Gå til innhold

Litt bekymret, mindre symptomer, uke 7

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

jeg er i første trimester, uke 7. De siste to dagene har jeg fått litt mindre symptomer. Jeg er ikke fullt så trett, puppene er litt ømme, men ikke så ømme som de var og jeg kjenner fint lite "menssmerter" i livmor.

Jeg var, før test og i uke 4 og 5, knalldårlig. Ekstremt trett og puppene hveste "ikke rør meg", for det var så vondt.

Nå er det altså ikke så mye symptomer, bare småtrøtt og små-ømme bryster. That`s it. Er vel ikke normalt å ikke kjenne noe fra livmor?

Og hvorfor er jeg ikke sulten lenger. Det er andre dag på rad at jeg bare glemmer å spise. Kom nettopp på nå, kl 13, at jeg ikke har spist i hele dag (og jeg har vært våken siden 7). Rart, men tenker ikke på mat.

Skal til UL i uke 8, men kjenner jeg blir redd for MA.

Er det vanlig å miste symptomer litt - at det svinger? Er det vanlig å ikke kjenne så mye fra livmor, da?

Jaja, er jo tidlig enda, må bare håpe det går bra.

Anonymous poster hash: f7ee0...b21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symtomene kommer og går. Helt normalt og ikke noe å bekymre seg for :)

Skrevet

Symtomene kommer og går. Helt normalt og ikke noe å bekymre seg for :)

Takk! Nå ble jeg lettet av svaret ditt - og rart nok, men kvalmen kom i kveld. Noe så til de grader :( Men jeg var likevel bekymret og ringte jordmor. Hun sa det samme som deg :) Klem

Skrevet

Heihei!

Jeg er 6+2 og symptomene mine kommer og går, kommer og går! Har vært kvam en dag, så det kunne ha vært noe helt annet. Puppene mine er ømme en dag, og så gale at jeg får lyst å holde dei på plass nå jeg går, mens dagen etter kunne jeg nesten springe uten BH, haha. Er også veldig svimmel en dag, dagen etter ikke, osv.

Jeg har tatt mange blodprøver og HCGstigningen er helt normalt, har også vært på 4 ultralyd (pga sykdom) og alt vokser som det burde!

Så jeg konkluderer at å miste symptomer er meeeget normalt!

Ønsker deg det beste! :)

Skrevet

Heihei!

Jeg er 6+2 og symptomene mine kommer og går, kommer og går! Har vært kvam en dag, så det kunne ha vært noe helt annet. Puppene mine er ømme en dag, og så gale at jeg får lyst å holde dei på plass nå jeg går, mens dagen etter kunne jeg nesten springe uten BH, haha. Er også veldig svimmel en dag, dagen etter ikke, osv.

Jeg har tatt mange blodprøver og HCGstigningen er helt normalt, har også vært på 4 ultralyd (pga sykdom) og alt vokser som det burde!

Så jeg konkluderer at å miste symptomer er meeeget normalt!

Ønsker deg det beste! :)

Å, for et herlig svar.- Tusen takk! Og gratulerer til deg, forresten! Spennende å gå gravid, og så "ukjent" (selvom dette er andre gang). Ja, det var det jordmor sa også, at det kan komme og gå med symptomer. Takk igjen for nydelig svar. Ønsker deg et flott svangerskap - og må tiden frem til uke 12 gå fort for oss begge ;) klem

Skrevet

Takk! Nå ble jeg lettet av svaret ditt - og rart nok, men kvalmen kom i kveld. Noe så til de grader :( Men jeg var likevel bekymret og ringte jordmor. Hun sa det samme som deg :) Klem

:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Å, for et herlig svar.- Tusen takk! Og gratulerer til deg, forresten! Spennende å gå gravid, og så "ukjent" (selvom dette er andre gang). Ja, det var det jordmor sa også, at det kan komme og gå med symptomer. Takk igjen for nydelig svar. Ønsker deg et flott svangerskap - og må tiden frem til uke 12 gå fort for oss begge ;) klem

Hadde ikke sett svaret ditt, jeg! Ja, det er kjempespennende å gå gravid! denne er andre gangen min og, men første endte opp i spontanabort i uke 5, så mye erfaring har jeg ikke ;-)

Bra du ringte jordmor, for svaret hun ga deg hjalp meg like mye som det hjalp deg :)

Kan fortelle deg at jeg har ikke hatt en eneste symptom siden jeg skrev her sist, men var på ultralyd på torsdag og da så vi et embryo på 1,1 cm og et perfekt lite hjerte som banket <3 så vedder på at alt er kjempefint med deg også :) Jeg ble flyttet til 8+0 da, så nå er jeg plutselig halvveis i uke 9!!!!

Sender deg en klem og, som sagt, ønsker deg det beste! Uke 12 er snart her, for begge!

Skrevet

Ja, det kommer og går veldig fra dag til dag. Det gjorde det med meg i starten. En dag kasta jeg opp hele dagen og neste dag følte jeg meg ikke gravid overhodet. Jeg tror det var særlig rundt den tiden du var i nå at det svingte veldig. Nå er jeg mor til en herlig jente på 6 måneder ;) Lykke til :)

Skrevet

Hadde ikke sett svaret ditt, jeg! Ja, det er kjempespennende å gå gravid! denne er andre gangen min og, men første endte opp i spontanabort i uke 5, så mye erfaring har jeg ikke ;-)

Bra du ringte jordmor, for svaret hun ga deg hjalp meg like mye som det hjalp deg :)

Kan fortelle deg at jeg har ikke hatt en eneste symptom siden jeg skrev her sist, men var på ultralyd på torsdag og da så vi et embryo på 1,1 cm og et perfekt lite hjerte som banket <3 så vedder på at alt er kjempefint med deg også :) Jeg ble flyttet til 8+0 da, så nå er jeg plutselig halvveis i uke 9!!!!

Sender deg en klem og, som sagt, ønsker deg det beste! Uke 12 er snart her, for begge!

Hei igjen Krizzo, TS her :) SÅ kjekk lesning, tenk at dere fikk se et bankende hjerte - det er en vidunderlig følelse, ikke sant? :) Og det sies at da er det 98% sjanse for at det går bra :) Herlig. Men hvor langt var du på vei den dagen du var på UL, da? Veldig kjekt at du ble flyttet frem iallefall...

Tror vi var nokså likt i utgangspunktet, jeg er nå 7+1 og du er i uke 9 - du ble vel flyttet frem over en uke da? Bare nysgjerrig. Skal selv på UL til torsdag....da er jeg 7+4....Er spent, håper alt er vel - og at det er EN der inne og ikke to, som jeg har drømt flere ganger nå ;) I dag kom forresten kvalmen for fullt her hos meg...ordentlig morgenkvalm og kastet opp :( yuk.

Masse lykke til videre. klem

Skrevet

Det var helt fantastisk å se det, ja! mistet 100 kilo fra skuldrene da, nå er jeg mye roligere, kan slappe av og nyte graviditeten :)!

ja det tro jeg også, at vi var ganske likt på vei. Jeg var, ifølge meg, 7+2 når vi var på ultralyd, så ble jeg flyttet tim 8+0. Jeg tror dere kommer til å se en liten bamsemoms ma et bankende hjerte sånn som vi så :)

Uff, så leit å ha blitt kvalm!! Tenke meg at du "angrer" litt på å ha savna symptomene? Håper det går over og at du ikke har det sånt lenge, sikkert veldig kjedelig og slitsomt...

Jeg hadde også ultralyd på en torsdag, så vi kan si at torsdag er en bra dag! Lykke til med ultralyden, husk å få med dere bilde! Er så deilig å kunne sitte heime å se på det lite vesenet :)

Jeg skal på den første svangerskapskontroll på torsdag, spent!

Sender deg en klem og satser på at det er kun 1 baby som gjemmer ser i magen din :)

Skrevet

Hei igjen Krizzo, TS her :) SÅ kjekk lesning, tenk at dere fikk se et bankende hjerte - det er en vidunderlig følelse, ikke sant? :) Og det sies at da er det 98% sjanse for at det går bra :) Herlig. Men hvor langt var du på vei den dagen du var på UL, da? Veldig kjekt at du ble flyttet frem iallefall...

Tror vi var nokså likt i utgangspunktet, jeg er nå 7+1 og du er i uke 9 - du ble vel flyttet frem over en uke da? Bare nysgjerrig. Skal selv på UL til torsdag....da er jeg 7+4....Er spent, håper alt er vel - og at det er EN der inne og ikke to, som jeg har drømt flere ganger nå ;) I dag kom forresten kvalmen for fullt her hos meg...ordentlig morgenkvalm og kastet opp :( yuk.

glemte å trykke "svar" på innlegget, nå får du vel beskjed om at jeg har svart hehe.

• 5 år senere...
Skrevet
På 16.12.2013 den 10.25, AnonymBruker skrev:

Heisann,

Jeg bare lurer på hvordan det gikk med dere? :) Hvor lenge og hvor mye følte dere symptomene kom og gikk? Jeg er gravid i snart 8. uke og puppene er ikke ømme lengre. Ble jo bekymret og derfor klarte jeg å komme inn på denne tråden her.

Ikke sikkert dere enda er aktiv på forumet, men hadde vært gøy å hørt hvordan det hele gikk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...