Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #1 Del Skrevet 12. mai 2004 Skal en liten tur til London 4-6.juni. Har aldri vært der før, så trenger noen tips til hva jeg skal gjøre for å få mest mulig ut av den knappe tida. Skal bo på Grange Holborn Hotel. Noen som vet om det er langt derfra til Oxford Street? Er det gangavstand? Regner med at lørdag formiddag går med til shopping! :-D Har slanka meg 20 kg, så litt av poenget med turen er å shoppe kule klær! :hjerter2: Har ikke så god råd, så jeg tror ikke jeg kommer til å gå på noen musical på kvelden. Hadde tenkt det, men fant ut at det kostet bortimot 1000 kr. Vil heller bruke pengene på shopping... Noen som har noen tips å dele? Ting man bare MÅ gjøre mens man er i London? Lurer på å ta en tur opp i London Eye og deretter en liten båttur. Anbefales det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #2 Del Skrevet 12. mai 2004 Det er jo masse å se i London, men jeg vil anbefale deg noen lysebrune og burgunderrøde seightseeing-busser. Husker dessverre ikke hva de heter (kan det være London Bus), men du kan bl.a. gå på i Park Lane (?) litt nedenfor Marbel Arch (ikke så langt fra Speakers Corner). Du kan i prinsippet gå av og på hvor du vil langs ruten, men dersom du går på her og sitter på frem til Buckingham Palace har du fått med deg de fleste av de kjente severdighetene. Aner ikke hvor hotellet ditt ligger, men jeg vil anbefale deg å kjøpe dagskort til buss / t-bane. Ganske greit å forstå og det går hele tiden. Og husk gode sko!!! Det blir MYE gåing! Shopping er jo Oxford Street, men du finner også en del butikker rundt Covent Garden og i Kensington High Street. Og du "må" jo selvfølgelig innom Harrods. Det er mulig å få billettter til kveldens forestillinger til halv pris på Leicster Square, men det er lang kø der, så du får vurdere om du vil bruke tiden din på det! God tur! :-) Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mallana Skrevet 12. mai 2004 #3 Del Skrevet 12. mai 2004 Skal bo på Grange Holborn Hotel. Noen som vet om det er langt derfra til Oxford Street? Er det gangavstand? Regner med at lørdag formiddag går med til shopping! :-D Har slanka meg 20 kg, så litt av poenget med turen er å shoppe kule klær! :hjerter2: Alldeles supert hotell!!! Bodde der i fjor. Fantaktiske rom, og kjempegod frokost? Hvor mye betaler du for rommet? Det er mulig å gå til Oxford Street derfra, men jeg anbefaler å kjøpe tube-kort likevel. Den er veldig effektiv, og det blir uansett rikelig med gåing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #4 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg vil virkelig anbefale å spise på La Capannia i Soho. http://www.london-eating.co.uk/2014.htm Markedet i Camden er også en opplevelse, dit kan du også ta båt (fra hvor vet jeg ikke) Var selv i London i februar og da kjøpte jeg billett til Fame for 20 pund. Billettkioskene finnes over alt særlig rundt Leicster Square og det er lite kø. Og med det samme du er på Leicster Square kan du stikke innom Häagen Daz å spise verdens beste iskrem. Er du glad i moderen kunst er Tate Gallery et godt alternativ. nero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 3llie Skrevet 13. mai 2004 #5 Del Skrevet 13. mai 2004 Det er ikke så altfor langt å gå fra hotellet til Oxford Street, men jeg ville nok tatt undergrunden. Om du vil gå så er det bare å gå opp Bloomsbury way og inn til New Oxford St. som går over til å bli Oxford Street etterhvert. Men da er du liksom i feil ende av Oxford Street, de beste butikkene ligger lenger opp mot Marble Arch. Tar du undergrunden så går du bort til Holborn stasjon som er den nærmeste og går av på Oxford Circus - da er du ca midt på Oxford Street. Jeg ville tatt en tur til ~blomsterhagen i Hyde Park. ~markedet på Portobello Road. (antikvitets marked) ~Covent Garden (shopping på samme nivå som Oxford St. og marked (ikke søndager)) ~Knightsbridge (Harrods) ~Speakers corner i Hyde Park (tror det bare er på søndager) ~Piccadilly Circus (teater og nattliv) Da kommer jeg ikke på mer i farta.. kos deg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 13. mai 2004 #6 Del Skrevet 13. mai 2004 Frokost i Hyde park. Kjøp med en sandwich og sett deg på en benk. Gå en tur rundt vannet. Camden anbefales. De har masse klær og tilbehør(vesker og sko etc) til rimelige priser. Det er et kjempestort marked. Alle husene er i ulike farger og har store bukser,sko og dødningeskaller i pappmasje på husveggene. Netsen verdt å dra dit bare for å ha vært der. Fant meg masse da jeg var der, men det kommer jo selvfølgelig litt an på hvilken stil en har. Men tror ikke du kan komme deg derfra uten å kjøpe noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 13. mai 2004 #7 Del Skrevet 13. mai 2004 London Eye er helt klart verdt å få med seg - husk å bestille billetter på forhånd! www.londoneye.co.uk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2004 #8 Del Skrevet 14. mai 2004 Elsker London. Tips til deg dersom du ønsker å se en musical til billig penge; dra til Leicster Square og kjøp biletter til dagens forestillinger. Noen er halv pris. Kjøp på den ofisielle sjappa, en liten rar og lav brakke som ligger nedenfor Hagen Daaz isbutikken, i enden av parken. Møter du opp tidlig så erdet ikke så lang kø, og de beste billettene er ikke gått.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå