Gjest hovedinnlegger Skrevet 13. mai 2004 #41 Del Skrevet 13. mai 2004 Det kan jo tenkes at hun syns babymas viste seg å være utrolig kjedelig? Det virker på meg som du forlanger at hun skal syns at ungen din er like fantistisk som du syns! Sorry Mac, ain't gonna happen... Hvis du kun konsentrerer deg om ungen, og aldri fører en samtale med henne om ting som hun og er opptatt av, som har med hennes hverdag å gjøre - vel, da skjønner jeg henne godt! Det finnes så mange eksempler på slike nybakte mødre, og like mye som jeg kan forstå hvorfor de blir sånn, så kan jeg forstå at mange trekker seg litt unna dem! Der er begrenset hvor lenge man gidder å høre om ungen; feks. 20 min utlegging om hvordan natta forløp seg Sier ikke at du bombesikkert er sånn, men kanskje noe å tenke over? dette er ikke tilfelle.... jeg har aldri bedrevet babymas med henne.. Jeg har snakket med henne om dagligdagse ting, slik som jeg gjorde før jeg ble gravid... De gangene jeg har snakket om datteren min er når HUN spør... og det er HUN som har snakket om hvor fantastisk datteren min er. Og HUN vil også ha en sånn unge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anneline Skrevet 13. mai 2004 #42 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg synes du virker som en forurettet mor som ikke kan forstå at ikke alle andre elsker barnet ditt. Det er vel å dra det litt langt å antyde at et barn på 20 måneder lider noen som helst nød fordi gudmor ikke er tilstede? Et så lite barn har ikke begrep om hva gudmor er engang, og faktisk er det ofte slik at mange synes unger blir mer interessante når de blir litt eldre og kan snakke og huske ting fra gang til gang. Selv så jeg ikke min guddatter (utenom dåpen da) før 3 år etter dåpen, og hun har ingen som helst aning om akkurat det! Hun husker faktisk ikke dette i dag. Nå flyttet hun til en annen kant av landet slik at det ble lite kontakt av den grunn, men den dag i dag er vi perlevenner (hun er 10 og begynner å bli et artig lite menneske) og har god kontakt. Jeg gir heller ikke dyre gaver, og hadde blitt rasende om det hadde blitt antydet at det ble' for lite'. Jeg gir ikke unger som har hele rom stappfulle av leker enda mer dyre leker, så enkelt er det bare. En enkel klovnenese fra meg var visst den beste gaven her om året, så det er ikke ungene som alltid krever det dyreste. Besteforeldrene var visst litt mugne ettersom de hadde kjøpt noe svindyre dukkehusgreier som ble totalt oversett når klovnenesen ble pakket opp. Jeg har heller en liten sparekonto som jeg setter inn litt på innimellom, og som kan komme til nytte en gang i fremtiden, det synes jeg er mer til nytte for jenta selv. Jeg synes du skal vente og se før du fordømmer gudmor nord og ned for det kan godt hende hun og datteren din får et annet forhold når datteren din blir litt eldre, og når ikke minst gudmor og mor er blitt litt eldre. Var du forresten kjempeinteressert i andres babyer da du var barnløs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #43 Del Skrevet 13. mai 2004 dere hører jo ikke hva jeg sier her... Jeg forlanger ikke at hun skal elske henne som jeg gjør.. Jeg forlanger ikke at hun skal elske henne i det hele tatt Jeg syns bare det hadde vært fint om hun tok kontakt en gang imellom Nei jeg var ikke kjempeinterisert i andres barn når jeg selv var barnløs, men jeg tok meg ihvertfall tid til å hilse på mine venninner selv om de hadde barn.... Jeg forlanger heller ikke at hun skal kjøpe gaver i hytt og pine... Jeg har oxo en sparekonto til jenta mi så det er sagt! Og når har jeg sagt at hun lider noen nød for gudmor ikke er her? MEN som du siste her skriver, hvis hun senere skal få kontakt med henne når hun har blitt eldre så må hun jo oxo ha kontakt med meg da. Og jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke tar telefonen, svarer på mld o.l når hun kan kjøre forbi meg, vinke, hoie og rope etter meg som om ingenting hadde skjedd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 16. mai 2004 #44 Del Skrevet 16. mai 2004 Og jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke tar telefonen, svarer på mld o.l når hun kan kjøre forbi meg, vinke, hoie og rope etter meg som om ingenting hadde skjedd!! Hadde det vært bedre om hun hadde latt som om hun ikke så deg? Neppe. M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 16. mai 2004 #45 Del Skrevet 16. mai 2004 Hva med bare å la henne være... og la evt. neste forsøk på kontakt komme fra henne. Om hun er gudmor eller ikke.. vil hun ikke ha kontakt .. så må det da være mye bedre for deg å slippe henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2004 #46 Del Skrevet 16. mai 2004 Samme hos oss. Vi måtte tenke igjennom godt før vi sa ja til fadderskap siden vi var til to fra før. Vi hører aldri noen ting fra de. Besøk har vert kun fra oss. Aldri noen gjenvisitt. Aldri en tlf. Jeg orket ikke dette mere. Så vi lot det være opp til dem. Har ikke sett/hørt noe fra de på tre år. Dette er nær fam. Så alle saker har to sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå