Gå til innhold

Alltid i samme fella...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Utrolig nok er sjalusi et trekk som jeg har merket meg også (virket helt ulogisk for meg). De som er over gjennomsnittet sjalu er ofte de som man bør passe seg for mht utroskap... men også andre ting. Sjalusi er som regel en vanskelig ting å handskes med.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det høres for godt ut til å være sant, så er det som regel ...?

Skrevet

Etter min oppfatning, og egen erfaring, så er ofte sjalusi verdt å merke seg. Har selv blitt bedratt av ei som var på grensen til sykelig sjalu. Og når jeg snakker med andre som har blitt bedratt, så går dette med sjalusi veldig ofte igjen som egenskap hos den som var utro.

Uten at jeg skal påberope meg å være psykolog, så tror jeg sjalusi-egenskapen kan ha med en slags "eiesyke" å gjøre. Jeg synes i hvert fall den teorien er veldig intr.

Anonymous poster hash: fec40...ece
Skrevet

Etter min oppfatning, og egen erfaring, så er ofte sjalusi verdt å merke seg. Har selv blitt bedratt av ei som var på grensen til sykelig sjalu. Og når jeg snakker med andre som har blitt bedratt, så går dette med sjalusi veldig ofte igjen som egenskap hos den som var utro.

Uten at jeg skal påberope meg å være psykolog, så tror jeg sjalusi-egenskapen kan ha med en slags "eiesyke" å gjøre. Jeg synes i hvert fall den teorien er veldig intr.

Anonymous poster hash: fec40...ece

Jeg tror at det sikkert kan være noe i dette med at den som er utro blir urasjonelt sjalu på partneren. På seg selv kjenner man andre; som det sies.

Men dette forklarer jo ikke hvorfor folk er utro i utgangspunktet.

Og da tenker jeg at impulsive folk med stort behov for bekreftelse utgjør den største risikoen.

Typisk slike folk som kjeder seg fort.

Skrevet

De har faktisk ingen fellestrekk uten om det flere skriver om over.

Altså de er veldig flinke til å gi komplimenter , de blir også fort sjalu av små ting og de er veldig "på"

Bortsett fra dette er de helt forskjellige , bor forskjellige steder og har forskjellige jobber.

Ingen av de er noen "kjekkastyper" men de hanker vel mest sannsynlig inn flere jenter fordi de er såsjarmerende og flinke til å si de riktige tingene.

Så flere av dere har nok helt rett at jeg burde nok ha sett noen signaler før....

Kvinner, deg inkludert, er så naive. Mennene vet jo at damene sprer beina bare de sier det de liker å høre.

Tipper du blir "forelsket" bare fordi de gir komplimenter.

Hva med å finne noen som ikke kommer med slike floksler?

Anonymous poster hash: 92bb9...c4f

• Liker 1
Skrevet

Kvinner, deg inkludert, er så naive. Mennene vet jo at damene sprer beina bare de sier det de liker å høre. Tipper du blir "forelsket" bare fordi de gir komplimenter.Hva med å finne noen som ikke kommer med slike floksler? Anonymous poster hash: 92bb9...c4f

Godt mulig jeg er naiv.... Men jeg sprer ikke beina lett.

Så hadde de kun vært ute etter det så hadde de ikke "holdt" ut så lenge med å date meg flere ganger...

Og jeg faller ikke for dem fordi de sier fine ting fordi jeg er en litt kald person som ikke er noe god på å ta i mot komplimenter og bruker litt tid på å forelske meg ordentlig.

Skrevet

Jeg har vært utro mot 3 av mine kjærester. 2 av dem vet det ikke ennå.

Jeg klarer ikke si nei når jenter flørter med meg.

Anonymous poster hash: ac8e9...e44
Skrevet

Hvordan har dere samvittighet til å være utro? Skal dere holde det skjult helt til hun finner det ut?

Det er slike ting som holder meg i skinnet av å bli sammen med noen når jeg er 21. Men finner meg ei fra bygda så slipper jeg å tenke på det.

Skrevet

Hvordan har dere samvittighet til å være utro? Skal dere holde det skjult helt til hun finner det ut?

Det er slike ting som holder meg i skinnet av å bli sammen med noen når jeg er 21. Men finner meg ei fra bygda så slipper jeg å tenke på det.

Fordi at folk fra bygda ikke er utro liksom?

Drøm videre, sier jeg da.

Skrevet

Typisk alle mannfolk. Utro drittsekker. Alle som er utro vil få sin straff av Gud når de havner i helvete.

Anonymous poster hash: 3b444...720

Skrevet

Bare sånn helt uten videre, eller er det alkohol involvert?

Anonymous poster hash: 85559...78a

Gjest summer10
Skrevet (endret)

....

Endret av summer10
Skrevet

Min eks var utro mot meg, men han var ikke den sjalu typen i det hele tatt. Han var ekstremt utadvent, veldig flørtete av natur mot alle egentlig,veldig god selvtilitt (tilsynelatende hvertfall), den typen som alltid snakket høyest i et rom fullt av folk og han var veldig glad i å ta seg en fest..

Hans forklaring på utroskapen (han var utro 3 ganger i løpet av 2,5 år - når jeg fant ut av hun siste han var utro med, fikk jeg også vite om de 2 andre) var at..

Han: "jeg trengte å føle meg ettertraktet og at jeg fortsatt kan dra damer" (selv om han var i et forhold)

Meg: " :overrasket: "

Når man opplever folk som uthevet over, så bør alle varsellamper blinke og alarmer skrike.

Men dette er en felle som mange ikke klarer å innse.

Gjest summer10
Skrevet (endret)

.....

Endret av summer10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...