Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som ble 100 prosent sykmeldt pga bekkenløsning, hvordan var tilstanden deres da? Hvorfor ble dere fullt sykemeldt istedet for delvis?

Anonymous poster hash: fb60a...943

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde så fryktelig vondt at jeg sleit med å jobbe i barnehage, hadde jeg hatt en kontorjobb kunne jeg sikkert jobbet korte dager eller noe sånt. Gikk flere ganger til en manuellterapaut og fikk øvelser som hjalp men ikke lenge av gangen. Om natta sov jeg knapt pga smertene når jeg lå, så var utslitt i tillegg.

Jeg får ennå vondt (dukket opp for et par uker siden) om jeg går mye og stivner om jeg sitter lenge i ro. Men er bare en liten brøkdel plaget i forhold til når jeg var gravid, og ikke daglig. Er snart 2 måneder siden jeg fødte.

Endret av Yesterday
Skrevet

Hadde såpass plager at jeg kom meg ikke på jobb om morgenen (måtte kjøre bil). I tillegg, som Yesterday, sov jeg veldig dårlig om natta pga det, og jeg hadde problemer med å komme meg over golvet til slutt. Fungerte i delvis sykmelding i begynnelsen, men de to siste månedene var jeg stort sett ubrukelig til det meste. Husker at jeg grudde meg fryktelig til time hos akupunktør pga at jeg måtte ligge på siden på benken i et kvarter. Skikkelig ille, håper det ikke blir like ille neste gang..... :sjenert: Kommer sikkert an på jobben, men som lærer funket det definitivt ikke med delvis sykmelding for meg...

Skrevet

Ble 100% sykemeldt i uke 20, og husker jeg "haltet" når jeg gikk. Ble sykemeldt ut svangerskapet, for min jobb er stortsett kjøring, sitte stille i møte og løfte tunge ting.

Hadde kjempe vondt i ryggen, trodde den skulle knekke flere ganger

Skrevet

Eg blei ikkje fullt sjukmeldt. Turgåing var det nærmast slutt på rundt veke 10, frå rundt veke 20 måtte eg bruka krykker viss eg skulle bevega meg ut frå huset, og all aktivitet utover det mest nødvendige måtte eg berre gi meg med. Eg har kontorjobb, og hadde behagelig stol og lite behov for ståing og gåing på jobb. Det verste var turen til og frå jobb, og turen mellom kontoret og skrivaren på jobb. Eg klarte meg i full jobb til veke 32, då trengte eg delvis sjukmelding pga bekken, utslitthet (lågt jernnivå m.m.) og fare for preeklampsi. Hadde eg hatt ein jobb som innebar ståing og gåing, hadde eg nok vore fullt sjukmeldt MINST halve graviditeten!

Skrevet

Hadde såpass plager at jeg kom meg ikke på jobb om morgenen (måtte kjøre bil). I tillegg, som Yesterday, sov jeg veldig dårlig om natta pga det, og jeg hadde problemer med å komme meg over golvet til slutt. Fungerte i delvis sykmelding i begynnelsen, men de to siste månedene var jeg stort sett ubrukelig til det meste. Husker at jeg grudde meg fryktelig til time hos akupunktør pga at jeg måtte ligge på siden på benken i et kvarter. Skikkelig ille, håper det ikke blir like ille neste gang..... :sjenert: Kommer sikkert an på jobben, men som lærer funket det definitivt ikke med delvis sykmelding for meg...

Hvorfor funket det ikke med delvis sykemelding for deg som lærer?

(Er lærer selv og sliter litt med det samme, så er bare nysgjerrig på andre sine erfaringer)

Anonymous poster hash: 3f177...319

Skrevet (endret)

Dere som ble 100 prosent sykmeldt pga bekkenløsning, hvordan var tilstanden deres da? Hvorfor ble dere fullt sykemeldt istedet for delvis?

Anonymous poster hash: fb60a...943

Jeg ble delvis sykmeldt i september, og helt i oktober. (har termin kommende februar).Har en kombinasjon av bekkenløsning og låsninger.

Jeg hadde store problemer med ting som f.eks å kjøre bil, sitte i samme stilling i mer enn 10-15 minutter og stå oppreist. Dette er alle ting som ble forverret om jeg var i aktivitet. Husarbeid som å støvsuge eller stå og ta en oppvask ødela hele resten av dagen og gjerne dagen etter også.

Jeg ble helt sykmeldt fordi formen ble verre og verre på kort tid.

Jeg har store problemer med å være i aktivitet, korte gåturer (5-7 minutter rolig gange) utløser gjerne 1-2 timer på sofa med pute mellom bena og varmepose i bekkenområdet.

Edit: Hadde samme type smerter i første svangerskap,men det var for meg stor forskjell på å ha et svangerskap uten barn og å ha et hvor jeg i tillegg skulle følge opp en førsteklassing.

Endret av hjärterdam
Skrevet

Det funket i begynnelsen, for da var det ikke så ille. Jeg fikk flyttet en del timer slik at jeg fikk luftigere timeplan, og til en viss grad fikk jeg flyttet klassene slik at jeg ikke trengte å gå så mye trapper. Dessverre forverret det seg, og da jeg til slutt brukte nesten et helt friminutt på å komme meg til klasserommet, etter å ha lidd meg gjennom bilturen til jobb, bestemte fastlegen at jeg måtte ha full sykmelding. Jeg er glad for det, selv om jeg i utgangspunktet ønsket å jobbe. Det var en befrielse å vite at jeg ikke trengte å flytte på meg om jeg ikke var i form til det. Jeg brukte en kontorstol med hjul på til å komme meg rundt i klasserommet, men det er jo unektelig ganske upraktisk i lengden!

Skrevet

Ble sykemeldt 100 % fra ca. uke 18 eller noe rundt der. Er sykepleier på tung avdeling, og det var vanskelig å få tilrettelagt noe som helst i en veldig travel hverdag så alle syns det var best at jeg var helt borte fra jobb.

Anonymous poster hash: 0806a...8aa
Skrevet

Jeg er 50 prosent sykmeldt nå pga bekkenet, men formen har blitt mye verre i det siste.prøver derfor å forberede meg mentalt på at jeg kanskje blir enda mer sykmeldt når jeg skal til legen på fredag. Det skal ingenting til før jeg må ligge på sofaen med pute mellom bena resten av dagen. Men utrolig kjedelig å bli så syk allerede, er i uke 28. Sitte og stirre i veggen til mars neste år liksom?

Skrevet

Jeg er 50 prosent sykmeldt nå pga bekkenet, men formen har blitt mye verre i det siste.prøver derfor å forberede meg mentalt på at jeg kanskje blir enda mer sykmeldt når jeg skal til legen på fredag. Det skal ingenting til før jeg må ligge på sofaen med pute mellom bena resten av dagen. Men utrolig kjedelig å bli så syk allerede, er i uke 28. Sitte og stirre i veggen til mars neste år liksom?

Føler med deg! Jeg ble sykemeldt fra januar til fødsel fortidlig fødsel i juli. (Hypersemis også bekkenløsning)Skulle ennå gå en mnd hjemme alene.

Lær deg å strikke, eller hekle og lag noe fint til skatten din:)

Skrevet

Jeg er 100 % sykemeldt pga bekkenet. Jobbet på sykehjem med kun tung avd og ingen mulighet for tilrettelegging, også før jeg fikk bekkenproblemene prøvde jeg å få tilrettelagt, med brev fra jordor osv men ingenting ble gjort så hadde ikke noe annet valg til slutt. Det er ikke spesielt ok å hjelpe andre med funksjonshemmelse når man selv nesten må gå på krykker, trenger hjelp opp av senga osv.

Skrevet

Jeg ble sykemeldt ca uke 20 tror jeg om jeg husker rett. Jobba på bensinstasjon så måtte gå og stå mange timer hver dag, noe som tok knekken på rygg og hofter, trengte hjelp til å snu meg om natta fra uke 15 og ble så og si sengeliggende/sittende fra uke 30.

Gikk til fysio, og gravidsvømming(eller hva heter det?) Følte ikke at noen av delene hjalp meg. Sliter enda med korsryggen og ene siden av hofta om jeg står og går mye, 5 år etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...