del Skrevet 2. januar 2015 Det var deilig med en rusletur. Bruktbutikken var stengt, så jeg får prøve den igjen på mandag. Men været er ikke til å bli klok på. Det skifter nesten fra minutt til minutt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 2. januar 2015 #1696 Del Skrevet 2. januar 2015 Været, minutt for minutt. Se der ja, det hadde vært et program verdt å se på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 3. januar 2015 Forfatter #1697 Del Skrevet 3. januar 2015 God morgen. I dag våknet jeg med feber, hoste og gjengrodde øyne - igjen. Ja-ja, godt det er mye sport på tv i dag. Jeg må en liten tur på butikken, men ellers blir det bare kose seg inne. Været, minutt for minutt. Se der ja, det hadde vært et program verdt å se på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. januar 2015 #1698 Del Skrevet 3. januar 2015 Hm, jeg burde kanskje desinfisert dagboka mi? Kan det være jeg som har smittet deg når du har vært innom? *unnskyld* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #1699 Del Skrevet 4. januar 2015 God morgen. Hoster litt i dag også. Så det blir nok en søndag i paracetens og hostesaftens tegn. Men-men, man kunne hatt det mye verre. Jeg har tross alt en trivelig stue, en god stol, strikketøy, Turbo og en TV med masse sport på. Det ser ut til å bli en nydelig dag her. Og da blir det nok en liten luftetur også, til tross for redusert form. Hm, jeg burde kanskje desinfisert dagboka mi? Kan det være jeg som har smittet deg når du har vært innom? *unnskyld* Jeg er nok redd smitten har kommet via andre kanaler. Jeg har vært småforkjølt i ukevis, uten at det liksom har brutt ut skikkelig. Det har vært noen dager med hoste og snufsing, så noen dager hvor jeg har vært nesten bra og så nye dager med hoste... *lei* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #1700 Del Skrevet 5. januar 2015 Mornings. Det er stupmørkt ute enda. Så jeg skal ikke begi meg ut på noen værrapport. Men det glinser godt i asfalten utenfor kjøkkenvinduet, så jeg antar at det er glatt ute. Bortsett fra en god rusletur ble gårdagen helsløv. TV'n sto på hele dagen. Og jeg hadde ikke snev av dårlig samvittighet for sløvinga mi engang. Hva dagen i dag bringer aner jeg ikke. Jeg skulle vært en tur til byen, men vet ikke om jeg gidder i dag. Jeg skulle vært en tur på Europris, men vet ikke om jeg gidder i dag. Jeg må en tur i matbutikken, så det må jeg gidde... Ja-ja, vi får se hva dagslyset fører til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå