Gå til innhold

Bilder av pusene våre

Gjest Kari

Anbefalte innlegg

Utrolig søte!! :D Heldige deg.. Og ikke vær bekymret for at de skriker litt når mammaen løfter på dem, det tror jeg alle kattunger gjør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tabby

Takk Milly. :) Skrike litt får de gjøre, men det høres jammen fælt ut. Merkelig hvordan det innstinktet hennes fungerer egentlig. Selv kan hun finne på å gå i fra ungene for opptil flere timer, for å være ute, men om jeg tar de opp til meg i senga og de gir fra seg den minste lille lyd så skal hun liksom ha dem med en gang... Merkelig

Milly, det er litt av et blinkskudd du har som avatar. Jeg blir så glad hver gang jeg ser den. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Er det noen av dere som vet om kattene bør oppholde seg ett sted hele tiden enda? Kunne tenke meg å ha dem i stua på dagen, men på soverommet vårt på natta. Liker å ha dem nære meg. Og denne uka er jeg hjemme på grunn av en ryggskade. Litt lettere å ha dem i stua for å kose jevnlig, enn å måtte hente dem i den nederste delen av skapet, hvilket vil si gulvet...

Og så la jeg merke til nå, at jenta så vidt har begynt å åpne øynene sine! Akkurat en uke og noen timer gammel så har hun fått ca 1 mm høyre øye, og litt mindre på det venstre. Bare det hvite som synes enda, men du så nydelig da! Ingen av gutta har fått noe antydninger til dette.

Merker forresten at de setter pris på å kose med meg, litt om gangen, de skriker litt når jeg tar dem opp, men roer seg så fort de kommer inntil kroppen min og jeg stryker dem. Det er så moro med kattunger!

baby-E og Simsalabim, har det blitt noen kattunger hos dere? Og bøllefrøet, jeg venter på bilder jeg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som vet om kattene bør oppholde seg ett sted hele tiden enda? Kunne tenke meg å ha dem i stua på dagen, men på soverommet vårt på natta. Liker å ha dem nære meg. Og denne uka er jeg hjemme på grunn av en ryggskade. Litt lettere å ha dem i stua for å kose jevnlig, enn å måtte hente dem i den nederste delen av skapet, hvilket vil si gulvet...

Har for tiden tre kattunger på fire uker, og to som ble født i dag... Har hatt de som er fire uker i stua om dagen og enten på soverommet eller badet om natta. Pusen vår ville helst ha det slik, dersom de ikke enten fikk være på badet (der det er varmt og liten plass) eller i nærheten av oss, så flytta hun dem under sofaen hver natt. Så det burde gå fint, vi har gjort det slik siden dag 1.

Kattunger åpner forøvrig øynene engang mellom 3 og 14 dagers alder, fikk jeg opplyst her på KG. To av våre åpnet dem etter 7 dager, og den siste etter ni.

Veldig skjønne puser. Legger kanskje ut bilder av våre også snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Tusen takk for godt svar Viva. Jeg har hittil hatt dem på soverommet vårt og bare tatt dem med ut i stua for å kose litt. Men hver gang har pusemamma hentet dem raskt igjen. I dag lukket jeg døra til soverommet (stakkars jenta mi skjønte ikke hvorfor hun ikke kom inn der nå, og ble vel litt fornærmet på meg) Hun hentet et par unger og ventet utenfor døra, men jeg hentet dem tilbake og sa at de skulle ligge i kattehuset i stua. Og det tok vel ikke mer enn en halvtime før hun så ut til å slå seg til ro med det. Så da prøver jeg med soverommet om natta og stua om dagen.

Jeg hadde ingen anelse om at de kunne åpne øynene så tidlig, jeg trodde det var mellom 2 og 3 uker jeg, og synes jo lillejenta var veeeldig tidlig ute ;) men det er godt å høre at det er normalt!

Hvorfor har du unger med så kort mellomrom, er det to mammaer eller ble hun gravid mens hun gikk med det første kullet? Uansett har du nok av kattunger å stelle med nå ;) Og jeg vil veldig gjerne få se bilder av pusene dine også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattunger åpner vanligvis øynene når de er mellom en og to uker gamle - har aldri opplevd at kattunger ikke har åpnet øynene før de er to uker.

Hvis du skal flytte dem mellom soverom og stue bør du kanskje ha en flyttbar kurv de ligger i. Tror det vil være lettere å takle for pusemammaen at du flytter hele kurven med ungene i, enn at du legger kattungene på et helt nytt sted.

Nydelige kattunger, forresten :D Ikke noe som er så koselig som sånne små nurk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tabby

Takk for tipset Labella. Det hadde jeg ikke tenkt på. Det er så kjekt å ha dette forumet å spørre om slikt om! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Det er veldig fint å gi kattungene så mye kos som du gjør. Det gjør dem veldig menneskelige.

Alle kattungene jeg har hatt opp gjennom årene som jeg har hentet hos andre, de har vært litt engstelige med en gang, og ingen av de har vært spesielt kosete. Og de klarte ikke gå i trappere før de var en 12-13 uker eller noe sånt.

Alle kattungene jeg har fostret opp hjemme her, har blitt menneske kjære og trygge , blitt veldig kosete (jeg har sett noen av de hos sin nye eier etter at jeg ga dem bort) og alle sammen lærte seg å gå opp og ned trapper lenge før de var 8 uker. :wink: Og det er et resultat av all den kosen de fikk hos meg.

Så sånn kommer nok dine kattunger til å bli også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg tabby!

Uff, en ting er sikkert, det er ikke alltid Bøllefrøet rir den dagen hun saler... Men, se [url=http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php?photo=1015&password=&sort=1&cat=510&page=1]HER.

Nå er gjengen 9 dager gamle og alle har glipe i øyekroken. Her er det også en av jentene som har åpnet mest, hvilket beviser, atter en gang, at det er vi kvinner som er raskest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Takk for så koselige ord Catwoman. Jeg prøver å gjøre mitt beste, det er det første kullet så vi må jo bare prøve oss frem her, men jeg koser med ungene og tar det som et veldig godt tegn at de roer seg hos meg, og sv "minsten" begynner å male når jeg koser med ham. Og så lar jeg ungene få holde dem og kose med dem også, så de blir vant til barn. Har seff hendene rett under minsten sine når han skal holde siden han ikke er mer enn 2 år, men det går jo fint når han får sitte og holde en kattunge.

Jeg håper vi finner hjem til dem i nærheten her, så jeg kan følge dem opp senere jeg også. Blir rart når vi må levere dem fra oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Så nydelige de var Bøllefrøet! Helt skjønne, de ligner faktisk på "minsten" her (altså sistemann som viser seg å være størst og flinkest fysisk;)) De er kjemeskjønne, Regner med at du koser deg masse sammen med dem?

Er de 9 dager i dag? Født en dag før våre kattunger da? Våre er født den 12. mai og hadde en ukes "bursdag" i går ;) Og så klart det er jentene som er det sterke kjønn, tenk en mannføde da... Ga min kjære en sammenligning: Når jeg presser ut en unge, så kan du tenke deg å få en appelsin ut gjennom penisen din ;) Han følte ikke for det... :o :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du unger med så kort mellomrom, er det to mammaer eller ble hun gravid mens hun gikk med det første kullet? Uansett har du nok av kattunger å stelle med nå ;) Og jeg vil veldig gjerne få se bilder av pusene dine også! :D

To mammaer ja:) Det virker det allikevel ikke som de skjønner helt selv, for her går mammaene på rundgang mellom kullene... Vet ikke om det er helt normalt, men de er åpenbart tilfredse med den ordningen selv. Ja det er nok av unger her, men det er så gøy altså :-) Gled deg til de blir litt eldre, de på fire uker er så nusselige nå, der de farer rundt på gulvet og skal slåss med absolutt alt og alle. Legger ut bilder i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Så flott at de samarbeider da! Jeg kan tenke meg de er nydelige når de begynner å skjønne litt mer av verden ja, og jeg gleder meg til å se bilder! Kan du ikke legge inn link til bildene her da? Så finner jeg bildene raskt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er morsomt å se hvordan kattemødre samarbeider om ungestell :D Jeg har lagt ut et bilde av to av mine katter med hvert sitt ungekull. De har trykket seg sammen i en liten kurv sammen med alle ungene :blunke:

Når bildet har blitt godkjent av moderator kommer det forhåpentligvis frem her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Å nå er jeg spent Labella! Image pending approval står det nå... Blir vel det første jeg går inn og sjekker når jeg kommer til i morgen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På bildet er de vel to og tre uker gamle. Tabbyen tilhører den stripete mammaen - hun fikk bare to unger den gangen, og den ene døde rett etter fødselen, så hun prøvde først å stjele de andre kattungene fra den svarte mammaen! Men så fant hun ut at hun heller kunne ta med seg sin egen unge bort til de andre og dele på ungestellet :blunke:

De andre fire er den svarte mammaen sine unger.

Tabbyen har vi beholdt, og nå er hun snart to år gammel, men likevel bebissen vår! Hun er helt herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...