Gå til innhold

Barn når man er 40 - erfaringer?

vimseline

Anbefalte innlegg

Jeg nærmer meg nå 40 år, og har fortsatt ikke barn. Jeg har til slutt konkludert med at jeg har lyst på barn, men ikke for enhver pris.

Jeg er nå sammen med en mann som har lyst på barn, men forholdet er nytt, og jeg vet ikke om vi kommer til å klare å skape et liv sammen på grunn av mange ulikheter. Vi har det fint sammen, vi prater godt sammen, og vi prater alltid sammen etter krangler for å forstå hverandre bedre. Han er en snill mann som jeg trives så utrolig godt sammen med på mange måter, han har omtanke og bryr seg om andre, men… jeg er usikker på om det er strekt nok til å holde sammen på sikt.

Skal jeg ta sjansen og få barn med ham? Har noen av dere vært i en lignende situasjon, og hva valgte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig for noen her inne å svare på om du bør få barn nå - og med denne mannen. På generelt grunnlag vil jeg likevel si; 40 er ikke for sent å få barn, dersom biologien spiller på ditt lag. Verre kan det være med oppfølgingen; du vil ha barn boende hjemme til du er rundt 60. Og - vær forberedt på at det ikke er lett med nattevåk m.m. når man er i denne alderen. Spørs jo litt på hvor godt du "holder" deg også!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk nettopp barn nr.2 og er 38 begge to. Går helt fint, det. Føler at barna holder oss unge, og tror vi har mye å tilby. Har et rolig, stabilt liv m masse muligheter for å følge opp barna, reise etc. Har oppnådd det vi vil karrieremessig, har god råd og mulighet for å jobbe reusert for å ha mer tid sammen.

Anonymous poster hash: 328fd...b7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg nå 40 år, og har fortsatt ikke barn. Jeg har til slutt konkludert med at jeg har lyst på barn, men ikke for enhver pris.

Jeg er nå sammen med en mann som har lyst på barn, men forholdet er nytt, og jeg vet ikke om vi kommer til å klare å skape et liv sammen på grunn av mange ulikheter. Vi har det fint sammen, vi prater godt sammen, og vi prater alltid sammen etter krangler for å forstå hverandre bedre. Han er en snill mann som jeg trives så utrolig godt sammen med på mange måter, han har omtanke og bryr seg om andre, men… jeg er usikker på om det er strekt nok til å holde sammen på sikt.

Skal jeg ta sjansen og få barn med ham? Har noen av dere vært i en lignende situasjon, og hva valgte dere?

Da skal du ikke få barn med ham. Alderen er ikke problemet her, foreldre på 40+ kan gjøre en tipp-topp jobb (og gjør som regel nettopp det), men du bør da ikke bringe barn inn i det bare for å få barns skyld. Da må du være trygg på forholdet du er i. Noe annet er uansvarlig.

Anonymous poster hash: bbd09...44d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din biologiske klokke går fort nå, og det kan være lurt at du vurderer å få barn med denne mannen selv om du er usikker på om forholdet er sterkt nok. Men tenker du at han kan bli en god far, kanskje du allikevel skal vurdere å få barn med hen? Ingen forhold har noen garanti for å holde i det lange løp, og de beste og mest perfekte par skiller seg. Her handler det om at du har et behov for å få barn, og kanskje skal hoppe i det for å få det/de barna du ønsker deg?

Anonymous poster hash: 97340...fce
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er uansvarlig å få barn i et forhold som er så nytt og usikkert, uansett alder.

Anonymous poster hash: 4fe24...d85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Summers

Din biologiske klokke går fort nå, og det kan være lurt at du vurderer å få barn med denne mannen selv om du er usikker på om forholdet er sterkt nok. Men tenker du at han kan bli en god far, kanskje du allikevel skal vurdere å få barn med hen? Ingen forhold har noen garanti for å holde i det lange løp, og de beste og mest perfekte par skiller seg. Her handler det om at du har et behov for å få barn, og kanskje skal hoppe i det for å få det/de barna du ønsker deg?

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, når man er 40 så er man for gammel til barn. Skyt meg gjerne, men det er enn grunn til at kvinner kan komme i overgangssalderen fra 38 år og oppover. Jeg var 27 da jeg fikk min siste, og heldigvis for det. Nå er de skolebarn og trenger mye oppfølging angående lekser, pga de har MYE lekser. Så en snart 50 åring skal følge opp skolebarn må være fryktelig travelt og slitende. Jeg er under 40 nå og synes til tider det er travelt. Er så glad jeg ikke har småbarn og bhg-barn mer.Vil heller ikke bli en tidlig belastning for mine barn når alderen setter inn, ingen som vet hvordan vi blir. Er greit å være ung når man får barn, helst under 35 år.

Anonymous poster hash: f7606...960
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Huff, når man er 40 så er man for gammel til barn. Skyt meg gjerne, men det er enn grunn til at kvinner kan komme i overgangssalderen fra 38 år og oppover. Jeg var 27 da jeg fikk min siste, og heldigvis for det. Nå er de skolebarn og trenger mye oppfølging angående lekser, pga de har MYE lekser. Så en snart 50 åring skal følge opp skolebarn må være fryktelig travelt og slitende. Jeg er under 40 nå og synes til tider det er travelt. Er så glad jeg ikke har småbarn og bhg-barn mer.Vil heller ikke bli en tidlig belastning for mine barn når alderen setter inn, ingen som vet hvordan vi blir. Er greit å være ung når man får barn, helst under 35 år.

Jeg er delvis enig, men livet blir ikke alltid som vi vil. Nå er det litt for sent for TS å bli yngre, så hun må finne ut hva hun vil i den alderen hun er nå.

Jeg er selv 30 og har ingen barn. Syns det er i det seneste laget siden jeg ikke kommer til å få barn før jeg er 33-34, men jeg kan jo ikke noe for det. Håper bare at jeg får barn i det hele tatt.

Til TS, jeg syns du bør diskuttere dette med kjæresten din. Det er en felles avgjørelse. Hvor lenge har dere vært sammen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn når man er 40 - 43 ser jeg ikke som et problem, forutsatt at man har god helse til å følge barnet opp. Dersom ditt ønske om å få barn er sterkt og mannen du er sammen med også ønsker barn så hadde jeg prøvd. Jeg er selv 40 og vi har et barn på 2 år og vurderer å få en til nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke alder som et problem, men jeg leser endel usikkerheter her selve forholdet jeg tror fort kan bli et vesentlig problem.

Men vanskelig å si i hvilken grad siden du ikke begrunner denne usikkerheten, den kan jo være mindre og større enn hva man antar.

Anonymous poster hash: d36b6...77e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har giftet seg etter å ha vært kjærester i et halvt år og levd sammen resten av livet. Folk har fått barn etter ONS og har blitt sammen resten av livet.

Liker du mannen er det ikke nødvendig å tvile så veldig. Alt forandrer seg hvis dere får barn sammen uansett blir det en utfordring selv om forholdet er godt eller dårlig i dag..

Jeg ville hoppet i det og tatt denne sjansen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi du har en fysisk alder som er betydelig eldre enn den biologiske så betyr ikke at det er sånn for TS.

Anonymous poster hash: 23a53...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tull og tøys. En 25-åring kan være i dårligere form og mer satt enn en 45-åring. Dette er personlig og individuelt.

Det er hektisk å få barn uansett alder. Tror en moden kvinne kan takle stresset vel så bra som en ung kvinne.

Og det å få barn er livets mysterium, og de aller fleste ønsker å oppleve dette. Så lenge man kan bli gravid, tenker jeg at man ikke er for gammel når man er 40 år. Kjenner et par som fikk barn da de var 45 år og det går helt fint, ingen problemer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ment for å kritisere deg TS. Men det at du i det hele tatt må spørre andre om det er riktig for deg å få barn når du er 40 i en slik situasjon du er i, det vitner om at du ikke er klar.

Av erfaring så er man klar den dagen man ikke lenger trenger å lure eller tenke på dette. Det skjer naturlig når det skal skje.

Jeg vil råde deg til å vente, for magefølelsen din sier tydelig at du ikke er klar.

Anonymous poster hash: 3f5ef...775
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Riskjeks

Jeg synes ikke alderen din er noe problem, men det at du er usikker på forholdet. Man bør ha et solid forhold før man får barn, uansett om man er 20 eller 40. Hvor lenge har dere vært sammen? Er det noe spesielt som gjør deg usikker, eller er det bare generell usikkerhet om fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alderen er ikke noe problem, foreldrene mine er 41 år eldre enn meg og ingen la merke til det.

Anonymous poster hash: 0afff...bfe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oss som ikke får mulighet til å få barn før vi nærmer oss 40?

Jeg har alltid vært singel, og jeg har enda ikke møtt noen. Jeg vet ikke når jeg møter noen, kanskje aldri, men om jeg møter den rette når jeg er 40, så kommer jeg til å få barn om det ligger til rette for det

Moren min fikk meg da hun var 43, og det gikk helt fint. Jeg er frisk og rask og ung for alderen, så det er ikke alderen som er noe problem.

Anonymous poster hash: d35b0...a71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke alderen din er noe problem, men det at du er usikker på forholdet. Man bør ha et solid forhold før man får barn, uansett om man er 20 eller 40. Hvor lenge har dere vært sammen? Er det noe spesielt som gjør deg usikker, eller er det bare generell usikkerhet om fremtiden?

Er nok av bevis på unge, usikre forhold blant de som er i 20-årene der det blir slutt selv om de får barn sammen. Så hvorfor er det galt om det skjer når man er i 40-årene?

Anonymous poster hash: d35b0...a71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...