Gå til innhold

Sherlock - sesong 3!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tam historie om bomben. Det skuffet.

Anonymous poster hash: f83f4...dd3

Enig.

"Det er alltid en av-knapp"? Eh, nei..

Sherlock ble dessuten gjort til en hinsides drittsekk i t-banescenen. Han har hørt John snakke pent og oppriktig om han før, han visste at han tilgav ham, det var unødvendig.

Og hva var alt det om at Mycroft liksom skulle være smartere enn Sherlock? Det virker så dumt når episoden attpåtil er skrevet av han som spiller Mycroft..

Og hvorfor må alle damene i serien være så oppsatt på å bli gift selv om det ikke nødvendigvis er med den de elsker?

Og hvorfor så mange gå- og poseringsscener at episoden ser ut som en lang rekke gifer?

Jeg er ikke bare negativ...

Cumberbatch/Freeman er fantastiske. LIkte Mary Morstan også.

Foreldrescenen var fin (-og gøy at de brukte Cumberbatchs faktiske foreldre..)

Å gjøre forklaringen på fallet så vag, var også en god ide.

Siste scenen var interessant, neste episode burde bli bra :)

Edit: apostroff, meh.

Endret av Navnemjau
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er Morgan Freeman sin forlover/kone/samboer fra virkeligheten som spiller damen hans i serien.

Anonymous poster hash: ff6dd...cbe
Skrevet

Det er Morgan Freeman sin forlover/kone/samboer fra virkeligheten som spiller damen hans i serien.

Anonymous poster hash: ff6dd...cbe

Martin Freeman, ja vet.

Veldig lettet for at hun ikke ble gjort til et hespetre som stod i motsetning til Sherlock.

Skrevet (endret)

Enig.

"Det er alltid en av-knapp"? Eh, nei..

Sherlock ble dessuten gjort til en hinsides drittsekk i t-banescenen. Han har hørt John snakke pent og oppriktig om han før, han visste at han tilgav ham, det var unødvendig.

Og hva var alt det om at Mycroft liksom skulle være smartere enn Sherlock? Det virker så dumt når episoden attpåtil er skrevet av han som spiller Mycroft..

Og hvorfor må alle damene i serien være så oppsatt på å bli gift selv om det ikke nødvendigvis er med den de elsker?

Og hvorfor så mange gå- og poseringsscener at episoden ser ut som en lang rekke gifer?

Jeg er ikke bare negativ...

Cumberbatch/Freeman er fantastiske. LIkte Mary Morstan også.

Foreldrescenen var fin (-og gøy at de brukte Cumberbatchs faktiske foreldre..)

Å gjøre forklaringen på fallet så vag, var også en god ide.

Siste scenen var interessant, neste episode burde bli bra :)

Edit: apostroff, meh.

Haha! Avknapp, my ass! Det er ALDRI en avknapp, og iallfall ikke en hendig vippebryter "cunningly concealed" på siden av chassiset.

Og jeg syntes også at Sherlock ble skrevet som litt VEL mye av en drittsekk i denne episoden, og ikke bare på T-banen. Det er greit nok at han ikke har spesielt gode sosiale antenner, men SÅ dårlig kan det ikke være stelt. Jeg tenker på da han brøt inn i frieriet, og spørsmålet "Ærlig talt, skal du virkelig beholde den der?", for ikke å snakke om den totale inkonsekvensen i at John Watson ble holdt uvitende om at han var i live, mens Mycroft, foreldrene, og et ukjent antall uteliggere og medhjelpere visste om det.

Men det finnes tilgivelse for det meste.

Endret av Mann 42
Skrevet

Vi gikk glipp av de første tre minuttene, for vi visste ikke at det var premiere og så det tilfeldigvis. Det må ha vært da frieri-greiene skjedde. Gidder noen å forklare? :)

Merkelig med den av-bryteren, ja. Hadde det vært så enkelt hadde man jo aldri noensinne trengt bombegrupper eller den typen eksperter.

Skrevet (endret)

Vi gikk glipp av de første tre minuttene, for vi visste ikke at det var premiere og så det tilfeldigvis. Det må ha vært da frieri-greiene skjedde. Gidder noen å forklare? :)

Merkelig med den av-bryteren, ja. Hadde det vært så enkelt hadde man jo aldri noensinne trengt bombegrupper eller den typen eksperter.

Å, det var artig. Holmes er nettopp kommet tilbake til England, etter å ha turnert skumle steder i østblokken, og bestemmer seg for å vende tilbake til et normalt liv. Så han tar rede på hvor Watson befinner seg, denne kvelden. Det er på en bedre restaurant, der han forsøker å manne seg opp for å fri. Midtveis i frieriet kommer Sherlock til bordet lettere forkledd som kelner, for å glede alle med at han lever likevel, etter to år som offisielt død. Watson får sjokk, og det hele ender med at han kaster seg over Sherlock og forsøker å kvele ham. Det blir flere voldsepisoder etter hvert som han får vite at han praktisk talt er den eneste som IKKE visste om bløffen. Både Mycroft, patologen og et større antall medhjelpere og uteliggere var innviet, og Sherlocks foreldre. Mens Watson, som opplevde at bunnen falt ut av hele tilværelsen da Sherlock døde, ble holdt uvitende. Kvelden slutter med at Watson gir Holmes et "Glasgow Kiss" og tar taxi hjem. Holmes stiller seg uforstående til alle følelsesutbruddene, siden han jo har bedt om unnskyldning. Det var en komisk sekvens, men jeg har litt vanskelig for å tro på en sånn figur.

Men episoden ligger jo på NRK Nett-TV, så du kan jo se det selv, når det måtte passe.

Endret av Mann 42
Skrevet

Synes første episode i denne nye sesongen var helt fantastisk. Nummer to var ikke like fantastisk, synes den la for mye vekt på den emosjonelle Sherlock.

Men alt i alt, jeg er meget meget fornøyd med det hele. Jeg vurderer å ta et maraton en dag(eller to) der jeg ser ses 1 og 2 også. Så mye elsker jeg denne serien! :)

AnonymBruker
Skrevet

Fikk aldri helt sansen for de to første sesongene med unntak av et par helt superbe episoder, men nå er jeg hekta. Den første episode var helt utrolig bra.

Cumberbatch/Freeman er fantastiske selv om jeg gjerne skulle sett Jude Law som Dr. Watson istedenfor.

Anonymous poster hash: 51565...6a5
Skrevet (endret)

For meg er dette "vanlig manns"-Sherlock, mens filmene med RDJ og Law er mer "rikmanns"-Sherlock. Elementary er i denne sammenhengen New York-Sherlock.

Synes også at denne sesongen er bedre, men kanskje fordi jeg får mer tak i Benedict Cumberbatch nå når jeg har sett ham flere steder. Det er noe merkelig der. Martin Freeman har jeg sett andre steder før (Hitchhiker og Love Actually), så det er greiere (men han fikk jeg ikke tak på første gang jeg så Love Actually, så NOE er det).

Endret av sofie777
Skrevet

For meg er dette "vanlig manns"-Sherlock, mens filmene med RDJ og Law er mer "rikmanns"-Sherlock. Elementary er i denne sammenhengen New York-Sherlock.

Synes også at denne sesongen er bedre, men kanskje fordi jeg får mer tak i Benedict Cumberbatch nå når jeg har sett ham flere steder. Det er noe merkelig der. Martin Freeman har jeg sett andre steder før (Hitchhiker og Love Actually), så det er greiere (men han fikk jeg ikke tak på første gang jeg så Love Actually, så NOE er det).

Sherlock er blitt et par hakk "røffere" i denne episoden - og tror stemmeleiet stort sett ligger litt lavere også? Virker som om han virkelig har funnet seg til rette i rollen, og gjør mindre av tøysete, rare og sære Sherlock, og legger til mer av den fysiske, "ordner opp med alle skurker"-Sherlock som blir banka opp og kjører motorsykkel.

Innmari fornøyd med første episode i hvert fall!! :danse:

Eneste som er sørgelig er at nå er det kun to igjen..... :grine:

Anonymous poster hash: caa20...5ad

Skrevet

Da har jeg sett den siste... Åh. :sukk: Går så fort!

Sesongen skuffet ikke da, så nå venter jeg spent i en halv evighet på neste...... :jepp:

Gjest avocadoen
Skrevet

Hvorfor er det så få episoder i sesongen? :(

Skrevet

Syns denne siste episoden var kjedelig.

Skrevet

Glemt helt å svare her inne!
Tusen takk for recap av det jeg gikk glipp av! Men nå begynte jeg å tenke....var den første episoden også delt opp av Kveldsnytt? For da jeg skrudde på var det da han raste av gårde for å redde Watson fra bålet, og så tenkte jeg plutselig: Gikk jeg glipp av enda mer enn jeg trodde?

Den er borte fra NRK nå, men laster ned bare for å være sikker på at jeg får med meg alt! :)

Syns absolutt ikke dagens var kjedelig, det skjedde jo MASSE. Men den var veldig, veldig rar. Spesielt scenen med Magnussen, Mary og Sherlock. Og etterdønningene av det. Glad jeg ser det med tekst, egentlig, ellers blir det mye spoling fordi de sier så mye samtidig!

Skrevet

Skulle likt å bo i huset der de filmet siste episode.

• Liker 1
Skrevet

Elendig sesong. Mye blablabla i hver episode, før det skjer noe. :(

Skrevet

Elendig sesong. Mye blablabla i hver episode, før det skjer noe. :(

Ja, ikke sant?

Jeg elsket de to foregående, knallbra. Men denne har ikke strålt. Det mangler noe.

Skrevet (endret)

Har du lest bøkene? Mycroft er smartere enn Sherlock. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Mycroft_Holmes

Endret av Zzyzx
  • Liker 3
Skrevet

Mycroft er ond, Sherlock er noe naiv, ergo blir Mycroft smartere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...