stinni Skrevet 3. desember 2013 #1 Del Skrevet 3. desember 2013 Hei, jeg er en jente på 17 år som startet denne høsten på en ny skole i vg2. Dette var til en skole jeg kjenner ganske mange fra, men ikke spesielt mange fra klassen min. Det har snart gått et halvt skoleår og jeg er fortsatt ikke helt inni jentegjengen. Klassen er delt opp i tre forskjellige gjenger. Den ene gjengen er en gjeng med veldig hyggelig jenter, men jeg merker jeg ikke har noe til felles med de. Jeg har snakket med de et par ganger, men samtalene kjeder meg og vi er rett og slett for ulike. Så er det de to andre gjengene som er litt mer like meg, jeg hadde møtt tre av de før sånn halvveis på fest. Men disse to gjengene består av tre jenter hver som er en skikkelig trekløver hver. Den ene gjengen er veldig opptatt av typiske jenteting og eier ikke selvironi. Den andre gjengen er veldig like meg føler jeg, man kan snakke med de om flere ting enn bare sminke, gutter osv. Men selv om jeg har blitt godtatt godt i klassen kommer jeg ikke helt innpå disse tre jentene som jeg gjerne vil bli bedre kjent med. Jeg har blitt bedt på festen til hun ene, og forrige helg var jeg i bursdag til hun andre, men uansett hvor mye jeg er med disse tre jentene klarer jeg ikke å komme meg helt inn i gjengen. Jeg vet ikke helt om dette bare er meg som ikke klarer å bli kjent med de eller om det er de som ikke vil helt innpå meg. Skolen er stor og jeg har blitt godt kjent med folk som ikke går i klassen min som jeg ikke kjente fra før av og. Det er ikke sånn at jeg sitter alene i friminuttene. Guttene i klassen derimot har jeg blitt veldig god venn med. Men det er de tre jentene her som jeg har veldig lyst til å bli en del av, de er utrolig søte sammen og merker vi har veldig mye til felles. Har dere noen råd for hva jeg kan gjøre? Gjør jeg noe galt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pakkepost Skrevet 4. desember 2013 #2 Del Skrevet 4. desember 2013 Det høres ikke ut som om du gjør noe galt! Det at du blir invitert på fest, er nok en hint om at du liker deg og vil ha deg med, men når noen er godt kjent med hverandre, i en trekløver.. tar det litt tid før man stoler fullstendig på en person! Jeg syns at du bare skal fortsette å henge me de, så lenge det er koslig, og legge litt bort de tankene om at du ikke er "med" i gjengen! Det du også kan gjøre er å invitere kunn disse tre, til å ta en kaffe, eller se på film.. for å bli bedre kjent med kunn de tre! Jeg er selv med i en trekløver, og vi har kjent hverandre siden barneskolen! Så vi er ganske trygge på hverandre, men om det hadde kommet en ny person som var hyggelig å være sammen med, hadde jeg bare sett på det positivt! Men det er klart at den nye personen må vise inviativ til å ville være sammen med oss, og ikke minst meg! Ofte så er det litt deilig å få inn en ny person i gruppen også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå