Nigella Skrevet 11. mai 2004 #1 Del Skrevet 11. mai 2004 Vi skal til å pusse opp badet og har egentlig bestemt oss for dusjvegger sånn som i "Nr 19.". De kan slåes inn til vegg når de ikke er i bruk og frigjør dermed masse plass på ett lite bad. Vi har ingen erfaring med dette, og kjenner heller ingen som har. Begynner å bli litt redd for at det vil sprute ut over hele badegulvet når vi skal dusje. Skal riktignok ha varmekabler i flisene, men likevel?! Noen som har erfaring med dette? Fordeler? Ulemper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 11. mai 2004 #2 Del Skrevet 11. mai 2004 Vi fikk sånne i forbindelse med at vi pusset opp badet ifjor. De er supre ! Han som tok seg av oppussingen sa at det krevde en dyktig flislegger, og litt flaks også, men våre lekker ihvertfall ikke, medmindre jeg retter dusjstrålen direkte på veggen. Det fulgte med en liten nal som henger øverst på veggen, da bruker jeg bare den og drar vannet ned mot sluket når jeg er ferdig. Når jeg har dusjet, klapper jeg inn dørene og står over sluket og tørker meg. Godt armslag, og jeg behøver ikke dryppe vann over hele gulvet. Dusveggene er enkle, med få profiler å vaske. Når dusjen ikke er i bruk, blir badet mye større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 12. mai 2004 #3 Del Skrevet 12. mai 2004 Disse tenker vi på når vi skal ta vårt lille bad: http://www.comfort.no/produkter/855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 12. mai 2004 #4 Del Skrevet 12. mai 2004 Disse tenker vi på når vi skal ta vårt lille bad: http://www.comfort.no/produkter/855 Det er den vi har ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 12. mai 2004 #5 Del Skrevet 12. mai 2004 Er du fornøyd, allium?! Leker ikke i bunnen og ser bra ut?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 12. mai 2004 #6 Del Skrevet 12. mai 2004 Veldig fornøyd. Som jeg skrev ovenfor, så er det visst veldig viktig å legge gulvet riktig for å unngå lekkasje. Det ser absolutt pent ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2004 #7 Del Skrevet 14. mai 2004 Takk for svar allium! Skrår gulvet inni dusjen? "Skrår mot sluk"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 14. mai 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 14. mai 2004 Takk for svar allium! Skrår gulvet inni dusjen? "Skrår mot sluk"? Og det var jeg som ikke hadde logget meg inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 14. mai 2004 #9 Del Skrevet 14. mai 2004 Ja, gulvet skrår mot sluk inne i dusjen. Det er et hjelpesluk, hovedsluket ligger midt på gulvet. halvannen meter unna. DET var en utfordring for fliseleggerne, å få fall mot begge slukene. Men de klarte det. Jeg er så fornøyd med badet mitt ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. mai 2004 #10 Del Skrevet 15. mai 2004 Vi har et bittelite flislagt bad fra før...som kunne hatt godt av en så smart dusjløsning. vi er dritt lei av å dusje hele badet vått... Og sluken er ikke i hjørnet. Den er inntil veggen 60-80 cm fra hjørnet, og vil derfor komme innenfor dusjveggen når dusjen er i bruk, og kanskje helt utenfor dusjen når dusjveggene er lukket mot veggen. Er slike dusjvegger designet kun for gulv som heller mot hjørnet, eller skal det være mulig å installere hos oss? Er det "gummi" under, langs gulvet, slik at veggene "tar med seg" vann (som en nal) når man skyvet de mot veggen? Hvor mange fester er det i veggen? Får man lånt "apperat for å sjekke hvor rørene i veggen befinner seg" hos de man kjøper dusj av? Det er vel ganske riski å installere noe på badet uten tegninger fra oppussingsåret (1998) !? Jeg vil også ha!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 15. mai 2004 #11 Del Skrevet 15. mai 2004 Vi hadde slike dusjvegger der vi bodde før. Genialt og plassbesparende. De som monterte våre gjorde dte nok ikke helt rett. Det er gummilist i nederkant, men hos oss var den 2 cm over gulvet. Men husk at man trenger mer plass enn dusjveggene for at man faktisk skal greie å åpne dem opp nok til å komme seg inn i dusjen. Ikke enormt mye plass, men det er greit å huske på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. mai 2004 #12 Del Skrevet 15. mai 2004 Innrømmer at jeg ikke har tenkt så mye på det før ja... Men for mitt vedkommende skal det gå greit, tror jeg. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå