Gå til innhold

Kan du anbefale en rørende bok?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjest

Jeg fant boka på biblioteket,en billigutgave..Den er nok ikke så gammel,og de har den nok på bokhandlere.Jeg har ikke lest noe av Liza Marklund før,men det sto om henne bakpå boka,at hun pleide å skrive krim,men at hun hadde tatt oppdraget om å skrive denne boka.LES DEN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler trilogien om Arn Magnusson av Jan Guillou: Veien til Jerusalem, Tempelridderen og Riket ved veien ende.

I disse bøkene finner du en sterk kjærlighetshistorie og masse spennende historie både fra Sverige og resten av Skandinavia og Midtøsten.

Jeg falt totalt for helten, og det første jeg tenkte på da jeg var ferdig med bøkene var at jeg måtte lese dem igjen med en eneste gang for å få den opplevelsen igjen.

Anbefales på det sterkeste!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange gode tips her, jeg har lest flere av de bøkene dere anbefaler, En Bønn for Owen Meany, Arn-trilogien etc.

Men min aboslutte favoritt er Kaptein Corellis Mandolin.

Har bestilt filmen, og gleder meg til den, men aner at den kanskje er litt suppete, noe som er greit nok det altså, men...

Jenter, les boken! Den får deg til å gråte, le, den lærer deg noe, den får deg til å se ting på andre måter, den er usedvanlig godt skrevet, og er av den sorten som du blir ferdig med, og så vil du ikke begynne på en ny bok, for du har fortsatt smaken av en vidunderlig leseropplevelse inni deg.., :P skjønner? Jeg har bodd i Hellas, og boken fikk meg til å lukte tørre fjellveier og rosmarin, høre geitene... se oliventrærne og jeg vet hvordan kafeinon'en ser ut inni... *drømmer*

Jeg har lest boken for annen gang nå, den ga meg om mulig enda mer denne gangen. (selges for 138,- på www.haugenbok.no - bestill nå, så har du den i postkassen i morgen)

Ha en god leseropplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Hope at Jeg savner deg, jeg savner deg en en bok som anbefales. jeg leser den ca en gang i året, deilig å få gråte litt. Den er skrevet av Peter Pohl og Kinna Gieth, og er basert på en sann historeie og dagboknoteter fra en ung jente som mister tvillingssøsteren sin i en trafikkulykke, og livet hennes etterpå.

mitt neste "prosjoekt" blir nok "i en speil i en gåte" av jostein gaarder.

Forresten viss noen vil gråte litt anbefaler jeg filmen "leve blant løver". Den får meg til å tenke over livet, og forbanner meg selv for at jeg klager over bagateller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel Allende's "En lykkens datter" og "Aurora"...

"Vindens Sønn" av Henning Mankell...

Ellers synes jeg Yngvar Ambjørnsen har skrevet mye bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye hjelp det er i dette, for enten så husker jeg ikke tittelen, eller så husker jeg ikke forfatteren...

En bok er "ei hand å halde i". Den ble skrevet av AIDSsyk gutt og moren hans.

En annen bok er skrevet av moren til Terese Johannesen som fosvant i 1988. Trur den heter "Å miste et barn", men jeg er ikke sikker på tittelen.

Bøkene er fra virkeligheten, og du griner garantert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jamila

"om mus og menn" av John Steinbeck er en sånn bok for meg. Jeg lo og gråt gjennom hele boka...

Ellers er jeg også fan av Irving bøkene, skal begynne på "Den Fjerde (?)hånden" nå. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...