Gå til innhold

Yrkesrettet attføring/leddgikt, noen tips?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest i dag!

Hei!

Jeg er en jente på 35 år somhar fått diagnosen leddgikt, og pga av det så kan jeg ikke fortsette i den jobben jeg har.

Har fått beskjed av Trygdekontoret om å tenke litt på hva jeg kunne tenke meg å gjøre fremover, synes det er vanskelig jeg!

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? (Vil ikke jobbe innen helse/omsorg etc.)

Er per idag utdannet kjemiingeniør.

Er veldig takknemlig for tips :idesmil:

mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med økonomi`Så kan du kanskje klatre litt høyre opp i den samme bedriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest i dag!

Hei!

Har faktisk tenkt på det, men der jeg jobber er det bare en ansatt på økonomi, men det finnes jo andre jobber innen økonomi.

Er litt vanskelig å velge innen økonomi synes jeg, er så veldig mye forskjellig, og jeg er litt grønn der.

mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aetat hadde en sånn test hvor man kunne finne ut hva man passet til og ikke. Gå inn på www.aetat.no og let litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det jo an på hvor hardt angrepet du er av leddgikt og hvilke ledd som er verst. Moren min er hardt angrepet og hadde de siste årene før hun ble uføretrygdet en kontorjobb. Det vil si at hun satt mest foran skjermen og skrev på tastatur og tok enkelte telefoner. Jeg ville tenkt gjennom hvilke ledd som for tiden er hardest rammet, og hvordan man kan ordne seg en jobb hvor disse ikke blir brukt for mye.

Mormor har også leddgikt, og hun har blant annet veldig vondt i kjeven, og har man det så passer det ikke med en jobb hvor man må prate mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...