Harlekin Skrevet 2. desember 2013 #21 Skrevet 2. desember 2013 Er jo bare å ha 24 gaver, yngstemann åpner luke 1, midten 2 og eldsten nr. 3! Skjønner godt at 14-åringen din syntes det er sårt.. Enig med den, som sagt gjorde mine foreldre det. Tror jeg fikk kalender til jeg flyttet ut 2
dreia Skrevet 2. desember 2013 #22 Skrevet 2. desember 2013 Eg veit ikkje om eg drar opp snittet eller ikkje, men min 3-åring har to julekalenderar. Han har ein sjokoladekalender som han fekk av onkelen og me sjølvsagt ikkje kunne ta frå han når han først hadde fått den. Dessutan har han "pakkekalender", der han får nokre klistremerker til å henga opp i vinduet (window deco med julemotiv) kvar dag. Broren på 8 mnd får SingSang-kort med julesangar, men 3-åringen har nok vel så mykje utbytte av den kalendergava, så sånn sett kan ein vel seia at han har tre julekalenderar. Eg synst likevel ikkje det er for mykje. Det er innholdet som tel, og sjokolade er vel det einaste han ikkje hadde fått så mykje av, hadde det ikkje vore i kalenderen. Resten er kos for alle saman, og er med på å laga julestemning utan å gjera ungen bortskjemt (på anna enn oppmerksomhet). Sjølv vaks eg opp med ein liten sjokoladekalender (type ein melkeplett kvar dag) frå eg var "stor nok" (sikkert skuleunge og vel så det) og ein barne-tv-kalender på deling med lillesøster.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 2. desember 2013 #23 Skrevet 2. desember 2013 i dag har eg undervist 30 unger i musikk. 30 unger der langt over halvparten er full i sukker etter x-antal adventskalendere. tenk på det til neste jul!!
Rosa Sitron Skrevet 2. desember 2013 #24 Skrevet 2. desember 2013 Da jeg var barn hadde vi barne hver vår sjokoladekalender, og en NRK-kalender på deling. Syntes det var helt fint. =)
dreia Skrevet 2. desember 2013 #25 Skrevet 2. desember 2013 i dag har eg undervist 30 unger i musikk. 30 unger der langt over halvparten er full i sukker etter x-antal adventskalendere. tenk på det til neste jul!! Eventuelt ha ein regel om julekalender først etter middag? 1
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 2. desember 2013 #26 Skrevet 2. desember 2013 Eventuelt ha ein regel om julekalender først etter middag? fornuftig!
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #27 Skrevet 2. desember 2013 Er jo bare å ha 24 gaver, yngstemann åpner luke 1, midten 2 og eldsten nr. 3! Skjønner godt at 14-åringen din syntes det er sårt.. Ja, det er kanskje bare å lage 24 gaver, men jeg har valgt å ikke gjøre det. Jeg har et hav av julegaver som skal kjøpes inn (på vegne av med selv og andre), og jeg makter ikke handle og pakke inn en eneste kalendergave. Og det får du (og andre) her på tråden bare respektere. Jeg er en god mor likevel. Selv om 14 åringen gjerne skulle hatt gavekalender og er litt skuffet vet jeg det går helt fint for henne. Hun takler det veldig greit og hun vet at jeg er like glad i henne likevel. Da hun var 10 fikk også hun ferdigkalender. Nå er det lillesøsters tur. Så kjøper jeg heller en flaxkalender som vi har felles. Vinner vi kan vi kjøpe noe fint eller finner på noe morro sammen. Jeg leste forresten denne idag, skrevet av "Den norske kirke" (til opplysning er den skrevet med ironi, i tilfelle noen er i tvil). http://www.perfektjul.no/lag-en-perfekt-julekalender/ Anonymous poster hash: 17175...ff1
Gjest Magdalene Skrevet 2. desember 2013 #28 Skrevet 2. desember 2013 Mine har faktisk 3(!!) kalendere. En pakkekalender hver de fikk av mormor, som åpnes på morgenen. En sjokoladekalender hver som de fikk av bestemoren, som åpnes etter middag. En "linus i svingen"-kalender (de fikk gjennom bokklubben) på deling, som åpnes til barnetv. i dag har eg undervist 30 unger i musikk. 30 unger der langt over halvparten er full i sukker etter x-antal adventskalendere. tenk på det til neste jul!! Her er det kun godteri i helgene på kalenderen 😉
Anciol Skrevet 2. desember 2013 #29 Skrevet 2. desember 2013 Ungene mine har felles en felles kalender de åpner annenhver dag , f.eks: Sønn åpner luke 1, datter åpner luke 2 også videre:)
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #30 Skrevet 2. desember 2013 Mine barn har tre kalendere hver. Og, ja, det går helt fint. De sier fortsatt takk hver dag og de blir fortsatt glade. Og om noen mener at unger helst bare bør få tre pakker til jul, en halv appelsin på deling i førjulstida og hjemmelagde gjørelapper i pakkekalenderen, så deg om det, jeg er uenig. i dag har eg undervist 30 unger i musikk. 30 unger der langt over halvparten er full i sukker etter x-antal adventskalendere. tenk på det til neste jul!! Sukker og hyperaktivitet har ingen sammenheng. http://www.nrk.no/livsstil/dette-skal-du-ikke-tro-pa-1.6361904 http://videnskab.dk/videnskabdk/sukker-gor-ikke-born-hyperaktive Anonymous poster hash: 7d70e...634 4
Lillymin Skrevet 2. desember 2013 #31 Skrevet 2. desember 2013 Her har eldstemann en gavekalender som kostet oss ca 200 kr, og så dukket "Linus i svingen" - kalenderen opp i posten. Den hadde vi glemt. Minsten er 7 mnd, så han har ingen kalender. Men neste jul og julen videre så tenke jeg at de kunne ha en kalender på deling.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #32 Skrevet 2. desember 2013 Treåringen min får pakkekalender for første gang i år og syns det er stor stas. Om hun har lyst på barne-tv kalenderen når hun blir eldre skal hun få det også. Har vokst opp med dette selv, alltid vært takknemlig og syns det var stor stas, så jeg har lyst å videreføre tradisjonen til mine egne barn. Men den dagen jeg får klager på gavene, at de vil ha noe annet eller syns gavene er for små, da er det slutt. Bortskjemthet handler ikke alltid om at man får for mye, det handler om takknemligheten for det man får. Selv er jeg skilsmissebarn der begge foreldrene mine har nye partnere, så jeg fikk ekstremt mye gaver til jul og bursdager. I tillegg har jeg "stepappas jente" og fikk alt jeg pekte på. Har aldri vært bortskjemt fordet, alltid satt pris på alt jeg har fått og aldri forventet mye. Anonymous poster hash: 8c184...2cd 2
Arkana Skrevet 2. desember 2013 #33 Skrevet 2. desember 2013 Guttene våre har to kalendere, en hjemmelaget pakkekalender og en sjokoladekalender.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #34 Skrevet 3. desember 2013 Hvorfor får barn sjokoladekalendere? Sukker til frokost. Ustabilt blodsukker. Så tror man at man er så snill mot barnet sitt. Fantastisk! Anonymous poster hash: cad0c...b62 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #35 Skrevet 3. desember 2013 Jeg er 19. Bodde hjemmefra et år, og når jeg flyttet hjem igjen så har jeg i år fått en pakkekalender, sjokoladekalender, skrapeloddkalender og "brus-kalender".(Mamma og pappa kjøpte med brett med brus fra sverige, som tilfeldigvis innehold 24 brusbokser) Ellers har jeg 3 ungre brødre. De to mellomste har de samme kalendrene som meg, i tillegg til en legokalender. Og den yngste er bare 11 måneder, så han har kun pakkekalender. Jeg tror mamma stortrives med å kjøpe inn småting til kalendere og se oss åpne alle. Og vi barna klager jo ikke vi. Anonymous poster hash: 364a7...907
Gjest pysepusen Skrevet 3. desember 2013 #36 Skrevet 3. desember 2013 Hvorfor får barn sjokoladekalendere? Sukker til frokost. Ustabilt blodsukker. Så tror man at man er så snill mot barnet sitt. Fantastisk!Anonymous poster hash: cad0c...b62 Det er en bitteliten sjokolade. Har i hvert fall ikke hatt noe å si her om han har fått den etter frokost. Men har som oftest ventet til etter barnehagen. 2
Harlekin Skrevet 3. desember 2013 #37 Skrevet 3. desember 2013 Hvorfor får barn sjokoladekalendere? Sukker til frokost. Ustabilt blodsukker. Så tror man at man er så snill mot barnet sitt. Fantastisk! Anonymous poster hash: cad0c...b62 Big deal. Sjokoladen i kalenderne er veldig små. Det får være måte på. 3
Gjest s@nd Skrevet 3. desember 2013 #38 Skrevet 3. desember 2013 Én kalender er mer en nok, synes jeg. Jeg har alltid fått kalender-pakker av moren min, men kun én per år. Det er 24 små gaver, og det er mye! Jeg satt i allefall mye pris på gavene, og gledet meg hver morgen til å åpne den opp. Og det var småtterier og ting jeg hadde bruk for; det synes jeg var fint. Min snille og omtenksomme mor laget meg en overraskelses-kalender i år. Gjett om jeg ble gla! Å ha flere kalendere blir jo ikke spesielt lengre... Jeg ville blitt enig i familien (om flere ønsker å ordne kalender) å lage én kalender, ikke flere. Kanskje samarbeide om å lage en kalender eller noe.
Gjest tuppesjura Skrevet 3. desember 2013 #39 Skrevet 3. desember 2013 Mine har hver sin pakkekalender. Tror jeg har brukt max 300 kr pr kalender hvis det er så mye. Inneholder sjokolade, tyggis, badeskum, lego, ringer, neglelakk etc.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå