Gå til innhold

hjelpeorganisasjoner

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Noen som har vært med i en hjelpeorganisasjonn i utlandet?

Noen som har plukket bomull for å hjelpe et annet land, eller hjulpet et på en eller annen måte i landet (som lærer, sjukepleier...osv-)?

Tell me about it! :)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Var i Romania som en del av praksis på sykepleierstudiet (på begynnelsen av 90-tallet). Vi var 3 studenter som samarbeidet med Røde Kors. Min oppgave der var å bedre forholdene på en karanteneavdeling på et barnehjem. Dette var en avdelinghvor barna måtte være en stund etter sykehusopphold. Satte inn enkle og realistiske tiltak for å bedre rutinene. Informasjon om smitte og holdningskapende arbeid var også en del av jobben.

Barna jeg jobbet med hadde bla aids og hepatitt B og hadde vært innlagt på sykehuset pga infeksjoner. Føltes godt å få muligheten til å bidra med litt hjelp til disse barna. Jeg hadde mange gode opplevelser der, selv om det også var tøfft.

Vi reiste også rundt og vurderte hjelpebehovet ved institusjoner som ennå ikke hadde fått internasjonal hjelp. Var der i 4 uker. Skulle gjerne vært der lengre. Fikk gode venner der også. En fin mulighet til å bli kjent med andre kulturer. Vi betalte flyreisen selv, men kost og bolig ble dekket. Vi fikk ingen lønn siden det var en del av studiet.

Hvor du skal henvende deg avhenger vel bla av hva slags jobberfaringer du har og hva du ønsker å jobbe med. Har ingen konkrete forslag. Men hvis du har lyst synes jeg du skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...