Gå til innhold

St.Lucia-feiring i barnehagen -kom 3 min for sent -da var det over!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt avsporing, men etter å ha jobbet noen år i barnehage, så kan jeg bekrefte at det gjerne blir litt sånn med enkelte foreldre... helt ubevisst. Dette er gjerne fordeldre som overreagerer på småting, leverer og henter for sent (blir stress) eller som anklager/angriper/er kritisk til personalet f.eks.

Det er liksom veldig lite givende å fortelle foreldrene om dagen og alle de morsomme/nyttige tingene som har skjedd, når enkelte foreldre henger seg opp i at vottene til barnet har blitt våte (random eksempel) eller når man opplever at de er tydelig mistenksomme og (sikkert ubevisst) høres ut som de beskylder barnehagepersonalet for det lille skrubbsåret barnet har på kneet.

Prøv å vær bevisst og vennlig ovenfor personalet (å komme tidsnok er en form for vennlighet... absolutt), så får du en bedre dialog med de ansatte.

Og jeg sier ikke at jeg vet at du alltid kommer for sent eller at du er av denne typen. Som sagt en liten avsporing ettersom det ble nevnt.

Herregud så latterlig usaklig og frekt å anta at jeg er slik -for det er slik du fremstiller det. Jeg har aldri hentet ungene mine for sent i barnehagen, og leverer til normal tid. Har aldri klaget over eller hengt meg opp i at klærne deres har blitt våte, kritiserer ikke de ansatte.

Kanskje du kan våkne opp og innse at det muligens er hos de ansatte i barnehagen at problemet ligger? Sønnen min har gått i denne barnehagen i ca. 4 år....og ikke en eneste gang har jeg vært frekk eller kritisert personalet...men nå kjenner jeg at jeg nær grensen for hva jeg kan tåle fra disse folka som jobber der.

Jeg merker jo at hverken jeg eller barna mine er favoritter blant dem, og når jeg må spørre og grave for i det hele tatt å få vite noe som helst om hvordan dagene deres er der, mens andre foreldre kan stå og snakke med de ansatte i flere minutter og få info om hvor morsomt barnet deres er, hva han/hun sa og gjorde denne dagen etc...ja, da kan vel du også skjønne at jeg blir irritert!

Anonymous poster hash: 0404a...a38

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å holde igjen en haug ivrige barn som står klare til å gå fra 7.45 til 8.00?! I min barnehage skal barna møtes i god tid, personalet samler de på rekke og holder de inne. Foreldrene står utenfor og venter. Enkelte møter jo opp et kvarter før og er kjempe gira, når kl er 8 så går vi.

Det er ikke så lett å plutselig gå en runde til fordi noen kom for sent, hos oss går 60 barn lucia de finner foreldrene sine når vi er fedig, for å så gå inn på de forskjellige avdelingene. Er det små forhold så er det kanskje lettere, men hos oss hadde det vært umulig.. å rope ut en beskjed til de 60 barna deres foreldre, småsøsken som ikke går.. Det hadde blitt kaos.

Neste år får du komme tidsnok.

Det er ca. 20 barn i denne barnehagen....8 av dem er 5-åringer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så latterlig usaklig og frekt å anta at jeg er slik -for det er slik du fremstiller det. Jeg har aldri hentet ungene mine for sent i barnehagen, og leverer til normal tid. Har aldri klaget over eller hengt meg opp i at klærne deres har blitt våte, kritiserer ikke de ansatte.

Kanskje du kan våkne opp og innse at det muligens er hos de ansatte i barnehagen at problemet ligger? Sønnen min har gått i denne barnehagen i ca. 4 år....og ikke en eneste gang har jeg vært frekk eller kritisert personalet...men nå kjenner jeg at jeg nær grensen for hva jeg kan tåle fra disse folka som jobber der.

Jeg merker jo at hverken jeg eller barna mine er favoritter blant dem, og når jeg må spørre og grave for i det hele tatt å få vite noe som helst om hvordan dagene deres er der, mens andre foreldre kan stå og snakke med de ansatte i flere minutter og få info om hvor morsomt barnet deres er, hva han/hun sa og gjorde denne dagen etc...ja, da kan vel du også skjønne at jeg blir irritert!

Nå sa jeg vel at jeg ikke antar at du er sånn... prøvde så godt jeg kunne å pakke det inn, slik at det ikke hørtes sånn ut.

Jeg vet null og niks om deg eller barnehagen naturligvis, så det var mer et lite tips :)

Kanskje du kan ta det opp med dem på neste foreldresamtale?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde det ikke vært så vanskelig å gå en runde til. Er det kun 5åringene som går? I så fall er det kanskje litt spesielt å be 5åringne gå en runde til fordi mammaen til en 3åring kom for sent.. mulig de skal gå en gang til på dagen i dag uten foreldre til stede. Da får i hvert fall barna se det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden?!! Hvorfor skriver du noe sånt? Hvorfor tror du at jeg stadig kommer for sent og forventer særbehandling(SIC!) ? Hvordan kan du påstå noe slikt når det ikke finnes belegg for å hevde det utfra det jeg har skrevet?

Se under om dette med for sent. At du forventet særbehandling i dette tilfellet er jo helt klart, når du mener de skal omorganisere Luciafeiringen for din skyld. Det er ikke bare bare å få skikk på en gjeng med unger nok en gang.

kvar tek du det frå at ts stadig kjem for seint?

Nei, jeg vet jo ikke dette sikkert, men fikk det inntrykket. Det var noe med måten hun skrev om alt strevet det var å rekke å være i barnehagen til noe som er en helt grei tid. Hadde de forsovet seg hadde det vært litt annerledes, og muligens mer av en engangsforeteelse. Noen er bare trege og ute av stand til å rekke ting i tide. Og at hun måtte nevne at hun er alenemor, akkurat som om det har noe å si. Jeg er ikke alenemor, men vi deler så godt som aldri på å få barna klare og av sted om morgenen. En av oss har det ansvaret, alt etter hvilken morgen det er.

Anonymous poster hash: 0e9bb...9ae

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så enkelt å skulle organisere 20 unger til å ta enda en runde.

Anonymous poster hash: 95874...9a0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er grunn til å klandre og bli forbanna på barnehagen over dette. Synd at barna ble skuffet, men det var du som kom forsent. Når du vet hvilken stor dag det er for barna så burde du ha kommet deg avgårde tidligere, alenemor eller ei.

Anonymous poster hash: 70827...4ed
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage så skulle alle møte 07.15, og toget skulle gå 07.30. Da har man noen minutter å gå på om man skulle bli litt forsinket som er fint for oss som alltid klarer å være litt forsinka de dagene det gjelder ;-)

Men i utgangspunktet så tenker jeg at de som kommer for sent får skylde seg selv, men det er selvsagt kjipt når det er snakk om 2 minutter og hele greia er over allerede.

Anonymous poster hash: 0bf7f...d2c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke barnehagen sin feil…. Er det avmarsj kl 8 så er det nettopp det. Kan og skjønne at de ikke kan hanke alle ungene inn igjen for å ta en ekstrarunde pga du kom forseint. Har selv hatt barnehagebarn, og vet hvor kaotisk det er på sånne dager……barna er ferdige med å gå Luciatog, og løper stolt til sine foreldre for å få skryt, kose seg med lussekatter eller pepperkaker, før foreldrene må tilbake på jobb..

Anonymous poster hash: 70827...4ed
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så misfornøyd med barnehagen og kommunikasjonen, har du ikke i løpet av 4 år tatt det opp med lederen for avdelingen?

Jeg skjønner godt at barna gikk Lucia når klokka var 8 siden det var sånn programmet var. Mange foreldre hadde sikkert tatt seg fri fra jobb for å binåve sine håpefulle i dag. Ikke ville det vært så greit å samle alle barna på nytt for å gå enda en gang til, regner med at barna var sammen med foresatte da, og de skulle straks dra for å gå på jobb eller studier..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så misfornøyd med barnehagen og kommunikasjonen, har du ikke i løpet av 4 år tatt det opp med lederen for avdelingen?

Jeg skjønner godt at barna gikk Lucia når klokka var 8 siden det var sånn programmet var. Mange foreldre hadde sikkert tatt seg fri fra jobb for å binåve sine håpefulle i dag. Ikke ville det vært så greit å samle alle barna på nytt for å gå enda en gang til, regner med at barna var sammen med foresatte da, og de skulle straks dra for å gå på jobb eller studier..

Straks og straks....foreldrene satt og koste seg med kaffe og pepperkaker til langt over 08.20 i alle fall.....Hadde ikke vært vanskelig overhodet å samle 20 barn hvorav 8 er 5-åringer, til en ny runde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks og straks....foreldrene satt og koste seg med kaffe og pepperkaker til langt over 08.20 i alle fall.....Hadde ikke vært vanskelig overhodet å samle 20 barn hvorav 8 er 5-åringer, til en ny runde.

Det er ikke akkurat gjort på sekundet å samle opp 20 unger, avbryte de i samværet med foreldrene, for å igjen ta en ny runde heller da… Rykk tilbake til start liksom...

Kommer du for sent til ei ferje så går den, den kommer ikke tilbake for å hente den bilen som kommer fresende i det ferja har begynt å gå..

Endret av Pomperipossa
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du skuffet og irritert....Er det noe å gjøre med dette?

Ja, det var litt kjipt gjort av dem, men hva i all verden skal du gjøre med det? Klage? Det blir litt smålig igjen, syns jeg. Du får bare glemme det, og heller møte fem minutter før neste gang.

I bunn og grunn var det du som kom for sent. Du kan ikke forvente at alle bare skal legge fra seg alt, og få dem til å gå en ny runde. Ja, det hadde vært hyggelig om de gjorde det, og sikkert ikke umulig, men det er ikke noe du kan forvente.

Endret av drue
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første som slår meg når jeg leser hovedinnlegget ditt, ts, er at har man et tidspunkt å forholde seg til -må man følge det. Videre tenker jeg at det ikke er bare-bare å få x antall barn til å gå både en og to runder ekstra fordi noen familier ikke rakk det i tide. Hva med den familien som kanskje kommer 08.10? Skal en ta en runde til for disse også? Et sted må barnehagen sette en grense, og denne ble satt ved 08.00. Dessverre skjer det at man ikke rekker noe i tide, og det er synd, men noe en ikke får gjort så mye med annet enn å ta det til etterretning og komme litt tidligere neste år. Jeg kan forstå at det er leit for deg som forelder og barna dine som har gledet dere til dette, men ut fra det du skriver, tolker jeg det som at dine barn ikke ble så altfor skuffet. Og det er jo bra:)

Helt til slutt vil jeg be deg lese gjennom svarene du gir til flere her. De kan oppfattes ganske krasse, og det kan være en tanke å puste et par ganger før en svarer dersom adrenalinet koker litt. Ofte blir en jo ekstra engasjert når det er ens barn det handler om -og når forholdet til barnehagen ikke er så godt fra før fra din side.

Anonymous poster hash: 8dab4...dd2
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg først understreke at jeg ikke har noen grunn til å ha noe imot deg, og har det derfor heller ikke, og jeg er forsåvidt enig i at bhg kunne ha ventet tre minutter. (dog imponerende at de klarte å være presise, syns nå jeg, men det er en annen sak).

Men: Med det samme jeg leste innlegget, tenkte jeg at dette måtte være samme mor som har kritisert bhg før her inne -hvilket det viste seg å være. Når jeg, som er relativt lite på forumet her, kjente deg igjen, er det ikke umulig at du er blitt gjenkjent av noen av de ansatte i bhg også. Sjansen er absolutt til stede for at ihvertfall en av dem har bruker her på forumet.

Om du i tillegg har kommentert bhg på f.eks face, eller snakket ufint om de ansatte i en eller annen sammenheng, er sjansen stor for at dette har kommet de ansatte for øre.

Verden er liten, og what comes around, goes around...

De eneste som lider under din agresjon og negativitet til syvende og sist, er barna dine. Så kanskje du selv skulle følge ditt eget råd om å gå i seg selv?

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Kl 8.00 er ikkje kl 8.02!

Det er din eigen feil at ditt barn ikkje fekk gå i Luciatog.

Kva med å stå opp 10 min før? Eg er og aleinemor og klarar det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerer på at det bare tok 3 min å gå de to rundene...var ikke det litt lite? Skulle nesten tro de begynte før tiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 minutter med organiserte barn er nesten et mirakel stort sett :) Regner med at de som var med i "toget" møtte opp i god tid før 8.00 og at de var sprekkeferdige og klare klokka 8.00. Å gå i mer enn noen få minutter med rastløse barn, foreldre som tilskuere og kaker på bordet er nesten komplett umulig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 minutter med organiserte barn er nesten et mirakel stort sett :) Regner med at de som var med i "toget" møtte opp i god tid før 8.00 og at de var sprekkeferdige og klare klokka 8.00. Å gå i mer enn noen få minutter med rastløse barn, foreldre som tilskuere og kaker på bordet er nesten komplett umulig.

Tror kanskje dette i dag var den proverbielle siste dråpen....Føler meg så dårlig behandlet av de ansatte der over lengre tid, og lurer på hva jeg kan gjøre. Det er ikke rettferdig at noen utvalgte foreldre får fyldige rapporter om hva deres barn har gjort og sagt i barnehagen, mens noen(f.eks. meg) aldri får det.

Det er heller ikke profesjonelt å nevne og skryte av enkelte barn på felles foreldremøte.....Har virkelig lyst til å gjøre noe med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: denne tråden kommer til å bli stående som en av de riktig legendariske KG-trådene :ler: Maken til sinna selvrettferdig mamma skal du lete lenge etter :ler:

Anonymous poster hash: 2fbba...e4c
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...