Gå til innhold

Seroquel- Vektøkning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg husker ikke hvor høy dose jeg brukte, men jeg sluttet bare etter en uke på grunn av EKESTREME munchies. Jeg kunne plutselig våkne midt på natten og tømme kjøleskapet for mat. Er noe av det rareste jeg har opplevd, det eneste jeg gjorde den uken jeg gikk på dem var å spise, spise, spise. Og jeg gikk opp 3 kg på den uken...

Endelig ein som innser at det ikkje er pillen i seg sjølv som gjer at ein leggar på seg,men at ein av sidevirkningene er økt lyst på mat.

Anonymous poster hash: c45bd...75c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endelig ein som innser at det ikkje er pillen i seg sjølv som gjer at ein leggar på seg,men at ein av sidevirkningene er økt lyst på mat.

De kan fucke opp hormonbalanse også.

Anonymous poster hash: 5ac7f...fbc

• Liker 1
Skrevet

De kan fucke opp hormonbalanse også.

Det er ytterst sjeldent. I flesteparten av tilfellene er orsaken uksehunger,men å innrømme det er uaktuelt så da skulder man i staden for på pillen.

Skrevet

Men for min del da, så vil jeg gjerne unngå å få økt matlyst eller hva enn det er som bidrar til vektøkning.

Anonymous poster hash: b365c...3fc
Skrevet

Det er ytterst sjeldent. I flesteparten av tilfellene er orsaken uksehunger,men å innrømme det er uaktuelt så da skulder man i staden for på pillen.

Tosk

Skrevet

Grøss!

Anonymous poster hash: caf3c...0b7

Dårlig erfaring?

Skrevet

Jeg går på både seroquel og zoloft. Har ikke lagt på meg siden oppstart, men har gått ned ti kilo. Hadde noen kilo som fint kunne gå, men ti er i overkant.

Jeg har vært veldig mye kvalm og uvel. Hvilken av medisinene det kommer av aner jeg ikke.

Skrevet

Tosk

Sakleg. Hadde det vært sånn at ein pille kan gi vektøkning i seg sjølv hadde det vært ein revolusjon.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk opp i begynnelsen, på grunn av stor appetitt. Men som kjent så er bivirkininger verst i begynnelsen som regel, så appetitten avtok og jeg gikk ned det jeg la på meg. Hadde forøvrig god effekt av medisinene.

Skrevet

Tosk

Selv om jeg i utgangspunktet var delvis enig med deg tidligere, så mister du all din troverdighet i en diskusjon med slike utsagn og du har automatisk tapt.

Skrevet

Jeg går på både seroquel og zoloft. Har ikke lagt på meg siden oppstart, men har gått ned ti kilo. Hadde noen kilo som fint kunne gå, men ti er i overkant.

Jeg har vært veldig mye kvalm og uvel. Hvilken av medisinene det kommer av aner jeg ikke.

Zoloft tror jeg. Den virker på serotonin sånn som cipralex gjør, og kan gi de samme bivirkningene i startfasen, med kvalme.

Skrevet

Jeg teller kalorier, og jeg vet jeg ikke spiste mer enn "vanlig" da jeg økte dosen på Seroquel, likevel gikk jeg opp over 10 kg på rett over en mnd. Satser på at det er mest vann, men det er faktisk helt sykt mye.
Merker mye til økt matlyst da, craver sjokolade som aldri før og lignende.
Antar at det er bivirkninger - ikke selve pillene som gjør det, da.

Skrevet

Jeg teller kalorier, og jeg vet jeg ikke spiste mer enn "vanlig" da jeg økte dosen på Seroquel, likevel gikk jeg opp over 10 kg på rett over en mnd. Satser på at det er mest vann, men det er faktisk helt sykt mye.

Merker mye til økt matlyst da, craver sjokolade som aldri før og lignende.

Antar at det er bivirkninger - ikke selve pillene som gjør det, da.

Ein ting er vatten,men å gå opp så mykje som 20 kilo som fleire seier i fettmengde pga ein liten pille er helt far out. Cravingsen er nok pilla ja.

Skrevet

Ein ting er vatten,men å gå opp så mykje som 20 kilo som fleire seier i fettmengde pga ein liten pille er helt far out. Cravingsen er nok pilla ja.

Er helt enig at 20kg i fettmengde ikke kan skyldes på pillen. Men at man får økt matlyst, mer cravings osv som bidrar til mer spising, og muligens mer sittestilling. Da vil fettmengden absolutt øke, og det, det er ikke pillens feil.

Skrevet

Har prøvd den to ganger. Første gangen gikk jeg ikke opp i vekt men jeg levde på bare 1300 kcal pr dag og trente 5 ganger i uken. Vekten holdt seg stabil. Var normalvektig men den burde jo rast ned med så lite inntak pr dag

Andre ganger spiste jeg det jeg ville - og det ville jeg hele tiden - og røk opp 15 kg på halvannen mnd (!). ALDRI mer den medisinen. Vekten normaliserte seg i løpet av noen mnd etter at jeg sluttet med tablettene.

Gjest Blomst83
Skrevet (endret)

Er helt enig at 20kg i fettmengde ikke kan skyldes på pillen. Men at man får økt matlyst, mer cravings osv som bidrar til mer spising, og muligens mer sittestilling. Da vil fettmengden absolutt øke, og det, det er ikke pillens feil.

Har en venninne som opplevde det samme. Først var hun skråsikker på at det var pillen,men etter at hun satt seg ned og registerte inntak vs uttak innså hun at regnestykket gikk i pluss.

edit:skrivefeil

Endret av Blomst83
Skrevet

Har en venninne som opplevde det samme. Først var hun skråsikker på at det var pillen,men etter at hun satt seg ned og registerte inntak vs uttak innså hun at regnestykket gikk i pluss.

edit:skrivefeil

Det er noe med det at det er vanskelig å innrømme at man er skylden i det som skjer, det er mye "lettere" å legge skylden på piller. Og den skjønner jeg veldig.

Det som er det fine er her jo at hun motbeviste seg selv. Det er absolutt flere som burde gjøre som vennina di!

Klart, det er alltid unntakene som bekrefter reglene, men de aller fleste gangene er grunnen lett nok å finne, om du tør se etter.

Gjest Blomst83
Skrevet

Det er noe med det at det er vanskelig å innrømme at man er skylden i det som skjer, det er mye "lettere" å legge skylden på piller. Og den skjønner jeg veldig.

Det som er det fine er her jo at hun motbeviste seg selv. Det er absolutt flere som burde gjøre som vennina di!

Klart, det er alltid unntakene som bekrefter reglene, men de aller fleste gangene er grunnen lett nok å finne, om du tør se etter.

Nettopp!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...