Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

God morgen. :kaffekopp:

Jeg har sovet i natt. Men jeg drømmer og surrer sånn for tiden. Det er egentlig litt slitsomt. Jeg har ikke behov for så mye action om nettene. :sukk:

Her regner det i dag også. Men skylaget sprekker opp litt etter litt, så jeg håper det blir greit å gå ut etterhvert. Jeg ga bort paraplyen min til minstesøster på lørdag. Hun hadde ikke paraply og skulle på jobb. Så da er det bare å håpe det er oppholdsvær til jeg har fått kjøpt meg en ny en. :jepp:

Ingen tur på treningssenter i dag, men skal rusle en tur etterpå, må ta ut penger til bøssebærerne.

Jeg tok ut kontanter jeg også, men ble egentlig litt snurt når det aldri kom noen og ringte på døra mi. :snurt: Jeg ga selvsagt via telefonen istedet, men det blir liksom ikke det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg kom de sent, men godt. To kjekke unge menn som beklaget at de kom sent, som uoppfordret holdt fram både bøsse og idnr på jakke og som takket pent når de fikk pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke å komme noen innom oss, så gleden var stor da det ringte på døra. En mor med to småjenter. Riktig så søte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går rakk jeg aldri innom her. Jeg hadde avtalt med svoger at vi skulle en tur på Ikea denne uka, og jeg hadde sagt fra at jeg kunne alle dager bortsett fra tirsdag. Vel, da jeg spiste frokost tikket det inn en melding om at han, minstesøster og mini-nevø snart hentet meg for tur til Ikea... Ja-ja, da var det bare å la planlagt husarbeid vente og bli med på tur. Og det ble svært trivelig - og en anelse dyrt...

Også var jeg hjemme tidsnok til å få ordnet fiskesuppe til Fuggel'n kom på besøk. Det var utrolig koselig å få skravlet litt med henne igjen. :strix:

I dag har jeg ikke planer om annet enn å være hjemme og inne. :regn: Kanskje får jeg montert stolen jeg kjøpte på Ikea i går. Kanskje får jeg på plass de to teppene jeg skal ha under skinnstolene. Kanskje kommer svoger innom og monterer kommoden jeg kjøpte... Kanskje blir det bare sofa og tegneserier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er, Cata og Fuggel'n. :duskedame:

Må i gang med noe trening igjen snart jeg også. Men foreløpig har jeg nok med å hente meg inn etter flyttinga. Tar litt tid å få skrotten i vater igjen...

Jeg glemte forresten å skryte av gårdagens middag. Den pastagryta jeg lagde da var nok den beste pastagryta jeg noen gang har laget. :sikle: Og heldigvis har jeg nok igjen til middag i dag også. :sikle:

Lurer på om jeg skal prøve å få laget et kort eller to i dag. Kanskje...

Du den pastagryten ble jeg fryktelig nysgjerrig på.. går det an å få litt mer info? :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:regn: Egentlig kunne jeg tenkt meg en innedag i dag. Men jeg må nok ut en liten tur. Jeg har nemlig lovet å være med på markering av FN-dagen i barnehagen til lille niese. Og det gleder jeg meg til. :) Regner med at jeg blir hentet med bil, så da er det ingen krise om det er vått ute.

Ble ikke helt innedag for meg i går heller. For i postkassa lå det et brev fra biblioteket. Den nye boka til Mr.Lahlum lå der og ventet på meg. Da var det bare å komme seg avgårde så fort som mulig for å hente den. :strix:

Utover det hadde jeg besøk i går også. Minstesøster, svoger og begge guttene var innom en tur. Veldig koselig. :hjerte: Det morsomme er at Turbo sånn smått begynner å venne seg til ungene. I går var hun faktisk ganske nysjerrig. Tidligere har hun gjemt seg godt bak vaskemaskina når mini-nevø har vært her. Han er nemlig det skumleste vesenet på jorda... Men i går var hun stadig innom og kikket på gjestene... Så det kommer seg. :jepp:

:vinke:

Innom og sier hei - og takk for i går! :nigo:

Heisann og hoppsann. Og selv takk for besøket i forgårs. :klem:

Du den pastagryten ble jeg fryktelig nysgjerrig på.. går det an å få litt mer info? :spise:

Den pastagryten ja... Jeg brukte jo ikke noen oppskrift. Den ble laget etter konseptet "man tager hva man haver"...

Men jeg startet med å brune litt strimet storfekjøtt, og satte det til side.

Så grovkuttet jeg to små løk, og lot det surre i olje. Når løken var blank, tilsatte jeg en gulrot kuttet i små terninger. Og en halv squash i terninger. Så grovhakket jeg en boks med cherrytomater og hadde oppi gryta. Tilsatte en slump med tørket oregano og persille, og kvernet oppi litt pepper. Hadde oppi litt vann og kjøttet, og lot det koke til gulrøttene var møre. Smakte så til med salt og pepper. Kokte skruer av fullkornspasta og blandet disse oppi gryta. Og godt ble det. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam! Det hørtes kjempegodt ut ja! :sikle:

Håper du har en fin dag Sauen, her er det skikkelig guffent både ute og inne. :fryser:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vått og grått og vindfullt her i dag ja. :fryser:

Men da blir det vel en finfin innedag i dag. Jeg har ihvertfall ingen planer for dagen. En liten tur til postkassa og resten av dagen inne. Burde vel vært litt husmor her. Men vi får se. Jeg ser ikke bort fra at Mr.Lahlum stikker av med oppmerksomheten i dag. :fnise:

Var forøvrig en koselig stund i barnehagen i går. Kjekt å se hvor lille niese holder til om dagene. :)

Nam! Det hørtes kjempegodt ut ja! :sikle:

Håper du har en fin dag Sauen, her er det skikkelig guffent både ute og inne. :fryser:

Dagen i går ble ganske så fin ja. :jepp: Og det satser jeg på at denne dagen blir også. :jepp:

:kaffekopp:

Mårnings!

Vått og grått, men håper du får en fin fredag uansett!

Takk for :kaffekopp:

Det er på sånne dager jeg kan nyte at jeg kan velge å ha en innedag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: skulle sove lenge i dag tenkte jeg... Men våknet relativt tidlig av at det ringte på døra. Det ringte og ringte og noen kjente på døra for å sjekke om den var låst og ringte på igjen... Jeg kom meg opp og lurte på hva i all verden det der var...Utenfor kjøkkenvinduet sto en bil tilhørende hjemmetjenesten i kommunen. :klo: Jeg pleier ikke åpne døra iført underbukse og nattskjorte, men gjorde et unntak da... Utenfor sto en ung sykepleier med en medisinpose i hånda, og ba pent om unnskyldning i det øyeblikket det gikk opp for henne at hun hadde kommet feil... Ja-ja, jeg våknet ihvertfall - tror jeg :Gjesp:

*tar en :kaffekopp: til*

I dag har jeg få planer. Kanskje jeg drar over gulvene med en våtmopp. Og helt sikkert kommer jeg til å legge sammen klærne som henger på tørkestativet, og fylle opp stativet med nyvaskete klær som skal tørkes. Og helt sikkert kommer jeg til å ta oppvasken. :jepp:

Ellers tror jeg at jeg skal ut for å kjøpe brød. Også skal jeg spise de krabbeklørne jeg skulle spise i går, men som jeg glemte...

Dessuten skal jeg ha noen kvalitetstimer med Mr.Lahlum. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo også en måte å bli vekket på :sukk:

Her blir det en tur på treningssenteret før kanskje litt frisk luft etterpå. Ligger an til litt opphold i dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo::kaffekopp:

Stemningsrapport fra Cataheimen angitt over.

Ligger an til lat dag her også. Skal til frisøren kl 12. Er ikke krise, men kommer sikkert til å bli det når jeg er ute av prosjektinnspurt om noen uker, så like greit å sakse vekk noe nå.

Så får jeg være grei nabo og vaske trappa.

Og det var det, sånn omtrent. Dvs. jeg får vel moppe over egne gulv også, men med tørrmopp er ikke det noen uoverkommelig oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble det fint vær her. Og jeg valgte en rusletur i sentrum. Fikk unna noen småærend. Også tuslet jeg innom biblioteket. Der var det tilfeldigvis en barnekonsert, og det kunne man ikke la gå forbi seg. Satte meg pent på bakerste benk, og fikk med meg noen herlige og barnslige folkemusikktoner. :jepp:

Ellers ble det ikke gjort stort her i går. Jeg kom liksom aldri helt i gang. Gulvene er like skitne som de var i går... Jeg fikk vasket en maskin med klær da... Også fikk jeg lest noen sider av Mr.Lahlum. Men ikke så veldig mange. Ble mest tv i går...

I dag skal jeg og minstesøster og gjengen på kaffebesøk hos en av mammas barndomsvenner. :) Og i kveld tror jeg at jeg skal på en konsert i en av bygdas kirker. Men tiden får vise hva det blir til.

Det var jo også en måte å bli vekket på :sukk:

Her blir det en tur på treningssenteret før kanskje litt frisk luft etterpå. Ligger an til litt opphold i dag :nigo:

Ja, det var en overraskende vekking jeg fikk i går. Heldigvis roligere her i dag. :)

Det ble oppholdsvær i går ja. Og det gjorde godt. :jepp:

:hallo::kaffekopp:

Stemningsrapport fra Cataheimen angitt over.

Ligger an til lat dag her også. Skal til frisøren kl 12. Er ikke krise, men kommer sikkert til å bli det når jeg er ute av prosjektinnspurt om noen uker, så like greit å sakse vekk noe nå.

Så får jeg være grei nabo og vaske trappa.

Og det var det, sånn omtrent. Dvs. jeg får vel moppe over egne gulv også, men med tørrmopp er ikke det noen uoverkommelig oppgave.

Trenger sårt en hårklipp jeg også. Men jeg har jo flyttet fra frisøren min, og jeg hater å gå til ukjente frisører. :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåsbortdag i dag også. Ja-ja, jeg har rikelig med lesestoff jeg. :nigo:

Men jeg har en plan om en bytur i ettermiddag - tror jeg. Jeg er ganske sliten for tiden, så det er ikke sikkert jeg orker. Vi får se. Jeg oppdaget at de har mandagsklubb i foreningen her også. Så jeg har litt lyst til å ta en tur dit...

I går var en koselig dag. Kjekt med kaffeselskap hos mammas venninne. :jepp:

Frisør og tannlege er kritiske faktorer når man flytter til et nytt sted :opplyser: .

Jepp, det er det... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:kaffekopp:

Mårnings! Plutselig mandag og ny uke igjen... Og siste mandagen i oktober :sjokkert:

Snart en måned siden Sauen flyttet jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk det - snart en måned siden jeg flyttet. Har liksom følelsen av at jeg flyttet i går jeg... :daane:

Tenkte en del på det i helga. For opprinnelig plan var jo å flytte siste helga i oktober. Jeg er veldig glad vi framskyndet den turen tre uker. Vi pakket bil og tømte bil i sånn omtrent oppholdsvær. Kjøreturen begge veier gikk i fint vær på fine veger. Nå kan det fort være glatt over fjellet... Ja, det er greit det ordnet seg slik det gjorde. :jepp:

Og jeg tror jeg blir inne i regnværet i dag. Orker ikke mandagsklubb i dag. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter. Ukene bare flyr forbi, altså!

På jobb, ingen planer for ettermiddagen. Det er digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ble visst ikke inne hele dagen likevel. Ble en tur i sentrum med minstesøster. Spiste kinamat til lunsj, og gikk fra butikk til butikk og så på julegaver. Sannelig fikk jeg kjøpt fire gaver også. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...