miss dolly Skrevet 13. desember 2013 #121 Del Skrevet 13. desember 2013 Vel, når de aldri, ikke en eneste gang i løpet av 4+år, har uoppfordret og frivillig fortalt meg hvordan mine barn har det i barnehagen i løpet av dagen(utenom de obligatoriske foreldremøtene), samtidig som jeg stadig vekk overhører og ser at de snakker ivrig med andre foreldre om deres barn.....så ja, det er ikke til å misforstå. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Hvorfor bytter du ikke bhg hvis du er så misfornøyd??? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan Skrevet 13. desember 2013 #122 Del Skrevet 13. desember 2013 Det er visst mange her som mener at det er helt ok at jeg aldri får vite noe om barna mine fordi de ansatte har rett til å mislike meg, at det er "naturlig" at de ikke liker meg.... -selv om disse nettrollene ikke aner hvordan jeg er i virkeligheten. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Såvidt jeg kan se, har SAMTLIGE som har sagt noe som helst om akkurat dette, sagt det med forbehold om at du framstår i virkeligheten som du gjør i denne tråden. Kommunikasjon er forøvrig en toveisgreie, så hvis du ser at de ansatte kommuniserer greit med de andre foreldrene, bør du kanskje i det minste vurdere om det kan være noe du selv kan gjøre annerledes. Det er helt tydelig at de ansatte har evne til god kommunikasjon. Hvis du mener de misliker deg, bør du tenke litt over hva dette kan komme av. Hvis du ikke vil vurdere muligheten engang, kan du egentlig takke deg selv om ting ikke blir bedre. Plasser ansvaret der det hører hjemme! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. desember 2013 #123 Del Skrevet 13. desember 2013 Hvorfor skulle heeele barnehagen gå en runde til bare fordi 2 barn var sene? Snakk om å være full av seg selv! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 13. desember 2013 #124 Del Skrevet 13. desember 2013 Forskjellsbehandling er aldri greit! Å nevne enkeltbarn på foreldremøter, og bare noen få på fb, hører ikke hjemme noe sted. Så langt er jeg enig med deg. Men dette må du ta opp, ingenting endres om ikke du gjør noe med det. Det er også ganske sikkert at om du merker forskjellsbehandlingen så tydelig, så vil barna dine merke det også. Klart de legger merke til at de ansatte ikke prater noe særlig med deg, og heller ikke forteller hvor flott det var at "Petter" hjlp lille "Sofie" da hun falt i dag. I så måte har du et ansvar som mor å gjøre noe med situasjonen for dine barn. Du skriver at den eldste ikke vil gå i barnehagen - da er det sannsynligvis en grunn til det. Avtal et møte med pedagogisk leder, eller styrer - alt etter som hvem av dem du stoler mest på. Når det gjelder den konkrete situasjonen i dag med Lucia - tog, så forstår jeg at det var leit. Særlig for den eldste som sikkert skulle gå i tog (eller går alle barna?). Det er vanlig at man får beskjed på sånne dager at barna må møte opp så og så lenge før, for toget starter kl. 08.00, slik at man har fått samlet troppene, og gitt litt slingringsmonn. For det er alltid noen som er ute i siste liten, men da rekker alle det likevel. Så det er dårlig om du ikke fikk beskjed om det. Men om de skulle gått toget en gang til? Jeg vet ikke - om det er fort gjort og stemningen blant ungene var der at de ville en gang til så gjerne. Men når de allerede har kommet i gang med lussekatter og foreldrekos, så er det ikke det enkleste. Husker en venninnes mor da vi var liten. De hadde hatt en stressende morgen hvor "alt" går galt, og venninnen min kom for sent på skolen. Da var mattetimen allerede i gang, og mor forlangte at læreren skulle starte forklaringen på nytt igjen på tavlen . Det gjorde hun ikke, men hun fikk forklaringen etterpå da vi andre satt med oppgaver. Det er noe med det. Alt kan ikke starte på nytt igjen pga. forsentkomning. Leit for de det gjelder, men så lærer man kanskje noe av det også? Gjensidig respekt for hverandres tid? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 13. desember 2013 #125 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Vel, når de aldri, ikke en eneste gang i løpet av 4+år, har uoppfordret og frivillig fortalt meg hvordan mine barn har det i barnehagen i løpet av dagen(utenom de obligatoriske foreldremøtene), samtidig som jeg stadig vekk overhører og ser at de snakker ivrig med andre foreldre om deres barn.....så ja, det er ikke til å misforstå. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Hvis jeg var i dine sko og hadde oppfattet at det var slik, så hadde jeg sagt på en rolig pen måte til personalet hvordan jeg oppfattet det (bedt dem om en liten prat utenfor der barna var). Da tror jeg du hadde fått en forklaring. Jeg tror at mange ganger handler det om at noen mennesker er mer "ufarlige" å ta kontakt med, informere og snakke med. Jeg vet ikke om jeg klarer å uttrykke meg slik jeg tenker. Men jeg har observert det og tenkt på det mange ganger, bla fordi jeg selv før opplevde at mange henvendte seg ofte mer avslappet og lattermilde til andre i forhold til meg. Da tenkte jeg på hvorfor det var slik. Jeg fant ut at egentlig så var jeg litt alvorlig, litt skeptisk til ting. Jeg tror kanskje de andre ikke helt visste hvor de hadde meg, om jeg likte dem. Sannheten var at jeg var litt usikker på meg selv og ikke turde selv å spørre eller gi ros selv. Og det er jo faktisk helt klart at dersom man tror en person ikke liker dem så godt, så er man litt mer tilbakeholden med den personen. Siden jeg selv begynte å bli mer åpen og huske på å gi positive tilbakemeldinger og ros til andre, så har jeg fått mye av det igjen. Dermed har også selvtilitten økt hos meg, og ja, jeg føler at jeg nå er en av dem som er veldig glad, imøtekommende og positiv, og at andre synes derfor det er enkelt og hyggelig å ta kontakt og være med meg. Nå sier jeg hvordan min situasjon var. For vi var og er helt sikkert veldig forskjellig. Du er sikkert mye mer selvsikker enn det jeg var. Ville bare fortelle om hvordan jeg opplevde og opplever det med hvordan folk lettere tar kontakt med noen personer fremfor andre. Det kan godt være det er snakk om usikkerhet (skjult) av de ansatte også. Endret 13. desember 2013 av Berit 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #126 Del Skrevet 13. desember 2013 Ofte de mest sosiale og mindre beskjedne som får sin fame i rampelyset. Slik har det alltid vært. De som tør synge, de som tør spille et instrument, de som tør danse. De som alltid er med. De som stiller opp på skolens juleverksted, lucia, fau-møter og alle foreldremøter. Veldig med og interessert i barna sine, skulker aldri et møte. De blir ofte regnet med og blir da ofte spurt, og gjerne tatt mer bilder av, eller mer informasjon om. Er man beskjeden, ikke tør snakke med folk. Aldri kommer på møter eller juleverksted, foreldrekaffe eller annet, ja da får man ikke den sosiale biten inn heller. Anonymous poster hash: a7dc1...c9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 13. desember 2013 #127 Del Skrevet 13. desember 2013 Jaja. Takk for alle hyggelige og generøse kommentarer..... Anonymous poster hash: 0404a...a38 "Synes de var ekle mot oss, null forståelse." Dette var kanskje ikke så veldig hyggelig beskrivelse heller? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #128 Del Skrevet 13. desember 2013 TS, si det til dem da, at du gjerne vil at alle ungene i barnehagen skal få sin tid i rampelyset. Anonymous poster hash: 95874...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 13. desember 2013 #129 Del Skrevet 13. desember 2013 Barnehagen til barna mine skulle feire St.Lucia i dag, og fikk beskjed om at det skulle begynne 08.00. Skyndet meg så best jeg kunne å få dem kledd, spise mat og dra (er alenemor). Kom dessverre inn i barnehagen 08.02, og kom opp til der St.Lucia skulle være 08.03. eller 08.04...men da var det over! Så lite om å gjøre! Altså, skjønner at vi var for sene, men at det var så lite om å gjøre..... Spurte om de kunne ta en ekstra runde, men nei, de hadde allerede gått to ganger sa de! Som om ungene hadde hatt noe imot å gå en ekstra gang. De sa at de måtte begynne akkurat 08.00, og at jeg burde ha vært presis. Foreldre skulle på jobb, så de kunne ikke vente.....men foreldrene satt der(de aller fleste av dem) til i alle fall 08.20...... Synes de var ekle mot oss, null forståelse. Barna mine var kledt i Luciadrakter til ingen nytte. Heldigvis skjønte ikke 3-åringen mye av dette, og syntes bare det var gøy å løpe rundt i drakten sin. Foreldrene satt og drakk saft, kaffe, spiste pepperkaker og lussekatter i alle fall 20 minutter etter at vi kom....hadde vært null problem for de barnehageansatte å spørre barna om de ville ha gått en gang til(er en liten barnehage) - tror de hadde sagt ja. Er du skuffet og irritert....Er det noe å gjøre med dette? Anonymous poster hash: 0404a...a38 Da husker du at neste år spiser dere frokost i barnehagen på luciadagen. Alt av forberedelser ellers (legge frem klær, matpakke osv) gjør du den 12. des. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #130 Del Skrevet 13. desember 2013 Til den eller de som nevnte tidlig i tråden at når man jobber i barnehage faller det seg naturlig å prate "kort" til noen. Skjønner at mange foreldre kan være vanskelige å forholde seg til, men man må likevel være profesjonelle! Og dette innbefatter at man må forholde seg til foreldre på en ok måte. Når det er sagt så hadde jeg nok ikke reagert fordi noen få får flere bilder på nett enn andre. Sånn er det i barnehagen til barna også, men det bruker jeg ikke så mye tid på å tenke på. Litt underlig dog må jeg si at de snakker spesifikt om noen barn på foreldremøter, det er jo uvanlig og ikke greit. Anonymous poster hash: f8043...1ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 13. desember 2013 #131 Del Skrevet 13. desember 2013 Er ped.leder i barnehage. I dag hadde alle fått beskjed om å møte et kvarter før alt skulle starte. To minutter før var det over 10 barn med foreldre i garderoben som nettopp hadde kommet. Jeg var rimelig "nazi" på tidspunkt i dag, fordi jeg visste at en del foreldre kom og regnet med å rekke det akkurat i forhold til jobb, møter osv. Vi startet tre minutter over angitt tidspunkt, da kom de to siste halsende inn fra garderoben og ble med i toget i farta... Vet noen syntes det var "gnient", men sånn er det faktisk, man tar mer hensyn til dem som er der enn de som ikke har kommet enda! De foreldrene jeg visste hadde det travelt, takket for at vi holdt skjemaet og for at de hadde rukket å være med, mens de som kom halsende i siste liten mumlet litt i skjegget over manglende romslighet... Vi kan umulig gjøre alle til lags.... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 13. desember 2013 #132 Del Skrevet 13. desember 2013 Da er det bar å komme i tide. At du er alene kan du da ikke laste andre for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 13. desember 2013 #133 Del Skrevet 13. desember 2013 Her var også Luciatoget over på to minutter. Og da tror jeg de ansatte hadde brukt nok tid på å organisere et tog Forstår dem godt. Vi pleier å komme et kvarter før når det er noe. Det gjorde også de fleste andre foreldrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 13. desember 2013 #134 Del Skrevet 13. desember 2013 Fy, så slemme dere er!! Må jo være noe av det værste jeg har sett her når det gjelder ren og skjær bitching! Ingen av dere trenger å tro at noen er bedre enn andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 13. desember 2013 #135 Del Skrevet 13. desember 2013 Jeg har skummet gjennom de siste sidene, for tråden er lang... Det jeg lurer mest på er hvorfor du, TS ikke beregner deg bedre tid? Jeg hadde aldri KOMMET kl 8, hvis noe startet kl 8. Da må jo andre vente på deg uansett. Jeg er ikke alenemor, men jeg har hatt veldig mange morgener med TRE og fire små barn (når mine var små). Lærte meg fort at ting alltid tar lengre tid enn man tror. Derfor er mitt beste råd: Legg alt frem og klart kvelden før. Stå opp minst 30 minutter før du i utgangspunktet har planlagt. Begynner luciatoget kl 8, ville jeg dratt hjemmefra så tidlig at jeg var i barnehagen 15 - 20 min FØR toget skulle starte. (Husk det tar tid å kle av barn i garderoben, det tar tid å få på luciapynten osv.) Det å komme for sent, er mangel på respekt ovenfor andres tid. Det nytter ikke å klage hvis det er selvforskyldt. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #136 Del Skrevet 13. desember 2013 Til den eller de som nevnte tidlig i tråden at når man jobber i barnehage faller det seg naturlig å prate "kort" til noen. Skjønner at mange foreldre kan være vanskelige å forholde seg til, men man må likevel være profesjonelle! Og dette innbefatter at man må forholde seg til foreldre på en ok måte. Når det er sagt så hadde jeg nok ikke reagert fordi noen få får flere bilder på nett enn andre. Sånn er det i barnehagen til barna også, men det bruker jeg ikke så mye tid på å tenke på. Litt underlig dog må jeg si at de snakker spesifikt om noen barn på foreldremøter, det er jo uvanlig og ikke greit.Anonymous poster hash: f8043...1ef Ok, uenig i det med bilder. Men ja, jeg forventer at de som jobber i en barnehage er profesjonelle og kommunikasjon med foreldre er en del av jobben deres. Det er mange her som mener jeg fortjener å aldri få vite hvordan barna mine har det i barnehagen fordi de ikke liker at ikke svarer hyggelig på stygge og frekke meldinger her inne....det er ganske creepy. Jeg har ikke gjort noe for å rettferdiggjør en forskjellsbehandling fra barnehagens side, om det er slik mange her inne synes, at de som jobber der "føler" de ikke kan/vil snakke med meg, vel da er de uempatiske og uprofesjonelle og bør ikke jobbe i barnehage i det hele tatt. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yxnyx Skrevet 13. desember 2013 #137 Del Skrevet 13. desember 2013 Jeg liker ikke at barna mine eksponeres, og hadde blitt skikkelig forbanna hvis mitt barn hadde blitt fortalt om i plenum på foreldremøter. Nå er nok jeg mer ekstrem på dette enn de fleste, for jeg samtykker heller ikke i at skole/barnehage får legge ut bilde av mine barn på hjemmesidene. TS kan jo ta opp med styrer at hun ikke synes det er en bra praksis at spesifikke barn får egne bildeserier, eller blir fortalt om på foreldremøtene. Jeg er veldig fornøyd med min barnehage på dette punktet. Hvis barnet mitt har vært i konflikt den dagen f.eks., så forteller de ikke med hvem. De sier at "h*n vil sikkert fortelle deg med hvem." Barn skal skjermes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #138 Del Skrevet 13. desember 2013 Jeg liker ikke at barna mine eksponeres, og hadde blitt skikkelig forbanna hvis mitt barn hadde blitt fortalt om i plenum på foreldremøter. Nå er nok jeg mer ekstrem på dette enn de fleste, for jeg samtykker heller ikke i at skole/barnehage får legge ut bilde av mine barn på hjemmesidene. TS kan jo ta opp med styrer at hun ikke synes det er en bra praksis at spesifikke barn får egne bildeserier, eller blir fortalt om på foreldremøtene. Jeg er veldig fornøyd med min barnehage på dette punktet. Hvis barnet mitt har vært i konflikt den dagen f.eks., så forteller de ikke med hvem. De sier at "h*n vil sikkert fortelle deg med hvem." Barn skal skjermes. Foreldrene til de barna som ble nevnt var på foreldremøtet, og virket veldig fornøyde. Selv synes jeg ikke noe om det, både av hensyn til taushetsplikt men også at jeg ikke vil kaste bort tiden min på å høre personalet skryte av andres barn -slik får de ta på foreldresamtaler. Slik det er nå er useriøst og uprofesjonelt. Har ikke noe imot at bilder legges ut på passordbeskyttet hjemmeside, men den åpenbare favoriseringen av noen få, utvalgte barn må stoppe. Skal ta opp dette med barnehagen før jul håper jeg. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #139 Del Skrevet 13. desember 2013 Foreldrene satt og drakk saft, kaffe, spiste pepperkaker og lussekatter i alle fall 20 minutter etter at vi kom....hadde vært null problem for de barnehageansatte å spørre barna om de ville ha gått en gang til(er en liten barnehage) - tror de hadde sagt ja. Er du skuffet og irritert....Er det noe å gjøre med dette? Anonymous poster hash: 0404a...a38 Det er jo en del av greia det da! Om de hadde kjørt en ekstra runde med sang for din skyld, så hadde folk hatt kortere tid å kose seg med mat og saft på før de måtte dra på jobb. Ungene våre syns i alle fall det er VELDIG stas når vi er på besøk i bhg. Anonymous poster hash: bf465...35c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anabelle Skrevet 13. desember 2013 #140 Del Skrevet 13. desember 2013 Enig med de andre i at det er din egen skyld at du kom sent, og jeg forstår at de ansatte antakeligvis kjente på at de hadde oppholdt foreldrene lenge nok. Mange satt nok litt ekstra av høflighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå