Gå til innhold

Kjøpe medisiner i USA og ta med hjem

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg reiser snart til USA og har da fått med en handleiste fra en venninne. Hun har bl.a. bedt meg kjøpe med smertestillende tabletter (type á la Paracett som visstnok kan kjøpes på supermarkedet). Er det noen som vet om jeg kan bli tatt for smugling? Det er snakk om to pakker. Hun ønsket også at jeg kjøpte med Clear Eyes. Såvidt jeg vet får man ikke kjøpt det her i landet, men er det ulovlig å ta meg seg?

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge legemidlene ikke er ulovlige i Norge og enten er reseptfrie eller utskrevet av lege i det landet du kjøper dem, kan du fritt innføre en mengde som tilsvarer ett års forbruk.

Vær imidlertid oppmerksom på at USA har en langt mindre restriktiv politikk m.h.t. reseptfrie legemidler enn f.eks. Norge og at en del av f.eks. de smertestillende tablettene (f.eks. Tylenol) som selges på supermarkedene i USA er langt mer farlige ved overdose enn tilsvarende reseptfrie legemidler i Norge.

Det du nevner går m.a.o. helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar, Leo!

Da får jeg se om jeg finner de tingene venninnen min ønsket seg!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vanlige" smertestillende som Tylenol, Advil etc. er ikke noe problem, styr imidlertid unna slankepiller. Mange av disse inneholder amfetamin, noe du vil få problemer med dersom du blir stoppet i tollen her hjemme.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for flere tips og tilbakemelidinger!

Det skal bli godt å reise på tur nå! :-)

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...
Gjest -kebolle
Så lenge legemidlene ikke er ulovlige i Norge og enten er reseptfrie eller utskrevet av lege i det landet du kjøper dem, kan du fritt innføre en mengde som tilsvarer ett års forbruk.  

En bekjent av meg som ofte er i USA har tatt med medisiner til meg - da var det 3 mnds eget forbruk som gjaldt. (Disse var reseptbelagte - og gikk under registreringsfritak i Norge, kanskje utgjorde en forskjell). Sjekk et eller annet offisielt sted før du stoler på oss, du. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har jeg akkurat kommet tilbake fra USA, så jeg leser dessverre svaret ditt litt for sent -kebolle, men jeg tror det går bra.

Grunnen til at jeg ikke vet helt ennå, er fordi bagasjen min står igjen på Kastrup..... Men jeg regner med at det ikke skal være noe problem siden jeg ikke kjøpte store mengder og de er kjøpt i en vanlig drugstore uten resept.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...