Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Morn-morn. :kaffekopp:

Ikke noe særlig form i dag heller. Men-men, det går seg vel snart til. :)

Veldig fornøyd med at jeg fikk startet på pakkinga i går. Fire små og to store esker er ferdig pakket. Jeg har til og med merket eskene med hva som befinner seg i dem, slik at det blir lett å pakke ut i rett rekkefølge. :)

Hva jeg skal gjøre i dag aner jeg ikke enda. Det er ingenting som står på lista over ting som MÅ gjøres. Og det passer meg godt for tiden. Blir sikkert noen timer med sjakk på tv. Og sikkert noe annet på tv også. Er kanskje Masterchef Canada i kveld...

:troest:
:veslejenta:
Innom og hilser på og ønsker en bedre start på uka for Sauen :klem:

:klem: Takk for det. Formen er ikke noe å skryte av. Men så lenge jeg ikke blir sur, så går det greit. Dårlig form lever jeg greit med, men dårlig humør er ikke til å holde ut... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Litt ubestemmelig vær i dag. :sol::regn:

Og planen for dagen er relativt klar. Jeg må prøve å være husmor. Jeg får besøk i kveld, og da er det greit å slippe å være flau over hybelmamutene... Får prøve å få fjernet mesteparten av kattehårene fra sofaen også, slik at gjestene ikke blir helt grå i baken... En effekt av at jeg skal flytte langt er at folk som har sagt at de skal komme på besøk plutselig får det travelt med å komme. Hun som kommer i kveld har snakket om det i flere år: "nå kommer vi snart for å besøke deg"... Ja-ja, i kveld kommer hun med mann og to barn. Blir koselig det. :jepp:

I går fikk jeg pakket en stor og en liten eske til. Så nå består flyttelasset av tre bananesker og fem mindre esker fra vinmonopolet (de er geniale å pakke glass i). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Høres ut som om du er skikkelig i rute i forhold til pakkingen! Så bra :hoppe:

Og koselig med besøk da, selv om det kommer litt plutselig og kanskje litt i "siste liten"?

Ubestemmelig vær er bare fornavnet... Har svært interessant bygeaktivitet her for tiden, det veksler mellom styrtbyger, torden og sol. Bertha som er på visit, og hun har visst mye vann til overs... Blir litt dårlig søvn av sånt, men foreløpig har jeg kommet tørrskodd til og fra bilen (bortsett fra den korte turen fra jobb til bilen i går ettermiddag), og har ikke trengt paraply. Nesten utrolig...

Håper det blir en fin tirsdag i fjøset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt går tirsdagen fint her i Fjøset. :)

Har ihvertfall fått vekk de fleste kattehårene fra salongen. Og jeg kan opplyse om at katt og veloursofa er en fryktelig dårlig kombinasjon. :opplyser:

Når det gjelder pakkinga er jeg godt i rute, ja. Må gjøre det slik når jeg har så lite energi. Litt hver dag er bedre enn skippertak. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at Bertha kan ha enda mer vann igjen etter alt hun slapp fra seg her...

Moralen er - flytt oftere, så viser folk at de setter pris på deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt meg bekjent treffer Bertha Norge i sydvest først og trekker østover :opplyser: Så jeg er vel mer overrasket over at dere får noe etter alt som har kommet her... :regn:

Men nå skinner sola :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes noen så at det var henne vi hadde merket de siste par dagene - men hva vet vel jeg :vetikke: Vått har vi hvertfall hatt det, uansett hvem som står bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bertha har god fart, så er nok henne dere har fått dere også, på sin ferd langs landsdelen. Er vel Egersund/Farsundskanten som fikk det verste, og så har det beveget seg østover til oss andre også. Herlig... Var det tre dager til ende hun skulle holde fest? :klo:

:regn::sol::regn::sol::regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn. :kaffekopp:

I dag startet dagen litt vel tidlig. :Gjesp:

Kattejammer utenfor soveromsvinduet igjen. Heldigvis bare dager til nabopus skal steriliseres nå. Håper det blir roligere i nabolaget da. :Gjesp:

Når det gjelder Bertha og forgjengeren hennes, Lena, så har vi heldigvis sluppet unna de to. Vi hadde noen få dager med regn. Men ikke noe i nærheten av ekstremvær.

Ble en veldig koselig kveld i går. :jepp: Fruen ser jeg jo regelmessig, siden hun jobber i ene butikken jeg handler i. Mannen har jeg nok ikke snakket med på åtte år. Og døtrene hadde jeg aldri møtt før. Så det ble en kveld med masse skravlings og latter. :jepp:

Moralen er - flytt oftere, så viser folk at de setter pris på deg :fnise:

Du er inne på noe der ja... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Hilser til fjøset fra Bertha. Hun startet dagen litt voldsomt med ei intens regn/hagl-byge, inklusive torden. Nå har vi hatt litt sol, før ei ny byge slo til. Interessante dager! Men jeg kom meg utrolig nok tørr til bilen i morges (hadde ventet til bygen var over om det måtte til - hadde druknet før jeg nådde postkassa om jeg skulle gått da det stod på som verst), og krysser fingrene for at jeg kommer hjem relativt tørr også..

Planer for Sauen i dag? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare hilse tilbake til Bertha, og si at hun ikke er velkommen her nord. :opplyser:

Planer for dagen? Næsj, det har jeg ikke hørt noe om. Spiller noe så hjernedødt som Farmville2, ser friidrett på tv og har vel ikke planer om så mye annet. Skulle vært avgårde for å kjøpe brød og litt mer pålegg, men mulig jeg lever på knekkebrød og ost til i morgen... *dårlig form for ørtende dag på rad*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremdeles ingen Bertha å se her. Men var en liten slektning av henne innom en liten svipptur i går ettermiddag. Litt vind, litt regn og litt bulder. Men det gikk fort over. Og nå er det fint igjen. :jepp:

I dag har jeg noen små planer. Et bryllupskort skal lages. Også skal jeg i foreningen en tur i kveld. Ja, også må jeg vel en tur innom en butikk på veien dit (må fylle opp matskapet litt). Og utover det har jeg bare tenkt å sløve. Kanskje jeg skal sette meg et mål om å pakke en eske til flyttelasset også i dag da? Det bør være overkommelig mellom all sløvinga. :jepp:

Også fikk jeg akkurat melding fra kusine sørpå, med spørsmål om jeg vil ha to hvilestoler i skinn. Ja, det vil jeg gjerne ha. :tommel: Ting legger seg sakte til rette for meg. Mangler egentlig bare et sted å bo nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal en tur på posten. Eller kanskje jeg gjør det i morgen. Har fattigue i dag, og da er jeg ingen god sjåfør... Har nemlig to pakker som venter - en fra Laredoute, med litt kjoler, bluser og en jakke, og en fra Ludo - støvsuge- og mopperobot. Hva skal man med en oppblåsbar tjener i skapet når man har en oppladbar en under skjenken? ;)

Fint å se at ting ordner seg for deg. :) Et sted å bo ordner seg nok. Ikke minst fordi du har slektninger i området som kan gå på visning for deg. Jeg får nok aldri besøkt deg i trønderland, men vil gjerne prøve å få til besøk på nystedet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag er i gang. Gårdagen ble en følelsesmessig berg- og dalbane. Lurer på om det er noen hormoner på ville veier. Det er ikke ofte hormonene slår ut på den måten, men noen annen forklaring på gårdagen finner jeg ikke. Vel-vel, det er bedre i dag. :jepp:

Planene i dag er å få laget det kortet jeg ikke lagde i går. Og ellers kanskje prøve å gjøre litt husarbeid. Utover det blir det en rolig dag. :jepp:

Jeg skal en tur på posten. Eller kanskje jeg gjør det i morgen. Har fattigue i dag, og da er jeg ingen god sjåfør... Har nemlig to pakker som venter - en fra Laredoute, med litt kjoler, bluser og en jakke, og en fra Ludo - støvsuge- og mopperobot. Hva skal man med en oppblåsbar tjener i skapet når man har en oppladbar en under skjenken? ;)

Fint å se at ting ordner seg for deg. :) Et sted å bo ordner seg nok. Ikke minst fordi du har slektninger i området som kan gå på visning for deg. Jeg får nok aldri besøkt deg i trønderland, men vil gjerne prøve å få til besøk på nystedet etterhvert.

Ja, jeg må jo tro det ordner seg med et sted å bo. :jepp: Og det hadde vært superkoselig om du kom sørover på besøk. :hoppe:

Håper du blir fornøyd både med klærne og roboten. Spennende med pakker i posten. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God formiddag. :kaffekopp:

Har sovet dårlig i natt. Så jeg er en smule :Gjesp: i dag. Men satser på at jeg våkner når jeg kommer meg ut av døra her. :jepp:

Planene for dagen er faktisk en vielse. Jeg skal ikke på bryllupsfesten, men jeg og ei til skal avgårde til kirka for å overvære vielsen til ei felles venninne. Gleder meg veldig til det. :hjerte: Så får vi se hva mer dagen bringer. Kanskje drar jeg ned til byen for å se på "Toppidrettsveka", kanskje gjør jeg det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går ble veldig koselig. Vielsen var rørende og vakker. Bruden overrasket stort med kjolen (helt annerledes enn det som er hennes vanlige stil). Og hun var så vakker som vi aldri har sett henne før.

Etter vielsen ble det en liten runde med noen ærender. Ble litt kjedelig venting underveis, men det gjør ingenting. Lekte meg med snapshat imens jeg. :fnise: Og deretter ble det kokkelering, spising og skravlings hjemme hos venninne. Så det var en fornøyd sau som kom hjem i går kveld. :jepp:

I dag går ferden til kolonihagen på besøk. Gleder meg til nok en fin dag sammen med venner. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn-morn! :kaffekopp:

Det merkes at sommeren nok er over nå ja. Småsurt og ganske vått ute. Tror det blir innedag på meg i dag. :jepp::kaffekopp::fryser:

Har egentlig ingen spesielle planer i dag. Kanskje pakker jeg en eske til. Kanskje lager jeg et kort. Kanskje spiller jeg noen teite (men morsomme) spill. Kanskje gjør jeg noe helt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig start på dagen for Turbo og meg. Og det er slike morgener jeg liker best. :jepp:

Jeg har også bestemt meg for å ta med Turbo på flyttelasset likevel. Jeg klarer ikke å omplassere henne. Så jeg MÅ bare finne en leiebolig hvor hun er velkommen. Hun er så inderlig god. :hjerte: Og nå de siste ukene har hun blitt så rolig og kosete. :hjerte:

Hva denne dagen skal bringe er uklart enda. Men jeg tror det ihvertfall blir en tur til butikken. I flere dager har jeg hatt så inderlig lyst på lapskaus eller suppe med masse ferske grønnsaker i. Det regner og er surt og kaldt her nå. Og da er det tid for norske rotgrønnsaker. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...