Gå til innhold

Dyrt å være singel.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Merker at økonomien min kunne vært mye bedre om jeg hadde vært i et parforhold.

Da kunne jeg

Halvert boutgiftene (spart 5000 i måneden)

Halvert bilutgiftene (spart 1500 i måneden)

Halvert internett strøm og tv utgiftene(600 i måneden)

Hatt sex hver eneste dag

Jeg kunne spart 7000 i måneden på å være i forhold.Det blir 7000*12=84.000 i året (for de pengene kunne jeg kjøpt en ok bil hvert år)Det er også latterlig dyrt med ferie som singel. Hotellrom koster det dobbelte.Jeg vet jeg kunne bodde med en venn ellernoe og har gjort det i mange år, men nå er jeg 30 og i fast jobb så det er ikke så aktuelt.

Hadde vært fint med en samboer!

Ønsker meg en søt dame med leilighet og bil og ellers ordnede forhold,glad i å reise og kan spleise på hotell og jeg kan love mye moro på hotellrommet.

keen?

Anonymous poster hash: 40594...be7
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Chloe87
Skrevet

Hvis du kun tenker på de økonomiske fordelene med å ha kjæreste så burde du holde deg singel.

Skrevet

Ta med at man gjerne bruker mye mer penger på mat når man er to (en vil ha ditt, den andre datt), så vil man gjerne ha bedre plass og ha en bil hver.. og plutselig sitter man der og har spart halvparten av utgiftene til TV og internett, mens man irriterer seg over at disse to tingene tar all oppmerksomheten og at man slett ikke har sex hver dag fordi internett og TV er mye viktigere.

• Liker 9
Skrevet

Hvis du kun tenker på de økonomiske fordelene med å ha kjæreste så burde du holde deg singel.

Næh. Jeg nevnte sex også da :)

Skrevet

Sex fører til at man får barn, noe som at det blir enda dyrere og man trenger enda mere plass, til og med i barnehage, samt bakovervendt barnesete og større bil, det blir ikke tid til TV og internett, så de to tingene kan du si opp og spare litt. Dessuten blir det mindre sex også.

• Liker 3
Skrevet

Ta med at man gjerne bruker mye mer penger på mat når man er to (en vil ha ditt, den andre datt), så vil man gjerne ha bedre plass og ha en bil hver.. og plutselig sitter man der og har spart halvparten av utgiftene til TV og internett, mens man irriterer seg over at disse to tingene tar all oppmerksomheten og at man slett ikke har sex hver dag fordi internett og TV er mye viktigere.

Sex over internett og tv her altså anyday.

Å bruke litt ekstra penger på en finere middag hver dag kan jeg godt gjøre. Liker å bruke penger på ting som mat og kos, men ikke på kjipe ting som tv og bolig.

Skrevet

Bortsett fra det med boutgiftene, så var det mye dyrere for meg å ha kjæreste! Man skal finne på ting, ofte vil den ene finne på dyre ting, i tillegg til at man må kjøpe bursdags- og julegaver. Man spiser og drikker mer ute på restaurant, det koster jo litt. Jeg brukte så mye penger atte hjælp! Nå som det er slutt er det bare meg :) Mye billigere. Får råd både til USA-tur, neseoperasjon og oppussing av leiligheten, nå som jeg slipper å bruke penger på å besøke en fyr som bor langt oppi fjellet.

Anonymous poster hash: 4dcf1...f09
Skrevet

Går mye penger på å ha kjæreste også...

Ta henne med ut på restaurant, betale for transport hvis du skal besøke henne, betale for kino med henne.

Tid er penger, og en kjæreste tar mye tid.

Skrevet

Går mye penger på å ha kjæreste også...

Ta henne med ut på restaurant, betale for transport hvis du skal besøke henne, betale for kino med henne.

Tid er penger, og en kjæreste tar mye tid.

Nettopp det jeg skrev :)

Anonymous poster hash: 4dcf1...f09

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det blir enda mer penger til mat og kos med to.. og det fungerer kanskje med ungkarsboligen i et år eller to, men da skal hun pusse opp og ha nye møbler og dessuten koster det med konteiner til alle de gamle tingene dine. Det går mer penger til skjønnhetsprodukter og gardiner. Og når alt er ferdig er det for liten plass og dere begynner å lete etter rekkehus som skal ligge i et bestemt strøk og ha stor hage.

Endret av Lea2
Skrevet

Sex fører til at man får barn, noe som at det blir enda dyrere og man trenger enda mere plass, til og med i barnehage, samt bakovervendt barnesete og større bil, det blir ikke tid til TV og internett, så de to tingene kan du si opp og spare litt. Dessuten blir det mindre sex også.

Barn er ikke så dyre. Jeg liker barn også så det er ikke noe problem. Får barnetrygd og skattelette da med barn. Tv og internett klarer jeg meg fint uten om jeg har en kone og masse sex.

Skrevet

Liker å bruke penger på ting som mat og kos, men ikke på kjipe ting som tv og bolig.

Bolig - det kjipe man ikke gidder bruke penger på

• Liker 1
Skrevet

Menn flest får bedre økonomi av å være enslig, mens de aller fleste kvinner tjener på å være i forhold.

• Liker 1
Skrevet

Det blir enda mer penger til mat og kos med to.. og det fungerer kanskje med ungkarsboligen i et år eller to, men da skal hun pusse opp og ha nye møbler og dessuten koster det med konteiner til alle de gamle tingene dine. Det går mer penger til skjønnhetsprodukter og gardiner. Og når alt er ferdig er det for liten plass og dere begynner å lete etter rekkehus som skal ligge i et bestemt strøk og ha stor hage.

Møbler og interiør må man ha. Setter pris på ei dame som kan hjelpe meg litt der, da jeg ikke er så flink selv. Jeg har lyst på et romslig hus hvor jeg og min kjære kan ha masse sex

Skrevet

Nei, barn er nesten gratis :) I alle fall å lage!

Gjest Lille-pus
Skrevet

Dersom en kjæreste koster en mann det samme som 50% av boligutgiftene så har dagens unge kvinner blitt j**lig dyre i drift altså... :fnise:

Regner raskt her og kommer frem til sånn omtrent 80.000 bare på bolig jeg også, altså rundt 150.000 brutto.

At 'menn flest får bedre økonomi av å være enslig mens de fleste kvinner tjener på å være i forhold' tenker jeg skyldes at de fleste forhold består av en kvinne som er litt yngre enn ham, og dermed også har en inntekt som er litt lavere som konsekvens av litt lavere alder.

Samme hvordan man snur og vender på det så er det totalt sett rimeligere å leve i parforhold enn det er å leve alene med samme materielle standard som i parforholdet.

• Liker 3
Skrevet

Eier du eller leier du? Jeg hadde aldri giddet å betale 10000 hver måned på en bolig alene!

Anonymous poster hash: 79aff...de8
  • Liker 1
Skrevet

Eier du eller leier du? Jeg hadde aldri giddet å betale 10000 hver måned på en bolig alene!

Anonymous poster hash: 79aff...de8

Leier og bor i stavanger. 10.000 er markedspris her dessverre. Skulle gjerne leid billigere, men da må jeg flytte 1 time avgårde og da øker jeg transportutgiftene og bompenger såpass mye at det ikke lønner seg uannsett.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan får du til at bil-utgiftene halveres egentlig? Er det et krav for deg at en kommende kjæreste ikke har egen bil, men trenger det mye nok til at hu betaler halvparten av din?

• Liker 2
Skrevet

Dersom en kjæreste koster en mann det samme som 50% av boligutgiftene så har dagens unge kvinner blitt j**lig dyre i drift altså... :fnise:

Regner raskt her og kommer frem til sånn omtrent 80.000 bare på bolig jeg også, altså rundt 150.000 brutto.

At 'menn flest får bedre økonomi av å være enslig mens de fleste kvinner tjener på å være i forhold' tenker jeg skyldes at de fleste forhold består av en kvinne som er litt yngre enn ham, og dermed også har en inntekt som er litt lavere som konsekvens av litt lavere alder.

Samme hvordan man snur og vender på det så er det totalt sett rimeligere å leve i parforhold enn det er å leve alene med samme materielle standard som i parforholdet.

Du har skjønt det du :)

Har du ledig plass i senga?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...