Gjest Whitestripes Skrevet 14. desember 2013 #41 Skrevet 14. desember 2013 Det som denne tråden viser er at man ihvertfall ikke må ta råd fra jenter når det gjelder slike spørsmål. De fleste jenters selvinnsikt på dette området er lik null. De vanlige rådene man får (slik man også ser i denne tråden) , er at man må være "snill, omsorgsfull og morsom". I jenters bevissthet har dette stor betydning, men i virkeligheten betyr det ingenting. Jeg kan garantere deg at hvis du hadde spurt dama til Kjell Inge Røkke om hvorfor hun er sammen med ham, så hadde hun svart at det er fordi han er "snill, omsorgsfull og morsom". Og grunnen til at disse to er sammen er garantert fordi han i følge dama er "snill, omsorgsfull og morsom". Og det er han kanskje, men det er ikke derfor hun er blitt sammen med ham. Pene, ettertraktede jenter blir sammen med menn fordi de er tiltrukket av status, og så rasjonaliserer de i ettertid seg frem til at det er på grunn av at de er "snille og morsomme". Status kan man få av så mangt. Penger og karriere er det vanligste. Dette er jo noe menn innbiller seg og skylder på når de ikke har draget. Det er forsvinnende få voksne damer som går etter status og penger, de aller fleste klarer seg selv i dag, og ønsker seg en partner som behandler en bra, og som en har det godt sammen med. Samtidig er det jo temmelig greit å endre både status og karriere, hvis man tror det er det som er utslagsgivende for å få seg kjæreste eller ikke. Verre å endre utseende og personlighet. 3
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2013 #42 Skrevet 14. desember 2013 Det er altså da ikke jeg, en gjennomsnittelige norsk kvinne, som mener jeg fortjener å bli kjæreste med noen statusfyr, hvordan kan det ha seg at den mannelige ekvivalenten av meg, mener de har krav på en så bra kjæreste? 1
Gjest Awzm me Skrevet 14. desember 2013 #43 Skrevet 14. desember 2013 En typisk smisker med andre ord.. Fatter ikke hvorfor kvinner faller for slikt. Men det er jo slik det er, kvinner faller for den som er mest pågående. Anonymous poster hash: ced93...c29 Hahaha. Nei. Man smisker vel ikke fordi man tør å sette ord på sine følelser?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #44 Skrevet 14. desember 2013 Det er altså da ikke jeg, en gjennomsnittelige norsk kvinne, som mener jeg fortjener å bli kjæreste med noen statusfyr, hvordan kan det ha seg at den mannelige ekvivalenten av meg, mener de har krav på en så bra kjæreste? Tror du virkelig at det finne noen mannlig (eller kvinnelig) ekvivalent av deg? For et par hundre år siden ville du ha blitt brent på bålet umiddelbart. Anonymous poster hash: ced93...c29
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2013 #45 Skrevet 14. desember 2013 Tror du virkelig at det finne noen mannlig (eller kvinnelig) ekvivalent av deg? For et par hundre år siden ville du ha blitt brent på bålet umiddelbart. Anonymous poster hash: ced93...c29 Tar jeg som et kompliment. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #46 Skrevet 14. desember 2013 Tror vi bruker to forskjellige definisjoner på attraktiv. Når jeg sier jeg ikke er attraktiv så er det med definisjonen at man er attraktiv om mange andre som også er attrakive liker deg. Jeg bruker det ikke som i at INGEN vil finne meg attraktiv. Men hva som er attraktivt og ikke er individuelt. Og folk blir mye finere når man er forelsket Anonymous poster hash: e4e34...091
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #47 Skrevet 14. desember 2013 Det som denne tråden viser er at man ihvertfall ikke må ta råd fra jenter når det gjelder slike spørsmål. De fleste jenters selvinnsikt på dette området er lik null. De vanlige rådene man får (slik man også ser i denne tråden) , er at man må være "snill, omsorgsfull og morsom". I jenters bevissthet har dette stor betydning, men i virkeligheten betyr det ingenting. Jeg kan garantere deg at hvis du hadde spurt dama til Kjell Inge Røkke om hvorfor hun er sammen med ham, så hadde hun svart at det er fordi han er "snill, omsorgsfull og morsom". Og grunnen til at disse to er sammen er garantert fordi han i følge dama er "snill, omsorgsfull og morsom". Og det er han kanskje, men det er ikke derfor hun er blitt sammen med ham. Pene, ettertraktede jenter blir sammen med menn fordi de er tiltrukket av status, og så rasjonaliserer de i ettertid seg frem til at det er på grunn av at de er "snille og morsomme". Status kan man få av så mangt. Penger og karriere er det vanligste. Det beste rådet jeg kan gi summers er å i alle fall ikke ta i mot råd fra deg. Anonymous poster hash: e4e34...091 2
Havbris Skrevet 14. desember 2013 #48 Skrevet 14. desember 2013 Jeg skjønner ikke problemstillingen her. Folk finner hverandre, og disse relasjonene er såpass sammensatte av en haug med ulike elementer, så kategoriene her i denne tråden blir veldig unyttige i mine øyne. Jeg har vært sammen med mannen min i 22 år, men kan ikke operasjonalisere "grunnene" til at det ble oss to. Vi ble forelsket, fant summetonen, var på samme "stadie" i livet og bestemte oss for å satse, og utover det har vi gått på en vei sammen. I tillegg finnes det sikkert 100 andre elementer som førte til at vi satset. Og 100 andre elementer som har dukket opp etterpå. Mennesker kan ikke puttes inn i firkantede kategorier.
Gjest Lincoln Skrevet 14. desember 2013 #49 Skrevet 14. desember 2013 (endret) Dette er jo noe menn innbiller seg og skylder på når de ikke har draget. Det er forsvinnende få voksne damer som går etter status og penger, de aller fleste klarer seg selv i dag, og ønsker seg en partner som behandler en bra, og som en har det godt sammen med. Samtidig er det jo temmelig greit å endre både status og karriere, hvis man tror det er det som er utslagsgivende for å få seg kjæreste eller ikke. Verre å endre utseende og personlighet. Vel, da er det særdeles snodig at omtrent alle mannlige kjendiser og rikfolk har meget vakre kjærester, som ofte er mange år yngre enn seg selv Han spurte om hva som skulle til for å få pene jenter, ikke hva som skal til for å få en 35-årig alenemor med kort hår og bilringer. Attraktive kvinnfolk søker status. Enkelt og greit. Endret 14. desember 2013 av Lincoln
Gjest Whitestripes Skrevet 14. desember 2013 #50 Skrevet 14. desember 2013 Vel, da er det særdeles snodig at omtrent alle mannlige kjendiser og rikfolk har meget vakre kjærester, som ofte er mange år yngre enn seg selv Attraktive kvinnfolk søker status. Enkelt og greit. Omtrent alle er en sterk overdrivelse, og det vet du like godt som meg, men så klart du må overdrive for å få andre til å tro du har rett. Noen attraktive kvinner gjør det, noen mindre attraktive kvinner gjør det, men de fleste vil ha en partner de faktisk har genuine følelser for, uavhengig av status. Enkelt og greit. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #51 Skrevet 14. desember 2013 Vel, da er det særdeles snodig at omtrent alle mannlige kjendiser og rikfolk har meget vakre kjærester, som ofte er mange år yngre enn seg selv Han spurte om hva som skulle til for å få pene jenter, ikke hva som skal til for å få en 35-årig alenemor med kort hår og bilringer. Attraktive kvinnfolk søker status. Enkelt og greit. Nei, det er individuelt. Og dette klarer du virkelig ikke få inn i hodet. Attraktive kvinner har til info forskjellig personlighet. Så dette er så bullshit som du bare får det. Anonymous poster hash: e4e34...091 1
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2013 #52 Skrevet 14. desember 2013 Synes Lincoln kan henvende seg til Røkkes kjerring før han kommer med en sånn generalisering. 2
Gjest Lincoln Skrevet 14. desember 2013 #53 Skrevet 14. desember 2013 Omtrent alle er en sterk overdrivelse, og det vet du like godt som meg, men så klart du må overdrive for å få andre til å tro du har rett. Noen attraktive kvinner gjør det, noen mindre attraktive kvinner gjør det, men de fleste vil ha en partner de faktisk har genuine følelser for, uavhengig av status. Enkelt og greit. OK, så få høre noen gode gammeldagse Politisk Korrekte kvinneråd til en mann som ønsker å sjekke opp de fineste damene da La meg gjette: Vær deg selv! Behandle jentene med respekt! Gi jenta oppmerksomhet! Behandle henne som en prinsesse! Vær der for henne! osv. osv.
Gjest JakeGreen Skrevet 14. desember 2013 #54 Skrevet 14. desember 2013 Hadde tenkt å skrive syv ord som kan få en jente til å elske deg for alltid, men jeg er på vei ut døren for å se om jeg møter en spennende jente for natten, så dere får ha meg unnskyldt inntil videre!
Gjest Whitestripes Skrevet 14. desember 2013 #55 Skrevet 14. desember 2013 OK, så få høre noen gode gammeldagse Politisk Korrekte kvinneråd til en mann som ønsker å sjekke opp de fineste damene da La meg gjette: Vær deg selv! Behandle jentene med respekt! Gi jenta oppmerksomhet! Behandle henne som en prinsesse! Vær der for henne! osv. osv. Du har jo alle svarene selv, mener du, og hva vi andre sier, bare avfeier du, så hvorfor skal jeg gidde. Jeg tror at om man ønsker de fineste damene, må man faktisk tørre å sjekke dem opp. Mange menn lar være å kontakte de damene de anser som de flotteste, for de antar at de ikke har sjanse, uansett. Da har man allerede tapt. Vær litt gutsy! Også er det ikke å legge skjul på at sjarm, humor og det å være god til å holde en samtale i gang er viktig. 2
Genesis Skrevet 14. desember 2013 #56 Skrevet 14. desember 2013 Det som denne tråden viser er at man ihvertfall ikke må ta råd fra jenter når det gjelder slike spørsmål. De fleste jenters selvinnsikt på dette området er lik null. De vanlige rådene man får (slik man også ser i denne tråden) , er at man må være "snill, omsorgsfull og morsom". I jenters bevissthet har dette stor betydning, men i virkeligheten betyr det ingenting. Jeg kan garantere deg at hvis du hadde spurt dama til Kjell Inge Røkke om hvorfor hun er sammen med ham, så hadde hun svart at det er fordi han er "snill, omsorgsfull og morsom". Og grunnen til at disse to er sammen er garantert fordi han i følge dama er "snill, omsorgsfull og morsom". Og det er han kanskje, men det er ikke derfor hun er blitt sammen med ham. Pene, ettertraktede jenter blir sammen med menn fordi de er tiltrukket av status, og så rasjonaliserer de i ettertid seg frem til at det er på grunn av at de er "snille og morsomme". Status kan man få av så mangt. Penger og karriere er det vanligste. Da kommer vi til det evige spørsmålet om spuriøsitet. Det kan nemlig også være at det er en bakenforliggende variabel her, som forklarer begge deler. Er man intelligent, sosialt oppegående, og jobber ekstremt hardt for å oppnå det man vil, er man som oftest veldig attraktiv for kvinner. Dette resulterer ofte i penger og karriere, man ofte også ikke. Musikere, surfere, bartendere, kokker, kan også være attraktive, selv om de tjener ræva og bor på en sliten 2 roms. Det underliggende er om man har tro på det man gjør, og trives hundre prosent med sin egenlivssituasjon, og streber etter noe. Om dette er penger eller å stå ned verdens bratteste skibakker er ikke så farlig. Men det må være noe man brenner for her i verden, ellers blir man fort ganske kjedelig å være sammen med. Alle skjønner at det gir status å være norgesmester i noe, er ikke det jeg snakker om, men det er en fordel å være ordentlig god i noe. Så er det jo selvfølgelig sånn at man får bedre sjans hvis man er fallskjermhopper en frimerkesamler, men en frimerkesamler har vesentlig bedre sjans enn hvis han hadde hatt 0 interesser.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #57 Skrevet 14. desember 2013 OK, så få høre noen gode gammeldagse Politisk Korrekte kvinneråd til en mann som ønsker å sjekke opp de fineste damene da La meg gjette: Vær deg selv! Behandle jentene med respekt! Gi jenta oppmerksomhet! Behandle henne som en prinsesse! Vær der for henne! osv. osv. Du dummer deg ut. Anonymous poster hash: e4e34...091
Gjest Summers Skrevet 14. desember 2013 #58 Skrevet 14. desember 2013 Hvorfor vil du vite det? akademisk interesse.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2013 #59 Skrevet 14. desember 2013 akademisk interesse. Hva er ditt fag da?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #60 Skrevet 14. desember 2013 Det er individuelt hva man faller for. Men selvtillit er viktig. Intelligens er tiltrekkende. At han er god på å kommunisere, vise interesse og omsorg for henne. At vi har kjemi, kanskje noen felles interesser. Humor. Han er respektert (kan komme under på god på kommunikasjon), og at han ikke bare er overfladisk. Er forståelsesfull og reflektert. Anonymous poster hash: eaedc...674
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå