AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Jeg sitter her mitt nyfødte barn og hun har litt mageknip og skriker en del. Vet ikke om det bare er nå i starten men jeg vil jo veldig gjerne spise riktig slik at jeg ikke skaper unødvendig vondter for henne. Jeg fullammer. Hva er det mest vanlige de reagerer på, selv om det helt sikkert er veldig individuelt? Hva kunne du spise og ikke spise når du ammet? Anonymous poster hash: 43c3e...75f
Sunshower Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Her reagerte babyen på kål (kålstuing).
Mafalda Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Kål. løk, jordbær og druer er vel noen av "klassikerne", tror jeg. Mine reagerte ikke på noe som helst, det er ikke alle som gjør det.
Gjest pysepusen Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Her har det vært en del… Løk, kål, erter, blomkål, ananas, melk, kullsyre, appelsinjuice, gjær, smågodt. Nå har det heldigvis gått over og det er bare blomkål og melk igjen. Hun er snart seks måneder.
Gjest Keikolina Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Iste, brus, farris og sjokolade.
Havmus Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 De små kan reagere på så mangt, men vil tro hovedregelen er mat som vi også kan få luft i magen av eller gir oss mageknip. Forsøk i en periode å unngå visse matvarer, da vil du finne ut hva den lille reagerer på. Jeg kunne ikke spise løk, kål, blomkål, vingummi eller sjokolade.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Jeg kunne ikke drikke noe særlig brus de første månedene, var også forsiktig med løk, kål og brokoli. Ellers spiste jeg det meste uten problemer. Anonymous poster hash: a5cd2...0e2
casting Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Løk/hvitløk. Gikk greit etter noen måneder så lenge løken var godt utkokt. Druer reagerte han også på. Kuttet også melk en periode, men om du mistenker det er melk må du kutte alle melkeprodukter i ganske lang tid (minst en uke) for å sjekke om det er melken.
Vera Vinge Skrevet 8. desember 2013 #9 Skrevet 8. desember 2013 (endret) Jeg syns gutten min som baby reagerte på det meste. Alle klassikerne, bortsett fra jordbær. Også ting jeg ikke hadde tenkt på, som brunost og kålrabi. Jeg spiste velsig mye knekkebrød med syltetøy, avokado, fisk, poteter og gulrot. Det var trygge matvarer for meg. Kunne spise lite frukt og måtte droppe mange grønnsaker. Etter hvert ble jeg så redd for å provosere noe at jeg sikkert kunne introdusert noen matvarer tidligere. Druer f.eks. spiste jeg ilke før jeg var ferdig å amme, tror jeg, både pga vanen og at jeg bare ikke orket å risikere hele dager med hyl og skrik. Endret 8. desember 2013 av Vera Vinge
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #10 Skrevet 8. desember 2013 Takk for svar! Men hvor lang tid tar det ca fra du har spist noe til babyen evt reagerer på det? TS Anonymous poster hash: 43c3e...75f
Sunshine Skrevet 8. desember 2013 #11 Skrevet 8. desember 2013 Jeg måtte holde meg unna alt som inneholdt løk/løkpulver (det er utrolig mye som inneholder løkpulver!) og skalldyr. Klassikerene som jordbær og kål turte jeg ikke prøve en gang...
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #12 Skrevet 8. desember 2013 Det trenger ikke å være noe du har spist, alle nyfødte babyer har umodne tarmer og sliter med magen i forskjellig grad til de er 2-3 mnd gammel. Jeg sluttet å amme når sønnen min var to uker av flere grunner, trur ikke at han reagerte på noe de to ukene.Anonymous poster hash: 360e2...e4c
Sunshine Skrevet 8. desember 2013 #13 Skrevet 8. desember 2013 Jeg vil i allefall anbefale Minifom! Det reddet kveldene våre. Før vi begynte med det gikk vi bare rundt med en hylende baby på kveldstid (Vi testet å slutte med Minifom et par ganger også for å se om det var andre grunner til at gråten stoppet).
Gjest Keljo Skrevet 9. desember 2013 #14 Skrevet 9. desember 2013 Hvordan vet man at babyen reagerer på noe en har spist? Babyen min er så fersk at jeg ikke klarer å forstå forskjellene i gråten enda. Eller merker dere det mer med at baby promper/får diaré?
kaprifolen Skrevet 9. desember 2013 #15 Skrevet 9. desember 2013 Mi reagerte på når jeg spiste sjokolade, og erter.
GammelKaktus Skrevet 9. desember 2013 #16 Skrevet 9. desember 2013 Lillegutt har ikke reagert på noe av det jeg har spist
Sunshine Skrevet 9. desember 2013 #17 Skrevet 9. desember 2013 Jenta vår fikk masse magesmerter på kveldene, litt kolikkaktig samme dagen og dagen etter jeg hadde spist mat med løk. Minifom hjalp ikke de gangene. Skalldyr reagerte hun umiddelbart på under amming ved å kaste opp.
MockingJay Skrevet 9. desember 2013 #18 Skrevet 9. desember 2013 Hvordan vet man at babyen reagerer på noe en har spist? Babyen min er så fersk at jeg ikke klarer å forstå forskjellene i gråten enda. Eller merker dere det mer med at baby promper/får diaré? Når babyen gråter uten åpenbar grunn (sulten, trøtt, våt bleie, overstimulert etc) er en grei give away. Babyen sparker også mye med bena. Kunne ikke spise løk eller løkpulver, og heller ikke melk en periode. Her kom effekten alt ettersom hvor lett fornøyelig maten var (3-15 timer).
Gjest Keikolina Skrevet 9. desember 2013 #20 Skrevet 9. desember 2013 Jeg vil i allefall anbefale Minifom! Det reddet kveldene våre. Før vi begynte med det gikk vi bare rundt med en hylende baby på kveldstid (Vi testet å slutte med Minifom et par ganger også for å se om det var andre grunner til at gråten stoppet). Er man en tur i Sverige kan man kjøpe noe som heter magedroppar, er bedre en minifom og skal kun gis en gang om dagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå