Gå til innhold

Kan man få omgangssyken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man er aldri immun mot omgangssyken dessverre.

Bare om du er nøye med håndhygienen spesielt. :)

Folk sier så,men eg har ocd,og ein av mine tvangshandlinger er konstant bruk av antibac 24/7,men eg har blitt ramma av omgangssyken for det.

Anonymous poster hash: c0e9e...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk sier så,men eg har ocd,og ein av mine tvangshandlinger er konstant bruk av antibac 24/7,men eg har blitt ramma av omgangssyken for det.

Det er fordi sprit alene ikke tar knekken på bakteriene som fører til omgangssyken. For å unngå å spre bakteriene må skikkelig håndvask med såpe og vann til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi sprit alene ikke tar knekken på bakteriene som fører til omgangssyken. For å unngå å spre bakteriene må skikkelig håndvask med såpe og vann til.

Eg er også nøye med håndvask. Men poenget mitt er at sjølvom man er nøye med å være rein så kan man bli sjuk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er også nøye med håndvask. Men poenget mitt er at sjølvom man er nøye med å være rein så kan man bli sjuk

Jepp, rett og slett fordi omgangssyken kan spres med dråpesmitte. Dvs at du ikke trenger å være i direkte kontakt med noen som er smittet for selv å bli smittet. Og det er helt forferdelig når man får noe sånt inn i barnehage, skole eller sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det ofte da jeg vare mindre, og en gang i året da jeg bodde i hybelhus. Men siden jeg flyttet i egen leilighet har jeg ikke hatt det, og jeg er også aaalt for nøye med håndvask.. :)

Jeg er bare redd for å få det gjennom kjæresten som har ei datter.. barn er smittekilder til de grader!.. og kjæresten er smittebærer uten å få det selv.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...