Gutt/Rogaland Skrevet 10. desember 2013 #1 Skrevet 10. desember 2013 Jeg er 25 år, og er sammen med ei jente på samme alder. Vi har snart vert sammen i 5 år. Jeg har mesteparten av mitt liv vert unormalt opptatt av sex, og da jeg traff min nåværende kjæreste, knullet vi kansje 5 ganger i døgnet og dette var ikke "kjappiser". Dette tempoet holdt vi i ca 3,5 år men for min del ble dette for heftig etter å knulle kun henne hver eneste dag.Vi har prøvd å krydre med analsex, leketøy osv. Problemet er at hun fortsatt forventer heftig sex veldig ofte, blir sur hvis det går lengre enn 1 dag uten, og jeg er egentlig totalt likegyldig. Når hun har mensen, er det som om det er sommerferie. Er det ikke helt normalt at sexen blir litt mindre viktg etterhvert?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 #2 Skrevet 10. desember 2013 Noen ganger kan for mye sex gjøre sånn at det blir mindre heftig og kanskje litt ensformig. Si at du trenger å "bygge deg opp" litt før du kan være heftig 5 ganger i døgnet;)Anonymous poster hash: 70034...c2c 2
Gjest TheRighteous Skrevet 10. desember 2013 #3 Skrevet 10. desember 2013 Jeg er 25 år, og er sammen med ei jente på samme alder. Vi har snart vert sammen i 5 år. Jeg har mesteparten av mitt liv vert unormalt opptatt av sex, og da jeg traff min nåværende kjæreste, knullet vi kansje 5 ganger i døgnet og dette var ikke "kjappiser". Dette tempoet holdt vi i ca 3,5 år men for min del ble dette for heftig etter å knulle kun henne hver eneste dag.Vi har prøvd å krydre med analsex, leketøy osv. Problemet er at hun fortsatt forventer heftig sex veldig ofte, blir sur hvis det går lengre enn 1 dag uten, og jeg er egentlig totalt likegyldig. Når hun har mensen, er det som om det er sommerferie. Er det ikke helt normalt at sexen blir litt mindre viktg etterhvert? Okei, så problemet er at det er den samme du må knulle hver dag? Eller er det det at dere to har sex for ofte? Med den setningen høres det ut som at det er det at du kun knuller henne og ingen andre som er problemet?
Gutt/Rogaland Skrevet 10. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2013 Problemet er at jeg kan godt knulle bare henne, men hun vil ha for ofte. Hun er veldig innpåsliten og tar ikke et nei for et nei.Jeg orker bare ikke dette tempoet i lengden! Har prøvd å si noe forsiktig til henne, men da blir det fort hissig.
Gjest TheRighteous Skrevet 10. desember 2013 #5 Skrevet 10. desember 2013 Problemet er at jeg kan godt knulle bare henne, men hun vil ha for ofte. Hun er veldig innpåsliten og tar ikke et nei for et nei.Jeg orker bare ikke dette tempoet i lengden! Har prøvd å si noe forsiktig til henne, men da blir det fort hissig. Okei, trodde kanskje problemet var at det var kun henne, siden du skrev den setningen sånn. "Knulle KUN henne hver eneste dag". Jaja. Det er vel utrolig slitsomt, hun må jo bare forstå at det ikke går å holde på sånn hver dag. Kjæresten min hadde aldri taklet/klart det. Du bør bare fortsette å si at du ikke orker det, at du blir for sliten og får vondt i kuken (hvis du får det). Det må hun takle!
Gjest Smiley_cat Skrevet 10. desember 2013 #6 Skrevet 10. desember 2013 Det blir ikke "mindre viktig". Bare litt sjeldnere; I et langvarig forhold må man fylle dagene med andre ting også. Hvis ikke går det inflasjon i sex'en... For min del er sex fremdeles veldig (like?) viktig. Sex er ikke blitt mer kjedelig, heller tvert om. Kjappiser er fantastisk godt. Det går mest i det. Dyrisk og jeg-må-ha-deg-nå. Men når vi har tid og anledning utforsker vi og prøver nye ting for å variere. Kanskje du satte "standarden" tidlig i forholdet? -Rask ute med å utforske slik at det er mindre igjen å utforske nå? Jeg har vært sammen med mannen i 18år og vi utforsker fremdeles.
Gjest Smiley_cat Skrevet 10. desember 2013 #7 Skrevet 10. desember 2013 Problemet er at jeg kan godt knulle bare henne, men hun vil ha for ofte. Hun er veldig innpåsliten og tar ikke et nei for et nei.Jeg orker bare ikke dette tempoet i lengden! Har prøvd å si noe forsiktig til henne, men da blir det fort hissig. Kanskje hun ser på sex som en bekreftelse på at hun er bra nok...? Og når du "avviser" henne opplever hun det som at du ikke finner henne attraktiv nok (lenger)? For meg synes det som at flere kvinner søker denne bekreftelsen. Altså via sex. Samme hvor flink mannen er til å gi komplimenter. Synes egentlig synd på menn som hele tiden må stå på tå hev for å tilfredsstille dama. Jeg synes det får litt primadonnastatus. Og egentlig er det kanskje ikke greit å være disse damene heller, for de sliter kanskje med selvtilliten....? Eller kanskje får hun bare ikke nok av deg, eller av sex?
Gjest Smiley_cat Skrevet 10. desember 2013 #9 Skrevet 10. desember 2013 Tilkall hjelp Tja, hvem trenger hjelp da, MW? Han eller hun? :-) Det er en missmatch her, men hvor ligger problemet...?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #10 Skrevet 11. desember 2013 Derfor kan det være lurt at dere begge kan respektere hverandre. Når den ene eller den andre går i forsvar, da vet man at nivået er lavt. Hvis ikke kommunikasjon kan reparere dette, så er ikke det liv laget. Anonymous poster hash: ef9ad...812
Mike Waters Skrevet 11. desember 2013 #11 Skrevet 11. desember 2013 Tja, hvem trenger hjelp da, MW? Han eller hun? :-) Det er en missmatch her, men hvor ligger problemet...? Begge "Problemet" ligger i avvikende tenningsmønster på dette stadiet i deres forhold. Hørt om Don Quijote?
Gjest s@nd Skrevet 11. desember 2013 #12 Skrevet 11. desember 2013 Sex blir ikke "mindre viktig"; sex er like viktig uansett synes jeg. (Selv om man har vært sammen lenge). Men, om det blir en "jobb" å ha sex med partneren sin fordi hun/han trenger det hele tida, da er det noe galt. Du bør si det til henne, at du blir sliten av å ha sex så ofte, hele tiden. Kanskje hun bare trenger bekreftelse, kanskje hun bare vil føle at du elsker henne og ikke kan få det på andre måter enn sex? Jeg aner virkelig ikke, men det er lurt å snakke om dine meninger. Ellers blir det ikke morsomt eller deilig med sex, da blir det en oppgave. Og det er ikke bra. Si at dere ikke trenger å ha sex heele tiden, og hvorfor du synes det. 1
Gjest Smiley_cat Skrevet 11. desember 2013 #13 Skrevet 11. desember 2013 Begge "Problemet" ligger i avvikende tenningsmønster på dette stadiet i deres forhold. Hørt om Don Quijote? Oki... Tror jeg skjønner hvor du vil hen. Du refererer til en gammel roman Don Quijote. -En person som forsøker å gjøre ting som andre folk synes er urimelig og umulig. -I forhold til idealer om ære, plikt og rett. Høres ut som du tenker at begge våre venner her er litt Don Quijote. Begge må senke kravene og møtes på midten. Hm. Dette ble med en tolkning av din tolkning...
Mike Waters Skrevet 11. desember 2013 #14 Skrevet 11. desember 2013 (endret) Begge må senke kravene og møtes på midten. De bør strekke seg for å gjøre hverdagen best mulig for hverandre, og det innebærer til en viss grad å tilstrebe seg og møtes på midten. Ikke alltid det lar seg gjøre, og det avhenger også selvsagt av graden av urimelige/rimelige forventninger. Don Q var en "drømmer" med noget manglende virkelighetssans Endret 11. desember 2013 av Mike Waters
Gjest Smiley_cat Skrevet 11. desember 2013 #15 Skrevet 11. desember 2013 De bør strekke seg for å gjøre hverdagen best mulig for hverandre, og det innebærer til en viss grad å tilstrebe seg og møtes på midten. Ikke alltid det lar seg gjøre, og det avhenger også selvsagt av graden av urimelige/rimelige forventninger. Don Q var en "drømmer" med noget manglende virkelighetssans En digresjon: Kanskje Don Q var manisk...? ;-)
Mike Waters Skrevet 11. desember 2013 #16 Skrevet 11. desember 2013 En digresjon: Kanskje Don Q var manisk...? ;-) Meget mulig
Gjest åffårno Skrevet 11. desember 2013 #17 Skrevet 11. desember 2013 Tja, hvem trenger hjelp da, MW? Han eller hun? :-) Det er en missmatch her, men hvor ligger problemet...? Altså, nå blir jeg og fort sur(les; mindre blid) av sex bare ei gang i uka osv - men i mitt hode er det jo helt åpenbart at problemet ligger hos den vedkommende som forventer å ha langvarig sex 5 ganger om dagen, og blir forbanna om det går en dag imellom. Jeg har testet det derre "hver eneste dag uansett sammaf..., gjerne flere ganger om dagen", og det gikk kun når man studerte i "gamlistiden" hvor det fortsatt hette vekttall, 1 gigaeksamen i året og null krav til innlevert arbeid. Da orket man også nachspiel, sex i fylla kl 04.00 bare på trass og så videre. Men etter et par tre år med den frekvensen blir jo det og en slags rutine som bør endres til mer kvalitativt innhold. Poenget er at dette ikke lar seg vedlikeholde over lang tid, og denne dama har, utover ekstreme forventninger, også et litt utmattende bekreftelsesbehov.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #18 Skrevet 11. desember 2013 Morsomt hvordan det med en gang blir til et "bekreftelsesbehov" når det er snakk om en kvinne med unormalt høy sexlyst. Anonymous poster hash: 0e0d8...f84 1
Gjest Smiley_cat Skrevet 11. desember 2013 #19 Skrevet 11. desember 2013 Altså, nå blir jeg og fort sur(les; mindre blid) av sex bare ei gang i uka osv - men i mitt hode er det jo helt åpenbart at problemet ligger hos den vedkommende som forventer å ha langvarig sex 5 ganger om dagen, og blir forbanna om det går en dag imellom. Jeg har testet det derre "hver eneste dag uansett sammaf..., gjerne flere ganger om dagen", og det gikk kun når man studerte i "gamlistiden" hvor det fortsatt hette vekttall, 1 gigaeksamen i året og null krav til innlevert arbeid. Da orket man også nachspiel, sex i fylla kl 04.00 bare på trass og så videre. Men etter et par tre år med den frekvensen blir jo det og en slags rutine som bør endres til mer kvalitativt innhold. Poenget er at dette ikke lar seg vedlikeholde over lang tid, og denne dama har, utover ekstreme forventninger, også et litt utmattende bekreftelsesbehov. Det var er ledende spørsmål, egentlig. Jeg er ikke uenig i at etterhvert er det naturlig med et fall i frekvensen etter en viss tid i forholdet. Jeg liker sex, så ofte som hverdagen tillater det. Dvs 2-3x uka i snitt. Men det er variabelt. Jeg blir også "sur" og meggete om jeg ikke får min dose proteiner med jevne mellomrom... I utgangspunktet tenker jeg at det er fruen i forholdet som burde "senke kravet litt". Ts virker til å gjøre det han kan for å strekke til. Men det er ikke nok for å nærme seg appetitten til fruen... Han virker til å fått det naturlige fallet av sexlyst/behov som kommer i et langvarig forhold. Fruen der ser ikke ut som hun har fulgt "normen".... -Hun får spise mer egg hvis hun har proteinunderskudd! ;-) Nei, om ts skal følge opp med pliktsex hver dag, blir sex bare mas... Da kommer han ikke til å forbinde sex med noe positivt... :-/ Sex skal være noe godt i et forhold. En pause fra hverdagen. En tid hvor man pleier forholdet. Jeg har allerede nevnt at dama til ts kanskje søker bekreftelse i forholdet. som beg holder en knapp på. Eller så kan det være hormonell ubalanse (testosteron, ja kvinner har det og). Eller som jeg nevnte egentlig litt på fleip her i sted: mani. Ikke ukjent at bipolare i manisk fase har en ekstrem og umettelig sexappetit. Men da ville hun sannsynlig har "faser" med sexinteresse. Men dette er tatt helt ut av det blå, og det kan kun ts svare på (ikke til oss, der trenger han ikke).
Gjest åffårno Skrevet 11. desember 2013 #20 Skrevet 11. desember 2013 Morsomt hvordan det med en gang blir til et "bekreftelsesbehov" når det er snakk om en kvinne med unormalt høy sexlyst. Anonymous poster hash: 0e0d8...f84 Det er responsen hennes, ikke behovet som er problemet her. Hun blir forbanna over å ikke bli kn**** langvarig 5 ganger om dagen. Seriøst......... Eller så kan det være hormonell ubalanse (testosteron, ja kvinner har det og). Eller som jeg nevnte egentlig litt på fleip her i sted: mani. Ikke ukjent at bipolare i manisk fase har en ekstrem og umettelig sexappetit. Men da ville hun sannsynlig har "faser" med sexinteresse. Men dette er tatt helt ut av det blå, og det kan kun ts svare på (ikke til oss, der trenger han ikke). Jeg synes han skal bare lansere den ideen med en gang "Du har altfor høy sexapetitt, tipper du er bipolar - ferdig snakka". Tipper hun blir superfornøyd (skjønte du ikke mente det bokstavelig altså - men jeg skulle så gjerne ha observert det scenariet). 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå