Gå til innhold

Hvem sier "smale"?

Tipptoppers

Anbefalte innlegg

Jeg lurer rett og slett på: I hvilke geografiske områder sier man "smale" i stedet for "sau"? Hva sier folk fra Voss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vestlandet, vel. Der smalahove kommer fra.

Anonymous poster hash: c3e88...fc9 [/acrony

Ja, regnet med det :-) Men du mener vel ikke at alle på vestlandet sier smale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg har aldri tenkt på at "smala" i smalahove betyr sau. Wow!

Anonymous poster hash: 55a26...cc9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crazycatlady

Oi, jeg har aldri tenkt på at "smala" i smalahove betyr sau. Wow! Anonymous poster hash: 55a26...cc9

Ikke jeg heller før farmen-Magnus sa smala om sau! :) Det gikk opp et lys for meg da gitt, hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Oi, jeg har aldri tenkt på at "smala" i smalahove betyr sau. Wow!

Hva slags dyr trodde du dette brunrøkte hodet på et fat kom fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dyr trodde du dette brunrøkte hodet på et fat kom fra?

Hvorfor i alle dager svarer du meg så sarkastisk? Jeg visste selvsagt at retten smalahove kommer fra sau. Jeg visste også at "hove" betyr hode, men altså ikke at "smala" betyr sau. Jeg har aldri tenkt videre over ordet "smalahove", men dersom jeg hadde blitt spurt for noen dager siden, ville jeg sannsynligvis gjettet på at det første leddet hadde noe å gjøre med tilberedningsprosessen, geografisk opprinnelse eller lignende.

Da har jeg lært at jeg bør være forsiktig med å dele små, uventede aha-opplevelser på Kvinneguiden, i fare for å bli møtt med et nedlatende svar.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hvorfor i alle dager svarer du meg så sarkastisk? Jeg visste selvsagt at retten smalahove kommer fra sau. Jeg visste også at "hove" betyr hode, men altså ikke at "smala" betyr sau. Jeg har aldri tenkt videre over ordet "smalahove", men dersom jeg hadde blitt spurt for noen dager siden, ville jeg sannsynligvis gjettet på at det første leddet hadde noe å gjøre med tilberedningsprosessen, geografisk opprinnelse eller lignende.

Da har jeg lært at jeg bør være forsiktig med å dele små, uventede aha-opplevelser på Kvinneguiden, i fare for å bli møtt med et nedlatende svar.

Kjære vene da, snakk om å ta alt i verste mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...