Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

God morgen. :kaffekopp:

Lat start på dagen. Og resten av dagen blir nok lat også. I dag orker jeg ikke å dra på gudstjeneste. Blir nok sofa og skiskyting på tv i stedet. :veslejenta:

Dessuten tror jeg Turbo setter pris på å ha matmor hjemme i dag. :catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilbudet står ved lag: hylende katt med løpetid lånes med glede bort noen dager. :roll:

*gnagsår i ørene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, dyret SKAL steriliseres før neste runde med løpetid. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, dyret SKAL steriliseres før neste runde med løpetid. :opplyser:

Der sparte du meg for et spørsmål. Jeg lurte nemlig på hvordan du merker at en hunnkatt har løpetid :ler: . Vi har bare hatt hannkatter opp gjennom årene og merket ikkeno'. (Har hankatter løpetid, forresten? )

Hm, egentlig burde jeg ha sitert innlegget over det jeg faktisk siterte - tror hjernen krysskoplet seg selv litt der.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det er ingen tvil når hunnkatter har løpetid. Dyret hyler og er så salrygget at hun nesten krabber bortover gulvet. Ja, også er det stor trafikk av hylende og slåssende hannkatter utenfor her. Å, du herlige kattemåned. :roll:

Og jo, hannkattene er nok i brunst de også. Men de beveger seg mest rundt huset og markerer. Så det stinker kattepiss ved alle hushjørner her. Passer veldig godt at det regner nå, så får vi vasket litt...

Akkurat nå sover heldigvis Turbo. Og jeg kan ikke annet enn le av det hele. Snakk om kjærlighetsdrama. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:regn: er helt greit i dag også. Sauens verden trenger en vask. :jepp:

I natt har jeg heldigvis sovet godt. Om det har vært kattegnål i og rundt huset, så har ikke jeg hørt det. :fnise: Turbo er så langt litt roligere enn tidligere dager også. Hun hyler ikke. Hun går bare rundt og piper og sutrer og synes veldig synd i seg selv. Stakkars lita... Men jeg øyner håp om roligere dager. Så langt i dag har hun spist mer enn på de siste tre dagene til sammen...

Planene for dagen er foreløpig litt usikre. Jeg har noe jeg skulle skrevet. Men jeg får se om jeg kommer så langt. Også skal jeg en liten tur i foreningen i ettermiddag. Ellers får vi se hva dagen bringer. Kankje blir det en liten tur i kortmakeriet, kanskje finner jeg på noe helt annet. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvtime på ergometersykkelen gjorde godt. :jepp:

Og Turbo viser tendenser til å være normal innimellom. Jeg håper at det verste snart er over. :catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungstartet sau i dag. Men det går seg nok til etterhvert. I dag skal jeg på samtalesenteret igjen. Begynner å nærme seg slutten på timene der nå. Og det skal bli greit å bli ferdig der nå. Men jeg er vanvittig takknemlig for at jeg har fått de timene. Noen ganger trenger man litt hjelp til å bearbeide ting. :jepp:

Jeg skal innom foreningen for å levere navnedagskortet også. Et kort som er ferdig innpakket, sammen med en liten gave til den vesle jenta. Men siden det er bilde av barnet på kortet har jeg ikke tatt bilde av det. Jeg pleier å ta bilde av kortene jeg lager. Men noen skal forbli barnet/foreldrenes eiendom helt og fullt... :hjerte:

Ellers har jeg nå fått til en avtale med sjåfør-niese. Så hvis veterinæren har ledig time, blir det sterilisering av Turbo den 19.mars. En sak er jo at det er ille for meg å høre på hylinga. Verre er det at hun plages så ille. Hun skal få slippe flere sånne perioder. For hun har det virkelig vondt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk jeg bekreftet time hos veterinær. Så da er det bare en uke og en dag til pusen skal opereres. Stakkars lita... *matmor gruer seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Loffen. :klem:

Det ble så vi avsluttet samtalene i dag. Så nå står jeg på egne bein. Og det kjennes både godt og rett. Jeg har det godt nå. :jepp:

Fullt så godt var det ikke å innom foreningen. Det var mange redde mennesker der i dag. Og det gjør vondt langt inni sjela å ikke kunne hjelpe... Det rr ingen i foreningen som kan gjøre noe fra eller til i den saken. Det eneste som kan gjøres er å låne bort skuldre å gråte på. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen har vært oppe en times tid allerede. Frokosten er spist. Turbo er relativt rolig. Ute skinner sola. Og Sauen er i godt humør. :jepp:

I dag står det trening og kortlaging på programmet. Kosedag med andre ord. :jepp:

:vinke: Bare innom en kjapp tur for å sjekke status :jepp:

Så hyggelig med besøk av en trekkfuggel. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grått og vått i Sauens verden i dag. :regn: Men det gjør ikke noe. Har det bra jeg. :jepp:

Gårdagen ble en veldig fin dag. Surret rundt her hjemme. Fikk laget noen kort før jeg dro på trening. Og treninga gikk veldig bra. Moro når man kan øke vektene. :bolledeig: Litt støl i dag. Men ingen smerter som tyder på at jeg har trent for hardt. Og i dag skal jeg avgårde for å kjøre ukens andre styrkeøkt. Gleder meg til det jeg. Det er fantastisk moro å være igang med trening igjen. Nå kjenner jeg hvor inderlig glad jeg er i å trene. Det er noe jeg egentlig hadde glemt...

Utover turen til fysikalske har jeg samme planer som i går. Jeg skal lage kort. :bolledeig:

Ja, også må jeg vaske litt klær da. Men det er heldigvis sånt husarbeid som mer eller mindre gjør seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trening er supergøy! :jepp:

Det apparatet på FB, er det benpress? Altså at du skyver fra med beina og det er de du trener? Ser så annerledes ut enn de jeg har sett. Skyver du beina fra deg i så fall, eller skyver du kroppen din bakover?

:ler:

Bra forklart. :fnise:

Uansett så er jeg imponert over antall kilo! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er benpress. Det styrker vel alt av muskler fra baken til tærne. Når jeg kjører maksimalt av hva jeg klarer i antall kilo, må jeg bruke alle muskler i setet og beina for å klare øvelsen. Og jeg skyver beina fra meg. Setet på apparatet står fast. Det er bare den delen jeg har føttene på som er bevegelig.

Det ble en fin økt i dag også. :bolledeig: Tok det litt roligere enn i går. Greit å være forsiktig når det er første gangen jeg trener to dager på rad.

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :kaffekopp:

Sauen ble visst liggende til langt på natt og lese. Jeg klarte ikke legge fra meg boka om gatekatten Bob før det ikke var mer å lese i den... Fine boka og fine katten... :strix:

I dag er det fredag, vaskedag og forhåpentligvis kortlagedag. Men jeg har ikke lov til å lage kort før leiligheten er vasket til helga. I helga kommer naboen min fra tiden sørpå til Saueland. I morgen blir det byvandring med henne. Og søndag skal hun hjem til meg for å spise middag. Og da vet jeg at jeg føler meg mer vel om det er rent her. :jepp:

Må bare ha litt mer koffein før jeg setter igang. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er benpress. Det styrker vel alt av muskler fra baken til tærne. Når jeg kjører maksimalt av hva jeg klarer i antall kilo, må jeg bruke alle muskler i setet og beina for å klare øvelsen. Og jeg skyver beina fra meg. Setet på apparatet står fast. Det er bare den delen jeg har føttene på som er bevegelig.

Det ble en fin økt i dag også. :bolledeig: Tok det litt roligere enn i går. Greit å være forsiktig når det er første gangen jeg trener to dager på rad.

Ah! Veldig bra! :tommelsmil:

'Min' benpress er sånn at jeg skyver meg selv opp og bak når jeg sparker fra på en plate. Skulle ønske vi hadde en som var sånn som din. De er bedre. :)

Håper du har fått ordnet både leilighet og kort.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...