Gå til innhold

Dyrt å være singel.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ta med at man gjerne bruker mye mer penger på mat når man er to (en vil ha ditt, den andre datt), så vil man gjerne ha bedre plass og ha en bil hver.. og plutselig sitter man der og har spart halvparten av utgiftene til TV og internett, mens man irriterer seg over at disse to tingene tar all oppmerksomheten og at man slett ikke har sex hver dag fordi internett og TV er mye viktigere.

TV er det noen som ser på TV lenger, har ikke skrudd på eller sett på TV nå i 6 mnd :D

Anonymous poster hash: a3178...722

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leier og bor i stavanger. 10.000 er markedspris her dessverre. Skulle gjerne leid billigere, men da må jeg flytte 1 time avgårde og da øker jeg transportutgiftene og bompenger såpass mye at det ikke lønner seg uannsett.

Anonymous poster hash: 40594...be7

Hvor mange kvm har du? Jeg leier i Bergen. 45 kvm, 7000,-

Anonymous poster hash: 79aff...de8

Skrevet

Har hørt det er en del jenter som ser på alle sånne serier og sånt ja...

Skrevet

TV er det noen som ser på TV lenger, har ikke skrudd på eller sett på TV nå i 6 mnd :D

Anonymous poster hash: a3178...722

Tv er UT haha! ;)

Skrevet

Hvordan får du til at bil-utgiftene halveres egentlig? Er det et krav for deg at en kommende kjæreste ikke har egen bil, men trenger det mye nok til at hu betaler halvparten av din?

jeg bruker ikke bilen så mye til daglig, men det er veldig kjekkt å ha om man skal besøke noen eller skal på helgetur. om jeg hadde hatt dame med bil så kunne jeg godt solgt min da det ikke betyr noe mer en ok fremkostmiddel som jeg primært har glede av i helgene. jeg sykler og busser på jobb og trening.

Skrevet

Oj, det er det jeg betaler på boliglånet mitt pr mnd, inkl. strøm. Og jeg bor på 40 kvm rett ved Oslo sentrum!

Anonymous poster hash: 4dcf1...f09

Skrevet

Bergen er mye billigere enn Stavanger. Jeg har 42 kvm.

Skrevet

jeg bruker ikke bilen så mye til daglig, men det er veldig kjekkt å ha om man skal besøke noen eller skal på helgetur. om jeg hadde hatt dame med bil så kunne jeg godt solgt min da det ikke betyr noe mer en ok fremkostmiddel som jeg primært har glede av i helgene. jeg sykler og busser på jobb og trening.

Om hu ikke har bil og ikke trenger ville det fremdeles ikke bli halvert ;)

Jeg hadde aldri delt bilen min, men jeg er avhengig da :P

Skrevet

Det blir enda mer penger til mat og kos med to.. og det fungerer kanskje med ungkarsboligen i et år eller to, men da skal hun pusse opp og ha nye møbler og dessuten koster det med konteiner til alle de gamle tingene dine. Det går mer penger til skjønnhetsprodukter og gardiner. Og når alt er ferdig er det for liten plass og dere begynner å lete etter rekkehus som skal ligge i et bestemt strøk og ha stor hage.

Hahahahhaha :fnise:

(vekker gamle minner!)

Skrevet

Om hu ikke har bil og ikke trenger ville det fremdeles ikke bli halvert ;)

Jeg hadde aldri delt bilen min, men jeg er avhengig da :P

Da hadde jeg ikke giddi å vært sammen med deg uansett :tongue:

Må dele bil for å styrke økonomien.

Skrevet

Menn flest får bedre økonomi av å være enslig, mens de aller fleste kvinner tjener på å være i forhold.

Og i mange tilfeller er det andre veien.

Jeg tjener pr i dag dobbelt så mye som min mann, og kjenner flere hvor det er sånn.

Anonymous poster hash: 9606d...21d

• Liker 2
Skrevet

Oj, det er det jeg betaler på boliglånet mitt pr mnd, inkl. strøm. Og jeg bor på 40 kvm rett ved Oslo sentrum!

Anonymous poster hash: 4dcf1...f09

Ja, enkelte i Bergen tar blodpriser eller har skyhøye boliglån.

Skrevet

HaHa, greit! Bare vær sånn :P Jeg gidder ikke å gå enkelte dager fordi du ikke gidder å ha bil tenk!

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Du har skjønt det du :)

Har du ledig plass i senga?

Du må enten leve med at der er 3 katter som også vil ligge inntil meg innimellom (minimum 1 katt som standard), eller overtale dem til at den plassen er din.. :skratte:

Mistenker sterkt at vi er i to ulike aldergrupper, men jeg takker dypt for komplimentet :takke:

Edit: Husket ikke helt koden for en smiley, og påpeker at plassen ved siden ikke alltid er ledig... man har 'noen' som ligger der når vi får det til å passe i en hektisk hverdag.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Dersom en kjæreste koster en mann det samme som 50% av boligutgiftene så har dagens unge kvinner blitt j**lig dyre i drift altså... :fnise:

Regner raskt her og kommer frem til sånn omtrent 80.000 bare på bolig jeg også, altså rundt 150.000 brutto.

At 'menn flest får bedre økonomi av å være enslig mens de fleste kvinner tjener på å være i forhold' tenker jeg skyldes at de fleste forhold består av en kvinne som er litt yngre enn ham, og dermed også har en inntekt som er litt lavere som konsekvens av litt lavere alder.

Samme hvordan man snur og vender på det så er det totalt sett rimeligere å leve i parforhold enn det er å leve alene med samme materielle standard som i parforholdet.

Ikke som en konsekvens av alder. Som en konsekvens av at kvinner flest tjener dårligere enn menn.

Skrevet

Tror ikke man sparer mye på å være i forhold. For det eneste stedet man kan spare, er på boutgifter, men det tar ikke lang tid før man vil finne noe større sammen, og dermed var det ikke noe å spare lenger. Så er det alt man skal gjøre sammen, som blir ekstra utgifter.

Jeg har selv en kjæreste som tjener mye og er spandabel, men vi kommer ikke til å flytte sammen på lenge. For jeg har det veldig fint med å bo alene, og sparer ikke så mye på at han flytter inn.

Anonymous poster hash: 4d1d7...5d0
Skrevet

Hvis du kun tenker på de økonomiske fordelene med å ha kjæreste så burde du holde deg singel.

Kan være like greit å høre på dette. Selv om hun ikke ser det selv så impliseres det klart og tydelig at det ikke er noen økonomisk gevinst for menn å være i et forhold. Overskuddet ditt skal gå til henne og hennes ønsker.

Kvinner er naturlig hypergamiske, så å være singel for menn er som regel økonomisk lønnsomt.

Skrevet

Jeg har MYE bedre råd nå som jeg er singel enn da jeg var samboer. Men så trenger jeg ikke en toroms, en fin bil, sove alene på hotellrom, fancy mat osv osv da.

• Liker 1
Skrevet

Ta med at man gjerne bruker mye mer penger på mat når man er to (en vil ha ditt, den andre datt), så vil man gjerne ha bedre plass og ha en bil hver.. og plutselig sitter man der og har spart halvparten av utgiftene til TV og internett, mens man irriterer seg over at disse to tingene tar all oppmerksomheten og at man slett ikke har sex hver dag fordi internett og TV er mye viktigere.

Men selv litt mer mat og en litt større bolig vil bli billigere å dele på to siden kvadratmeterprisen på bolig som regel ikke er lineært stigende. Det vil være dyrere for en singel person å f. eks kjøpe en liten toroms enn det vil være å spleise på en treroms med en partner i ganske mange tilfeller. Om begge allerede har bil fra før vil heller ikke dette være et fordyrende element. Selvsagt vil det være fordyrende hvis de plutselig skal anskaffe en til, men det er jo ikke en helt naturlig sammenlikning da man må sammenlikne situasjoner med relativt likt nivå av forbruk.

Anonymous poster hash: daae7...0d1

Skrevet

Jeg har vært singel i et halvt år nå, og har aldri hatt så god råd som jeg har nå jeg :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...