AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #1 Skrevet 14. desember 2013 Jeg tok akkurat bestemor i å lese aftenbønn med datteren min. Jeg sa ifra til henne at jeg ikke ønsker at hun skal be med henne, men svigermor sier bare at hun syntes det er så hyggelig, og at datteren min selv ber om at hun skal be aftenbønn. Dette syntes jeg er rart ettersom hun aldri sier hun vil be aftenbønn hjemme. Synes det er vanskelig å snakke med svigermor om dette, men ønsker jo ikke denne utidige innblandingen. Hva ville dere gjort? Hvordan få henne til å slutte uten å såre følelsene hennes? Anonymous poster hash: d878c...b3e 2
Gjest New_Girl Skrevet 14. desember 2013 #2 Skrevet 14. desember 2013 Hvis datteren din syns at dette er greit, hvorfor er det ikke greit for deg? 35
ToveM Skrevet 14. desember 2013 #3 Skrevet 14. desember 2013 Er det så farlig da, Kan de ikke få ha den stunden sammen av og til. Det er vel neppe noe som skjer hver dag. 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Stemoren til pappa kjørte meg på søndagsskole, bad for meg og kjøpte masse jesusgreier. Mamma og pappa lot henne bare holde på. Tok ingen skade av det Er ikke kristen idag. Anonymous poster hash: 4bcdf...b6c 12
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #5 Skrevet 14. desember 2013 Få henne til å lese boken "Gud; en vrangforestilling" av Richard Dawkins. Så slutter hun nok å ville be bønn i det hele tatt. Anonymous poster hash: 5930d...532 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 Min mormor og jeg ba aftenbønn da jeg var liten. Det var bare når jeg sov hos henne, eller hun passet meg. Det var en koselig ting vi hadde mellom oss, og jeg ville aldri vært foruten. Til tross for dette har jeg aldri vært særlig kristen, hverken da jeg var barn eller nå. Når jeg får barn ønsker jeg at hun gjør det med dem også. Blir litt som nattasang -jente22. Anonymous poster hash: 6517b...d6e 14
Gjest Arch Skrevet 14. desember 2013 #7 Skrevet 14. desember 2013 Bestemor har sunget kristne sanger, bedd og jeg vet ikke hva. Det har ikke skadet meg og jeg er per dags dato ikke kristen. Dog har jeg masse gode minner om bestemor. 8
Gjest Belle âme Skrevet 14. desember 2013 #8 Skrevet 14. desember 2013 Det er krig i verden og din bekymring er at bestemor ber med dattera di -__-
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #9 Skrevet 14. desember 2013 Hvis datteren din syns at dette er greit, hvorfor er det ikke greit for deg? Jeg ønsker ikke at hun skal fortelle mitt barn om religion. Hverken jeg eller mannen min er religiøse og ønsker ikke at bestemor skal styre tankene hennes mot kristendom. Datteren min synes jo bare det er koselig fordi hun får alenetid med bestemor, og hun ser at bestemor koser seg... Anonymous poster hash: d878c...b3e 8
Gjest New_Girl Skrevet 14. desember 2013 #10 Skrevet 14. desember 2013 Bestemor har sunget kristne sanger, bedd og jeg vet ikke hva. Det har ikke skadet meg og jeg er per dags dato ikke kristen. Dog har jeg masse gode minner om bestemor. Samme her. Gikk også på søndagsskole og sang i kristent kor. Ikke spesielt kristen i dag. Tror nok at datteren til ts bare ser på dette som en koselig stund sammen med bestemor. Og om hun skulle være kristen, er det så ille? Skal hun ikke selv bestemme hva hun tror på? 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #11 Skrevet 14. desember 2013 Det er krig i verden og din bekymring er at bestemor ber med dattera di -__- Hæ? hva er dette for noe, hva godt kan det komme ut av å sitte å bekymre seg for krig i verden???? Anonymous poster hash: d878c...b3e 10
Gjest Eurodice Skrevet 14. desember 2013 #12 Skrevet 14. desember 2013 (endret) Jeg tok akkurat bestemor i å lese aftenbønn med datteren min. Jeg sa ifra til henne at jeg ikke ønsker at hun skal be med henne, men svigermor sier bare at hun syntes det er så hyggelig, og at datteren min selv ber om at hun skal be aftenbønn. Dette syntes jeg er rart ettersom hun aldri sier hun vil be aftenbønn hjemme. Synes det er vanskelig å snakke med svigermor om dette, men ønsker jo ikke denne utidige innblandingen. Hva ville dere gjort? Hvordan få henne til å slutte uten å såre følelsene hennes? Anonymous poster hash: d878c...b3e Tenkte jeg det ikke! Selvfølgelig er det en svigermor (mannens mor) som er utidig . Endret 14. desember 2013 av Arabella 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #13 Skrevet 14. desember 2013 Samme her. Gikk også på søndagsskole og sang i kristent kor. Ikke spesielt kristen i dag. Tror nok at datteren til ts bare ser på dette som en koselig stund sammen med bestemor. Og om hun skulle være kristen, er det så ille? Skal hun ikke selv bestemme hva hun tror på? Jo nettopp, derfor ønsker jeg ikke at bestemor skal styre henne i hennes retning! Anonymous poster hash: d878c...b3e 10
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2013 #14 Skrevet 14. desember 2013 Det er en greie mellom bestemor og barn, la det være. 12
Lea2 Skrevet 14. desember 2013 #15 Skrevet 14. desember 2013 Er oppvokst i ikke-troende hjem og og hadde bestemor som gjerne ba aftenbønn med meg. Kjært minne og veldig koselig, men det gjorde meg ikke kristen. Barn må lære om religion, uansett om de er kristne eller ikke. 16
Gjest New_Girl Skrevet 14. desember 2013 #16 Skrevet 14. desember 2013 Jo nettopp, derfor ønsker jeg ikke at bestemor skal styre henne i hennes retning!Anonymous poster hash: d878c...b3e Tror du ikke det skal litt mer til enn en aftenbønn til å "konvertere" noen? 14
ToveM Skrevet 14. desember 2013 #17 Skrevet 14. desember 2013 Jo nettopp, derfor ønsker jeg ikke at bestemor skal styre henne i hennes retning! Anonymous poster hash: d878c...b3e Hun blir da neppe styrt i noen retning av å be en aftenbønn en gang i blant. 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #18 Skrevet 14. desember 2013 Er oppvokst i ikke-troende hjem og og hadde bestemor som gjerne ba aftenbønn med meg. Kjært minne og veldig koselig, men det gjorde meg ikke kristen. Barn må lære om religion, uansett om de er kristne eller ikke. Ja men det bør de lære av foreldrene sine og på skolen, ikke av en partisk frikirke-bestemor Anonymous poster hash: d878c...b3e 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #19 Skrevet 14. desember 2013 Voksne bør slutte med å lulle inn sin religion i oppdragelsen av barn og barnebarn. Jeg ble presset til å gå på søndagsskole og å be. Jeg hatet det. Anonymous poster hash: 7b74b...4f7 14
Sophia Skrevet 14. desember 2013 #20 Skrevet 14. desember 2013 Synes du overreagerer. La nå de ha den koselige stunden sammen. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå