Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morgen. :kaffekopp:

:regn: :regn: :regn: Jeg synes snart værgudene kan bli ferdig med rundvasken av Sørlandet nå. Det er i grunnen mer enn rent nok her nå...

Men bortsett fra været, så er jeg fornøyd med det som venter i dag. Litt sløvetid foran pc'n nå først. Så får jeg gjøre litt husarbeid her. Og etterhvert kommer de to minste trollungene på besøk. :hjerte: Jeg skal være barnevakt mens foreldrene er på foreldremøte. Også ser jeg for meg at det kan bli et julekort eller to i dag også. Men akkurat det siste er avhengig av hvor lenge besøket mitt blir her.

Nei, bare....nei. :jolie:

Jo, bare...jo. :jolie:

Komper ja, så det er potetball. Men hva er 'dott'? :icon_lol:

Dott er lettsaltet sideflesk som blir kokt inni kompene. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetball er så godt!!! Eller bare ball som vi sier, her har vi mør inni. Så det synes jeg er mye bedre enn lettsaltet sideflesk. Og i disse tider serveres det pinnekjøtt til på alle kafeer. Det kalles vestlandstallerken. *nam* Ble litt sulten jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Potetball er så godt!!! Eller bare ball som vi sier, her har vi mør inni. Så det synes jeg er mye bedre enn lettsaltet sideflesk. Og i disse tider serveres det pinnekjøtt til på alle kafeer. Det kalles vestlandstallerken. *nam* Ble litt sulten jeg...

Mør inni har jeg aldri smakt. Men jeg har smakt ball med saltkjøtt og grove pølser (vossakorv) til, og det er også veldig godt. Kanskje man skulle prøve pinnekjøtt ved siden av en gang... det høres veldig godt ut. :sikle:

:idesmil: Takk for opplysningen.

Aldri smakt det jeg. Må vel prøve det en gang.

:jepp: Det bør du prøve en gang. Det er knallgodt.

Det kan vel være så mangt.. :hoho:

Der sto det en vidåpen koffert, og da var selvsagt vimse innom... :skratte:

Altså, skal man først ha sånn rabiat middag, så skal den serveres med sprøstekt flesk til (ikke inni) og sukker til. :opplyser:

Rabiat du liksom... :ler: Men sukker til har jeg aldri skjønt meg på. Ei heller sirup som enkelte bruker på. Det blir bare helt feil for meg. Tyttebærsyltetøy derimot... :sikle:

Liker ball best med god olivenolje og salt på, Saltet lammekjøtt og kålrot til. kulturmelk som drikke.

Olivenolje og salt... Det var en ny variant. Må prøves en gang. Kan ikke uttale meg om det er godt eller ikke før jeg har smakt det. Men salt lammekjøtt og kålrot er godt tilbehør. :jepp:

Hm, skjønner at jeg er helt på barestadiet når det gjelder mat altså. :ler:

Hva barestadiet er vet ikke jeg... Men når du ikke har smakt ball, kompe eller komle så har du gått glipp av noe. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

:regn: Nok en våt dag her sør...

Men-men, det gir bare en god unnskyldning for å holde seg innendørs mesteparten av dagen. Jeg har en julekortproduksjon som langt fra er ferdig...

I går ble det ikke produsert noe som helst. Først var jeg barnevakt for to av småtrollene. Og etterhvert samlet hele gjengen seg her hos meg. Svoger monterte en Ikea-kommode for meg. Mens de tre små spiste kjeks, lekte og kranglet om hverandre. Det var livlig i stua da. Og etter at de reiste ble det sofahvile, middagslaging og tv-kos.

I kveld skal jeg være med to fra foreningen på et arrangement her i bygda. Det gleder jeg meg til. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gryterett laget av det jeg hadde i huset. Varmet litt olje i gryta. Kutta opp noen skiver bacon og serranoskinke, og lot det surre litt. Tilsatte grovhakket løk og lot det surre til løken var blank. Hadde oppi gulrotterninger, litt purreløk og strimlet paprika. Tilsatte litt vann og lot det koke til grønnsakene var møre. Så tok jeg en pose toro peppersaus og rørte ut i litt kokvarmt vann og blandet det i gryta. Tilsatte en skvett melk og noen pastaskruer. Lot det koke til pastaen var ferdig. Kjempegodt :sikle:

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må bare bli klubb og mussmurduppe i helga etter å ha lest her. :sikle:

Idag fikk jeg servert deilig thaisuppe av gubben. Luksus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagsmorgen :kaffekopp:

Jeg er våken, men har ikke trukket fra gardinene enda, så jeg kan ikke si noe sikkert om hvordan været er - bortsett fra at jeg hørte regnet slå mot ruta da jeg våknet...

Kvelden i går ble veldig hyggelig. Jeg tror jeg har fått noen nye venner i det paret fra foreningen. De er kjempekoselige. Og det arrangementet i går medførte nok et møte med mennesker som kjente mamma og store deler av den øvrige slekta mi. Jeg tror jeg må prøve å komme meg dit igjen neste fredag også. :jepp:

I dag har jeg ingen andre planer enn en liten tur til butikken. Og bortsett fra det blir det julekortlaging i dag også. I går ble det fem kort. Håper på minst like mange i dag. :nisse:

Tror jeg må prøve noe lignende, mine fiskepinner så ikke like gode ut ;)

Fiskepinner kan være godt det. Men den gryta var bedre... ;)

Det må bare bli klubb og mussmurduppe i helga etter å ha lest her. :sikle:

Idag fikk jeg servert deilig thaisuppe av gubben. Luksus. :)

Thaisuppe hørtes digg ut. :sikle:

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Morn-morn. :kaffekopp:

Er et par timer siden jeg våknet. Men noen ganger tar det litt tid før jeg roter meg inn her...

I dag har jeg ikke en av mine beste dager. Gikta er ikke særlig grei i dag. :sukk:

Så da blir det nok pysj, sofasløving og tv hele dagen.

:kaffekopp: Mårnings

Heisann! Håper du hadde en fin lørdag. :)

:hallo: Mårnings herfra også

Håper du også hadde en fin lørdag. :)

Hm, da må det bli god kveld fra meg! :ler:

:popcorn::perebrus::sjokolade:

Ser ut som du koste deg på lørdagskvelden. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...