Gå til innhold

Få de peneste jentene.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var en tråd med spørsmål om hvordan man får de peneste jentene her i går, den ble litt useriøs. Så spør på nytt og ønsker serøse svar. Både gutter og jenter kan selvsagt svare, men jeg ønsker ikke svar av typen "bli superkjekk, rik, osv", det jeg mer lurer på er de som har de mest attraktive jentene samtidig som de er helt vanlige selv.

Og er det snakk om "flaks", er det de samme guttene som får de mest attraktive jentene hver gang?

Endret av Summers
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønnhet er i øyet som ser, så det er ingen fasit.
Dessuten så er de fleste ikke så overfladiske at de kun går etter utseendet. Så det er mitt svar. Få deg en god personlighet så kan du kanskje få deg en bra dame. Det meste handler om det som er inni.

Anonymous poster hash: e4e34...091
  • Liker 6
Skrevet

Hadde det vært noe fasitsvar på det så hadde vel alle de vanlige guttene hatt de peneste jentene? Ellers tror jeg de fleste av de peneste jentene vil ha noen som setter pris på personligheten deres også. Kjipt å bli gammel med en type som kun har valgt deg for utseende.

• Liker 7
Skrevet

Han i går prata jo om å sjarmere dei i senk, han virka jo til å ha virkelig peiling han. Gleder meg til å høre om det blir noko på han i helga.

Skrevet

Hadde det vært noe fasitsvar på det så hadde vel alle de vanlige guttene hatt de peneste jentene?

Egentlig ikke, kunne vært at ikke alle kunne triksene.

Og jeg forstår at utseendet ikke er alt, men de mest attraktive jentene får jo gjerne sinnsykt mye oppmerksomhet, da treffer de ganske mange som har riktig personlighet? De jeg kjenner som får mest oppmerksomhet har gjerne ganske mange venner også så tror ikke det er sånn at det bare er en bestemt de treffer tonene med.

Men noen pene jenter som vet hvorfor de valgte kjærestene over alle de andre? Var det bare fordi han var der da dere var single? Og tilsvarende til gutter som har vært sammen med de mest attraktive jentene, var det bare den ene gangen eller får dere dem rimelig ofte?

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Menn med god humor klarer å ordne seg bra damer.

Skrevet

Og jeg forstår at utseendet ikke er alt, men de mest attraktive jentene får jo gjerne sinnsykt mye oppmerksomhet, da treffer de ganske mange som har riktig personlighet? De jeg kjenner som får mest oppmerksomhet har gjerne ganske mange venner også så tror ikke det er sånn at det bare er en bestemt de treffer tonene med.

Men noen pene jenter som vet hvorfor de valgte kjærestene over alle de andre? Var det bare fordi han var der da dere var single? Og tilsvarende til gutter som har vært sammen med de mest attraktive jentene, var det bare den ene gangen eller får dere dem rimelig ofte?

Jeg valgte mannen min fordi han viser enormt mye omsorg for meg og barnet mitt, han har verden vakreste øyne, kjempefin humor, til å stole på, god å snakke med, flink til å lese meg, utrolig sexy smil, jeg kan være meg selv like mye sammen med ham som når jeg er alene, han respekterer meg, også når vi er uenige, vi har samme mål med livet, moral og syn på ting, rampete glimt i øyet, også har han ett eller annet jeg ikke kan sette fingen på. For meg er personlighet det utrolig viktig, men jeg må syns at mannen jeg sal være med må være seksuelt tiltrekkende også.

Noen sier det klikk med, selv om du kanskje syns Channing Tatum er mer fysisk attraktiv. Han må ha "it".

Anonymous poster hash: 4561f...57a

Skrevet

Aner ikke, jeg er ikke ei av de peneste så jeg vil ikke kunne klare å svare på spørsmålet fra deres side av saken. Dog tror jeg personlighet er nøkkelordet.

Skrevet

Nja, det finnes jo nok av bøker og sjekkeskoler og triks, men pene jenter er også forskjellige. Om man får mye oppmerksomhet og kan velge og vrake velger man jo som regel den man syns har best personlighet og er mest attraktiv. Hva som et attraktiv er jo veldig individuelt. Venninna mi liker muskuløse gutter med partysvenskesveis, jeg kan ikke fordra dem. Jeg kjenner for øvrig en helt ok gutt som dumpet den utrolig flotte kjæresten sin og ga denne forklaringen: "du er den nydeligste jenta jeg noensinne har sett, men personligheten din er helt forjævlig". Hvordan han fikk henne? Han er kjempesjarmerende og god, og på grunn av (den manglende) personligheten sin kunne hun kanskje ikke velgte og vrake på tross av et veldig vakkert utseende?

Skrevet

Jeg valgte mannen min fordi han viser enormt mye omsorg for meg og barnet mitt, han har verden vakreste øyne, kjempefin humor, til å stole på, god å snakke med, flink til å lese meg, utrolig sexy smil, jeg kan være meg selv like mye sammen med ham som når jeg er alene, han respekterer meg, også når vi er uenige, vi har samme mål med livet, moral og syn på ting, rampete glimt i øyet, også har han ett eller annet jeg ikke kan sette fingen på. For meg er personlighet det utrolig viktig, men jeg må syns at mannen jeg sal være med må være seksuelt tiltrekkende også.

Noen sier det klikk med, selv om du kanskje syns Channing Tatum er mer fysisk attraktiv. Han må ha "it".

Men det at han viste deg og ungen din så mye omsorg var vel først etter du hadde valgt han? Eller var han tidligere barnepasseren din? Men det var klart da du traff han at det var han og ikke de mange andre du ville ha?

Skrevet

Jeg blir vel sett på som attraktiv av en del.

Jeg valgte å bli sammen med min kjæreste fordi han var en fantastisk snill mann (man skal lete lenge for å finne noen som er så rett igjennom god som det han er) og fordi vi har så og si alt til felles. Vi har en veldig lik personlighet, og jeg føler ikke at jeg treffer på folk som jeg har så mye til felles med hver dag akkurat. Utseendet spilte en liten rolle første gang jeg så han, men etter at vi begynte å prate så spilte det ingen verdens rolle. Og jeg vet at han føler det samme for min del pga at kompisene hans spurte hvor pen jeg var fra 1-10, noe han ikke gadd å svare på osv.

Jeg vet at andre jenter ser på han som attraktiv da, men utseendet er ikke noe jeg legger meg borti.

Jeg datet en fyr i noen mnd for litt over et år siden som kun datet meg pga utseendet mitt og dreit i min personlighet (han skjulte det godt i begynnelsen), og det endte i voldtekt, så overfladiske menn holder jeg meg langt unna. Jeg blir kvalm av mennesker som kun tenker på utseendet, og heldigvis så kjenner jeg dem igjen nå når jeg møter dem.

Så mitt tips til deg er egentlig å prøve og tenke på litt mer enn utseendet. For det betyr i grunn ingen verdens ting når alt kommer til alt. Og om du ikke bryr deg om noe annet enn hvor attraktiv dama er, så har du et trist liv.

• Liker 2
Skrevet

For menns del er utseendet til partneren mye viktigere enn det er for kvinner (selv om også kvinner selvsagt ofte ønsker en passe kjekk mann).

Noe som forskning har vist er en viktig faktor når kvinner skal finne seg en partner, er mannens sosiale intellegens. Klarer han å holde en samtale? Har han mange venner? Er han flink å småprate? Tar han sosiale utfordringer på strak arm?

Sosial status er også mye viktigere for kvinner enn for menn. Er mannen f.eks. respektert? Dersom mannen har en bra stilling er det et stort pluss, noe det ikke nødvendigvis er for menn. Jeg tror dette er noe at grunnen til misforståelsen mellom kjønnene angående kvinners interesse i menns penger. Kvinner er ikke nødvendigvis interessert i pengene i seg selv, det de ønsker seg er en mann med høy status; ofte gjennom en høy stilling, som igjen sannsynligvis medfører gode inntekter.

Jeg tror også at kvinner ser mye mer på menns klesstil enn omvendt.

Anonymous poster hash: 35084...432
  • Liker 2
Skrevet

De peneste venninnene mine valgte mennene sine fordi de var veldig snille og omsorgsfulle. De "vanlige" venninnene mine også :)

• Liker 2
Skrevet

For menns del er utseendet til partneren mye viktigere enn det er for kvinner (selv om også kvinner selvsagt ofte ønsker en passe kjekk mann).

Noe som forskning har vist er en viktig faktor når kvinner skal finne seg en partner, er mannens sosiale intellegens. Klarer han å holde en samtale? Har han mange venner? Er han flink å småprate? Tar han sosiale utfordringer på strak arm?

Sosial status er også mye viktigere for kvinner enn for menn. Er mannen f.eks. respektert? Dersom mannen har en bra stilling er det et stort pluss, noe det ikke nødvendigvis er for menn. Jeg tror dette er noe at grunnen til misforståelsen mellom kjønnene angående kvinners interesse i menns penger. Kvinner er ikke nødvendigvis interessert i pengene i seg selv, det de ønsker seg er en mann med høy status; ofte gjennom en høy stilling, som igjen sannsynligvis medfører gode inntekter.

Jeg tror også at kvinner ser mye mer på menns klesstil enn omvendt.

Dette er høyst individuelt. Jeg som kvinne kjenner meg i alle fall ikke igjen :)

• Liker 3
Skrevet

Men det at han viste deg og ungen din så mye omsorg var vel først etter du hadde valgt han? Eller var han tidligere barnepasseren din? Men det var klart da du traff han at det var han og ikke de mange andre du ville ha?

Nei, vi var venner ganske lenge før vi ble kjærester og omsorgen han viste, ikke bare oss, var noe av det jeg syns var tiltrekkende. Ja, det var klart at det var han jeg ville ha, det var noe med han som bare klikket som andre jeg har datet har manglet selv om de har hatt fine personligheter og det de fleste syns er et bedre utseende enn mannen min sitt.

Skrevet

Dette er høyst individuelt. Jeg som kvinne kjenner meg i alle fall ikke igjen :)

Tror man ofte ikke er bevisst på hva man tiltrekkes av. Dette er dessuten basert på undersøkelser og forskning, og er generelt og ikke spesielt.

http://www.dagbladet.no/2012/11/02/tema/klikk/helse/24169805/

• "Kvinner vurderer også andre forhold, som for eksempel status og fremtidig inntjeningsevne.

- Det er altså til en viss grad mulig å hevde at en kvinnes partnerverdi i større grad vurderes på bakgrunn av utseende, enn en manns, men jeg tror begge kjønn først legger merke til det opplagte - utseendet, sier forskeren."

http://www.forskning.no/artikler/2007/september/1188817112.89

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil si humor er veldig viktig.

Min eks var også ikke av de peneste knivene i skuffen sett objektivt. Men jeg likte personligheten hans godt, og vi hadde kjemi, og han var veldig morsom. Tok ikke lang tid før jeg kunne føle meg komfortabel med han og være med selv, og samme med han også. :)

Såå, om man har kjemi, personlighetene matcher, og humor så spiller jo ikke utseende så veldig mye rolle, utenom førsteinntrykket da, såklart. Mange synes jo at noen blir finere når de får mer følelser for vedkommende.

Skrevet

Jeg vil si humor er veldig viktig.

Min eks var også ikke av de peneste knivene i skuffen sett objektivt. Men jeg likte personligheten hans godt, og vi hadde kjemi, og han var veldig morsom. Tok ikke lang tid før jeg kunne føle meg komfortabel med han og være med selv, og samme med han også. :)

Men var det ikke flere andre menn som var morsomme og du likte personligheten på? Var fyren morsommere?

Skrevet

Tror man ofte ikke er bevisst på hva man tiltrekkes av. Dette er dessuten basert på undersøkelser og forskning, og er generelt og ikke spesielt.

http://www.dagbladet.no/2012/11/02/tema/klikk/helse/24169805/

• "Kvinner vurderer også andre forhold, som for eksempel status og fremtidig inntjeningsevne.

- Det er altså til en viss grad mulig å hevde at en kvinnes partnerverdi i større grad vurderes på bakgrunn av utseende, enn en manns, men jeg tror begge kjønn først legger merke til det opplagte - utseendet, sier forskeren."

http://www.forskning.no/artikler/2007/september/1188817112.89

Men forskning kan ikke bestemme hva hver enkelt finner attraktivt. Du kan vise til så mye forskning som du vil, men det vil alltid være individuelt uansett :)

Som forskeren sier så hevder han det til en viss grad. Han er da intelligent nok til å forstå at dette gjelder langt i fra alle :)

• Liker 3
Skrevet

Men var det ikke flere andre menn som var morsomme og du likte personligheten på? Var fyren morsommere?

Det er ikke automatisk at man får kjemi og har mye til felles med en person bare fordi personen er morsom. Jeg møter mange menn jeg synes er kule og som jeg liker sånn sett, men det betyr ikke at det er noen kjemi der.

Har du aldri vært i et forhold med en kvinne summers? Siden du ikke helt vet at det ofte skal litt til før man blir forelsket i noen?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...