Kontormus Skrevet 13. desember 2013 #161 Del Skrevet 13. desember 2013 Er du trådstarter? Anonymous poster hash: a8c79...86f Nei, jeg er ikke trådstarter! Men har skummet tråden, og det er jo ikke annet en skittkasting side opp og side ned! Alle kan ha litt uflaks en gang i blandt, og det er faktisk fullt mulig å se i nåde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeroholic Skrevet 13. desember 2013 #162 Del Skrevet 13. desember 2013 HERREGUD, så fort dette eskalerte da! Uansett, svar til deg, TS - Du kom for sent. Barna hadde allerede gått to ganger. Kommer du for sent så kommer du for sent, er ikke mer å gjøre med det. Du får være presis neste år. Du skriver at 3-åringen ikke skjønte så mye av det og var bare glad for å løpe rundt i drakten sin, så hva er problemet? Hadde forstått deg litt om barnet ble kjempe lei seg og skuffet, men høres ikke slik ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #163 Del Skrevet 13. desember 2013 Begynner å lure på om de som antok at TS kom for sent hele tiden, mistenkte TS for å være en helt annen person, som kanskje som regel kommer for sent til barnehagen... Jeg syns det er uprofft av personalet å aldri gi tilbakemeldinger til mor om hva hennes barn har gjort og sagt i løpet av dagen. Jeg forstår godt skuffelsen. Selv må jeg spøøre og grave for å få vite noe som helst, en sjelden gang forteller de, ja, motvillig. Jeg har en annen barnehage å sammenligne med, der de var ivrige på å fortelle hva barnet mitt hadde gjort den dagen, og mer enn gjerne slo av en prat, og de var virkelig hyggelige, møtte barnet mitt med fin velkomst om morgenen, barnet følte seg hjemme der, og velkomment. Mens i barnehagen vi er i nå, virker de giftige, falske. Foreldre merker sånt de og, ikke bare barnehagepersonale som merker sånt. Man merker sånt på holdningen til de ansatte. Det lyser falskt av enkelte. Når personalet ikke en gang gidder å si hei om morgenen til ungen din, eller gidder å si hadet når barnet forlater barnehagen, så blir det falskt når de plutselig skal gjøre det fordi de er bedt om det. Og når personalet er mer opptatte av å sitte tilbakelent og skravle med hverandre enn å se til hvor ungene er. Barnehagen betaler man for, da bør personalet være såpass også, at de oppfører seg som folk. Likevel, kommer man tre minutter for sent, tenker man jo gjerne at vel, vi får raske på og håpe på å hive oss med! Forstår skuffelsen til moren, men det hele var vel ikke over da, siden de satt og koste seg etterpå med kaffe og lussekatter(?). Hos ungene er det det sosiale som teller, bare det å få løpe rundt med de andre, utkledt som lucia, må vel være gøy. Det er uansett viktig å ikke overføre din misnøye til ungene, for de kan bli triste over å føle at barnehagen som de er så glad i, ikke er bra nok. Jeg har ikke lest hele tråden, bare de syv første sidene. Jeg anbefaler å skifte barnehage. Kanskje er TS hårsår, men jeg regner med at TS ikke var det i utgangspunktet da førstemann startet der, men at det har være mange skuffelser av forskjellig art over tid, og at begeret nå er fullt. Det er ikke bare TS som overreagerer da, men heller barnehagen som ikke holder mål... Anonymous poster hash: ee811...737 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kalinka85 Skrevet 13. desember 2013 #164 Del Skrevet 13. desember 2013 Her ville vel bare de ansatte sette et eksempel. Det begynte kl 8. Ikke 8.05. Dette burde du etter min mening planlagt litt bedre, ved å stå opp litt tidligere. Når folk kommer for sent bruker de av andres tid. Når det er satt et tidspunkt kommer man presis. Det samme gjelder på jobben. Starter man 8, ja så er man klar til å jobbe kl 8. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 13. desember 2013 #165 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) Fikk vi sikkert beskjed om å komme 07.45? Nei, slettes ikke. Slutt å slenge ut ting du ikke aner noe om. Det starter 08.00, var alt vi fikk beskjed om.Anonymous poster hash: 0404a...a38 Når det STARTER åtte bør man være der FØR åtte. Endret 13. desember 2013 av Gitte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #166 Del Skrevet 13. desember 2013 Jeg skummet bare gjennom innlegget og fått med meg at TS er en travel alenemamma og at det var derfor hun kom for sent. Kanskje du prioriterer feil, ts? Jeg ser jo på klokkeslettet når du svarer på kommentarene. Du har jo tydeligvis tid til å lage innlegg på KG og følge opp. Anonymous poster hash: f7364...67d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
awesome. Skrevet 13. desember 2013 #167 Del Skrevet 13. desember 2013 Når noe starter klokken 8 er det lurt å komme noen minutter tidligere for å være sikker på at man rekker det. Det hjelper fint lite å være sur, krangle med folk på nettet og anklage barnehagen for å ha mangel på gode verdier. Du kom tre minutter for sent, så enkelt er det. Prøv igjen neste år! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 13. desember 2013 #168 Del Skrevet 13. desember 2013 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #169 Del Skrevet 13. desember 2013 Det er ganske rimelig å anta at man må møte litt før avmarsj, når 20 unger skal organiseres i tog. Det burde du kanskje ha skjønt helt av deg selv? Man skulle tro det, men dengang ei... Anonymous poster hash: 3ea15...a59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragg Skrevet 13. desember 2013 #170 Del Skrevet 13. desember 2013 I barnehagen der vår gutt går skulle alle møte 8 for kaffe og lussekatter så begynte toget kl 0830. Syns det var fint pga alltid noen som kommer for sent av ulike grunner. Og jeg innrømmer at vi var nesten 10 min for sen sammen med mange andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #171 Del Skrevet 13. desember 2013 Begynner å lure på om de som antok at TS kom for sent hele tiden, mistenkte TS for å være en helt annen person, som kanskje som regel kommer for sent til barnehagen... Jeg syns det er uprofft av personalet å aldri gi tilbakemeldinger til mor om hva hennes barn har gjort og sagt i løpet av dagen. Jeg forstår godt skuffelsen. Selv må jeg spøøre og grave for å få vite noe som helst, en sjelden gang forteller de, ja, motvillig. Jeg har en annen barnehage å sammenligne med, der de var ivrige på å fortelle hva barnet mitt hadde gjort den dagen, og mer enn gjerne slo av en prat, og de var virkelig hyggelige, møtte barnet mitt med fin velkomst om morgenen, barnet følte seg hjemme der, og velkomment. Mens i barnehagen vi er i nå, virker de giftige, falske. Foreldre merker sånt de og, ikke bare barnehagepersonale som merker sånt. Man merker sånt på holdningen til de ansatte. Det lyser falskt av enkelte. Når personalet ikke en gang gidder å si hei om morgenen til ungen din, eller gidder å si hadet når barnet forlater barnehagen, så blir det falskt når de plutselig skal gjøre det fordi de er bedt om det. Og når personalet er mer opptatte av å sitte tilbakelent og skravle med hverandre enn å se til hvor ungene er. Barnehagen betaler man for, da bør personalet være såpass også, at de oppfører seg som folk. Likevel, kommer man tre minutter for sent, tenker man jo gjerne at vel, vi får raske på og håpe på å hive oss med! Forstår skuffelsen til moren, men det hele var vel ikke over da, siden de satt og koste seg etterpå med kaffe og lussekatter(?). Hos ungene er det det sosiale som teller, bare det å få løpe rundt med de andre, utkledt som lucia, må vel være gøy. Det er uansett viktig å ikke overføre din misnøye til ungene, for de kan bli triste over å føle at barnehagen som de er så glad i, ikke er bra nok. Jeg har ikke lest hele tråden, bare de syv første sidene. Jeg anbefaler å skifte barnehage. Kanskje er TS hårsår, men jeg regner med at TS ikke var det i utgangspunktet da førstemann startet der, men at det har være mange skuffelser av forskjellig art over tid, og at begeret nå er fullt. Det er ikke bare TS som overreagerer da, men heller barnehagen som ikke holder mål... Anonymous poster hash: ee811...737 Takk skal du ha! Du har skjønt det. Vanskelig å nå frem til flere her som insisterer på å skrive stygt og usaklig uansett. Det er ikke ok å måtte spørre og grave for å få vite hva barna mine driver med i barnehagen -og siden jeg altså må spørre og grave for å få vite noe som helst utover "bra," blir det dessverre til at jeg sjelden spør siden jeg ikke vil fremstå som masete. Synes de burde behandle alle likt, og slutte å fremheve enkelte barn på bekostning av andre. Jeg vet jeg burde ha kommet tidsnok, men i dag gikk det altså ikke -og det er IKKE nødvendig at så mange skriver stygt og spydig av den grunn. Hva er poenget med en slik stygg, nedlatende holdning? Håper alle dere som mener at å komme 3 min for sent er den verste handling man kan begå, får erfare på kroppen selv en dag at noen er nådeløse og viser null generøsitet når du ikke klarer noe helt perfekt. Anonymous poster hash: 0404a...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 13. desember 2013 #172 Del Skrevet 13. desember 2013 Nei, det er ikke noe annet enn det jeg skrev i "HI." Skrev også der at de fleste foreldrene satt der i minst 20 min, mange til nærmere 08.30.... Hva så? Hva med de som ikke ble sittende, men som måtte haste avgårde? Skal de liksom ta hensyn til deg når de faktisk stilte opp tidsnok? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 13. desember 2013 #173 Del Skrevet 13. desember 2013 Nei, jeg er ikke trådstarter! Men har skummet tråden, og det er jo ikke annet en skittkasting side opp og side ned! Alle kan ha litt uflaks en gang i blandt, og det er faktisk fullt mulig å se i nåde. Det er ingen som kritiserer dama for å ha kommet for sent. Hun kritiseres for å klikke i vinkel fordi verden ikke bøyer seg for hennes føtter og tilpasser seg alle rariteter hun måtte dra opp av skrullehatten sin. Hun kunne bare ha sagt at, greit, vi kom for sent. Jeg føkka opp. Neste gang beregner jeg litt bedre tid, og innser at når noe starter til et visst tidspunkt så bør man sannsyligvis være der litt før. Men hun virker i stedet som en hissigpropp som alltid skylder på resten av verden for egne feil. Ikke rart hun er så upopulær i barnehagen! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 13. desember 2013 #174 Del Skrevet 13. desember 2013 Nei, jeg er ikke trådstarter! Men har skummet tråden, og det er jo ikke annet en skittkasting side opp og side ned! Alle kan ha litt uflaks en gang i blandt, og det er faktisk fullt mulig å se i nåde. Det er ingen som kritiserer dama for å ha kommet for sent. Hun kritiseres for å klikke i vinkel fordi verden ikke bøyer seg for hennes føtter og tilpasser seg alle rariteter hun måtte dra opp av skrullehatten sin. Hun kunne bare ha sagt at, greit, vi kom for sent. Jeg føkka opp. Neste gang beregner jeg litt bedre tid, og innser at når noe starter til et visst tidspunkt så bør man sannsyligvis være der litt før. Men hun virker i stedet som en hissigpropp som alltid skylder på resten av verden for egne feil. Ikke rart hun er så upopulær i barnehagen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 13. desember 2013 #175 Del Skrevet 13. desember 2013 Her ville vel bare de ansatte sette et eksempel. Det begynte kl 8. Ikke 8.05. Å bruke Lucia-markeringa til å statuere eit eksempel syns eg er litt spesielt, for å seie det forsiktig. Det burde vere ei anledning til å inkludere heller enn å ekskludere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 13. desember 2013 #176 Del Skrevet 13. desember 2013 Jeg er imponert over at TS orker å svare så mange jeg. Men det er god underholdning da. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 14. desember 2013 #177 Del Skrevet 14. desember 2013 Jeg er imponert over at Lusiatoget faktisk starter kl 8.00. Jobber selv i barnehage og vet hvor mye arbeid, forarbeid og koordinering som må til, alt må klaffe, utstyret må være i orden, osv, for at Lusiatoget kan gå nøyaktig når det skal. Og når først Lusiatoget har startet, så er det over på null komma niks. nesten før man får sukk for seg. med mindre barna da stiller seg opp for å synge et par sanger, så fyker barna til alle kanter. Skal de da samles igjen for at noen få foreldre ønsker å se sine (forsinkete) barn i toget , så tar det antagelig et kvarter å få samlet de og stille de opp for å starte toget på ny. Sannsynligvis er det da noen av barna som protesterer, de nekter å gå i tog, eller de nekter å ta på Lusiautstyret.... Nei...det er nok bare å håpe på at man rekker neste Lusiatog om et år. Det kan bli litt vel mye stress for personal, foreldre eller barn å lage til nytt Lusia tog, i en ellers travel hverdag tror jeg enkelte(foreldre, barn, personal) kan ha lite å gå på før det bikker over. Kjenner meg igjen når du skriver at man kan planlegge noe veldig nøye, men så er det ferdig på null komma niks. Jeg tror det er vanskelig for mange å forstå hvor mye jobb det egentlig er å skulle organisere ting i barnehagen, det være seg Lucia-tog eller framføring for foreldre. Det er ikke bare bare å samle de sammen pent på rekke etter at de har sittet sammen med foreldrene sine en stund. Ungene er ferdige med framføringen etter at de har satt seg ned, og det å forvente at 3 og 4-åringer skal vise forståelse for at andre er sene blir litt for mye å forvente. Og til dere som synes 3 min er kort tid: hvor lang tid bruker dere på å synge Lucia-sangen? Jeg fant et kor på youtube som synger den saaakte, men likevel så er de ferdige på 2min og 10 sekunder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 14. desember 2013 #178 Del Skrevet 14. desember 2013 Hei jeg jobber som ped leder i en barnehage, og vet du- jeg hadde ventet på deg! Gått en ekstra runde også, vi er der foreldre og barn. Dessuten skal vi ha omtanke for hverandre i denne kalde verden her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. desember 2013 #179 Del Skrevet 14. desember 2013 Wow! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 14. desember 2013 #180 Del Skrevet 14. desember 2013 TS; hva slags forbilde ser du deg selv som? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå