AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 I går var jeg så langt nede at jeg vurderte å ende alt, klarte ikke slutte å gråte og var så utrolig fortvilet! Sovnet til slutt, og da jeg våknet i dag er de hovne øynene mine det eneste som vitner om gårsdagen. Slik har det vært før også, at jeg er så dypt fortvilet at jeg er en fare for meg selv, og etter en natts søvn forsvinner dette. Har tenkt tanken om at jeg kanskje er bipolar, men jeg har ikke disse "oppe-periodene" hvor alt er bedre og energinivået på topp, jeg har kun de ekstreme "nede-periodene".. Noen som kjenner seg igjen og vet hva som kan være galt med meg? Anonymous poster hash: ece29...110
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Ingen som har noen råd? Anonymous poster hash: ece29...110 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 Om du ikke har de hypomaniske (eller maniske) periodene, "kun" depresjonene, så kalles det tilbakevendende depressiv lidelse. Men noen ganger kan det være for eksempel emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse i bunnen, som gir disse humørsvigningene (særlig om de kun varer et par dager, og utløses av vanskelige realsjoner). Depresjon varer ofte lenge, at man er konstant nedstemt i ukes/månedsvis. Man har alltid en risiko for å få de "oppe-periodene" om man har tilbakevendende depresjoner, men mange får kun depresjonene. Den største forskjellen er hvilke medisiner man får, for har man kun depresjoner, får man antidepressiva, mens de med manier ofte får stemningsstabiliserende medisiner (da antidepressiva kan utløse manier hos disse). Men lidelsestrykket er ofte det samme, det er ofte depresjonene som er de kjipeste. Store manier kan også være svært ødeleggende, men hypomane (er en lettere form for mani) ofte er ganske behangelig (man blir mer sosial, pratsom, økt energi, redusert søvnbehov). Så hypomani er ikke bare negativt.Anonymous poster hash: 27193...f51
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Du kan være sliten? Da hjelper det med en natts øvnAnonymous poster hash: 49442...97e
Sillicious Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 Jeg har det sånn noen ganger, det er vel for du er sliten ja. Hjelper alltid med en natts søvn hos meg og. Så lenge det går over er det jo greit :D
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Jeg har det sånn noen ganger, det er vel for du er sliten ja. Hjelper alltid med en natts søvn hos meg og. Så lenge det går over er det jo greit :D Hadde ingen grunn til å være sliten, sov godt og lenge natt til i går, så jeg tviler på at det har noe med det å gjøre. Man får ikke lyst til å ta livet av seg selv fordi man er trøtt. Anonymous poster hash: ece29...110
Sillicious Skrevet 7. desember 2013 #7 Skrevet 7. desember 2013 Hadde ingen grunn til å være sliten, sov godt og lenge natt til i går, så jeg tviler på at det har noe med det å gjøre. Man får ikke lyst til å ta livet av seg selv fordi man er trøtt. Anonymous poster hash: ece29...110 Forskjell på å være trøtt og sliten. Kan vel bare kalle det "one of those days" Men skjer det ofte?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #8 Skrevet 7. desember 2013 Forskjell på å være trøtt og sliten. Kan vel bare kalle det "one of those days" Men skjer det ofte? Tviler på at det har noe med trøtthet å gjøre, når man er så langt nede at man seriøst finner muligheter til hvordan man kan ende alt med en gang. Det skjer med jevne mellomrom ja, jeg blir en fare for meg selv. Anonymous poster hash: ece29...110
Sillicious Skrevet 7. desember 2013 #9 Skrevet 7. desember 2013 Tviler på at det har noe med trøtthet å gjøre, når man er så langt nede at man seriøst finner muligheter til hvordan man kan ende alt med en gang. Det skjer med jevne mellomrom ja, jeg blir en fare for meg selv. Anonymous poster hash: ece29...110 Hmja, hvis det skjer ofte så ville jeg snakket med en lege om det. Ingen tvil der Ingen andre som kan hjelpe deg ..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå