Slimproppen Skrevet 15. desember 2013 #61 Skrevet 15. desember 2013 Nei, ærlig talt, det ble faktisk bedt om råd i åpningsinnlegget: Anonymous poster hash: d5944...e86 Det er ganske åpenbart at dette var rettet til de som hadde erfart det samme, ikke en invitasjon til å fortelle at h*n aldri har blitt utsatt for overgrep! Bruk huet!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #62 Skrevet 15. desember 2013 Mine vitenskapelige kilder ble bastant avvist av dere som har "fortrengte minner". Dere vil ikke høre på kilder som er vitenskapelig bevist, men egen erfaring og tanker er det dere viser til. Utrolig provoserende at folk som gir dere gode kilder eller motsier fortrengte/falske minner blir behandlet som usympatisk. Viser jo egentlig at dere ikke er ute etter noe annet enn bekreftelse og ønsker ikke å bli motbevist - dette er forøvrig en psykologisk effekt som er forsket på. "confirmation bias". Du husker ingenting, men vet allikevel at har skjedd? Antar at foreldre antagligvis har fortalt deg det? Tror du ikke da at det kan komme som en reaksjon av det du ble fortalt? Har ikke nevnt dine innlegg, eller noen innlegg med linker til forksning med ett ord jeg, så du trenger ikke komme her og kjefte. Utrolig provoserende å bli kjeftet på for noe jeg ikke har gjort. Jeg vet bare at jeg ble misbrukt som barn, har ikke tenkt på dette hele barndommen og husker generelt lite fra disse årene. Mange år senere kom jeg gradvis på ting. Har fått bekreftet fra flere at dette stemmer. Jeg har ikke gått i terapi, regresjon, lest noe eller oppsøkt dette på noen som helst måte før minnene kom. Fortrengte minner, underbevissthet, selektiv hukommelse, kall det hva du vil, men ikke beskyld meg for ting jeg ikke har gjort. Om du plutselig husker en helt triviell ting fra mange år tilbake, som du verken har husket eller tenkt på, for eksempel et telefonnummer, en bursdag, en leke du hadde, en film du har sett, hva kaller du det da? Anonymous poster hash: b1d85...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #63 Skrevet 15. desember 2013 Grove overgrep ville dere ha husket. Som en sa lenger her oppe. Jeg ble voldtatt når jeg var 6 år gammel, og jeg HUSKER alt, absolutt alt. Ingenting er glemt. Husker hver minste lille detalj, og nå er jeg snart 18 år gammel. Og jeg sliter så intenst med dette, mareritt ofte og stemmer i hodet. Så hvis dere har gått gjennom et så grovt overgrep, trust me. Du husker det! Om du så vil eller ikke. Nei det er ikke nødvendigvis sant. Jeg ble voldtatt av en nabo i 4-5 årsalderen, og jeg husker innledningen, hva han sa, hva han hadde på seg, hvordan været var, hvor jeg egentlig skulle osv. men jeg husker ingenting fra selve voldtekten og heller ingenting fra etterpå. Beklager at du har gått gjennom dette, håper det blir bedre for deg. Anonymous poster hash: b1d85...6e9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #64 Skrevet 15. desember 2013 Det er ganske åpenbart at dette var rettet til de som hadde erfart det samme, ikke en invitasjon til å fortelle at h*n aldri har blitt utsatt for overgrep! Bruk huet! Hvis du leser tråden og innleggene mine, ser du at jeg har opplevd det samme og ikke en eneste gang har insinuert at TS aldri har vært utsatt for overgrep. Det er lov å bruke øynene og lese før man tenner på alle pluggene her. Jeg har svart på det det spørres om, men det virker som om du og TS (enten det er samme person eller ikke) forventer helt bestemte tilbakemeldinger. Det blir veldig feil at dere går til angrep på den måten dere gjør, og man må faktisk kunne forvente at selv en person i krise og med en alvorlig diagnose kan oppføre seg på internett og la være å gå i forsvar og bli frekk og usaklig. Hvis det er så vanskelig å forholde seg til saklige innspill, er det best å holde seg unna diskusjonen og heller be moderator om å stenge tråden. Anonymous poster hash: d5944...e86 1
Gjest heihade Skrevet 15. desember 2013 #65 Skrevet 15. desember 2013 Innspillene er ikke saklige. Jeg foreslår at dere lager en egen tråd for å diskutere om fortrengelse eksisterer eller ikke og lar mennesker med relevant erfaring svare TS. Dere hjelper ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #66 Skrevet 15. desember 2013 Jeg opplevde overgrep når jeg mellom 5 - 9 år av et nært familiemedlem. Dette fortrengte jeg helt til i fjor (20 år) hvor jeg snakket om overgrep og minnene bare strømmet på. Jeg husker bare overgrepene og litt omgivelsene men ikke noe lukt, smerter osv. Det har preget meg veldig mye. Jeg hadde ingen minner om overgrepene før i fjor, men etter at minnene kom tilbake så går det nesten ikke en dag uten at minnet dukker opp og jeg ser for meg de forskjellige stedene og overgrepene. Utrolig tungt. Anonymous poster hash: b36b8...1e8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #67 Skrevet 15. desember 2013 Innspillene er ikke saklige. Jeg foreslår at dere lager en egen tråd for å diskutere om fortrengelse eksisterer eller ikke og lar mennesker med relevant erfaring svare TS. Dere hjelper ikke. Hvilke innspill er det som ikke er saklige? Mine innspill er saklige, jeg har relevant erfaring, og jeg har ikke en eneste gang stilt spørsmål ved om fortrengelse eksisterer eller ikke. Anonymous poster hash: d5944...e86 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #68 Skrevet 15. desember 2013 Jeg har nevnt det før, både i denne og andre tråder, og skriver det igjen - dissosiasjon er helt normalt under ekstreme påkjennelser eller traumer. Da er det ikke "man selv" som husker, men en dissosiativ del i en selv, og derfor "vet" man det ikke. Noen husker traumer ned til hver minste lille detalj, noen husker mye, noen husker bruddstykker, noen vet AT det har skjedd men ikke nøyaktig hva, noen husker ingenting. Hjernen vår fungerer slik at den i mange tilfeller skåner oss fra vonde hendelser, f.eks. ved dissosiasjon. Anonymous poster hash: 651f4...260 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #69 Skrevet 15. desember 2013 Jeg blir så forbanna av dere som hevder at fortrengte minner ikke finnes. Jeg er den ABen som skrev at jeg fant ut om overgrepene fordi jeg fant en perm med rettsdokumenter. Jeg kan fremdeles ikke huske noen ting av det som har skjedd, men har søsken og rettsdokumentene som kan bekrefte det. Jeg husker heller ikke noe særlig av ulykken jeg var i da jeg var 15. Husker to "bilder" av det jeg så og tanken jeg tenkte rett før det gikk galt, ellers er alt vekk. Jeg vet at skrekken jeg har for å kjøre bil kommer fra kjøringen på vei fra ulykkesstedet, og selv om jeg ikke kan huske noe av det vet jeg jo at den bilturen har skjedd. Til deg som lurte på hvordan vi som tror på fortrengte minner stiller oss til falske minner så tror jeg definitivt det finnes og kan skapes, men jeg tror også at man kan fortrenge ting. Det er jo en overlevelsesmekanisme. Hadde jeg husket alt det kjipe i mitt liv så hadde jeg tatt livet mitt for lengst. Heldigvis hindrer hjernen min meg fra å huske alt Anonymous poster hash: 284e9...028 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #70 Skrevet 15. desember 2013 Sannsynligvis ikke.. Hun ble så navlebeskuende og psykotisk at hun rettet galskapen mot sine nærmeste. Poenget mitt er ihvertfall at det er lurt å tenke litt på følgende av å anklage noen for seksuelle overgrep hvis alt man har og basere det på er en bitteliten følelse at det kanskje kan ha vært noe, selv om man ikke husker noe. Anonymous poster hash: 982d7...b15 Ok. Veldig trist for hele familien, inkludert henne. Syns det er forferdelig når folk lyver om overgrep og voldtekt, de ødelegger veldig mye for alle oss som faktisk har blitt utsatt for overgrep. Om man har så store psykiske problemer så kan man kanskje ikke noe for det da. Jeg er klar over at det finns mennesker som lyver om overgrep, og jeg er klar over at det finns falske minner. Skal ikke lenger enn til Bjugn for å se det, men det er ikke det denne tråden handler om og jeg syns mistenkeliggjøring av overgrepsofre kan dere ta i en annen tråd om dere har behov for det. Anonymous poster hash: b1d85...6e9 2
Rainbow Skrevet 15. desember 2013 #71 Skrevet 15. desember 2013 Tråden er ryddet for avsporinger og sitater/svar til dette. Rainbow81, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå