Gå til innhold

Sykepleier voldtok pasient, ble nordmann.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen reiste til Canada hvor han søkte om asyl, som han også fikk innvilget.

Det var da enda godt han kom seg unna det norske militærdiktaturet med livet i behold.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Neida han er ikke norsk, ikke på noen måter.

Når han har bodd i Norge i 15 - 25 år, snakker språket, har velintegrerte norske barn og har norske verdier og norsk levesett, da kan vi snakke om å være norsk.

Inntill da er han somalier eller til nød norsk-somalier.

man er norsk om man er norsk statsborger. Han er etnisk fra somalia, men han er norsk statsborger og regnes som sagt derfor som norsk. Jeg er bare halvt norsk, men jeg er da like mye regnet som norsk som det du er. Med en somalier kan du se det på hudfargen, men du hadde sikkert ikke sagt noe på det om du så meg siden jeg har helt lik hudfarge som det man har om man er helt etnisk norsk.

Du kan ikke si ikke på noen måter, når han er på alle måter utenom etnisiteten norsk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man er norsk om man er norsk statsborger. Han er etnisk fra somalia, men han er norsk statsborger og regnes som sagt derfor som norsk. Jeg er bare halvt norsk, men jeg er da like mye regnet som norsk som det du er. Med en somalier kan du se det på hudfargen, men du hadde sikkert ikke sagt noe på det om du så meg siden jeg har helt lik hudfarge som det man har om man er helt etnisk norsk.

Du kan ikke si ikke på noen måter, når han er på alle måter utenom etnisiteten norsk.

Jeg er dansk :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der. I USA er det mange som er fryktelig stolte fra hvor de kommer fra, om de er irsk-amerikanere, eller afro-amerikanere, eller gudvethva. I dette landet skal alle være norske, uansett om de har en helt annen etnisitet enn norsk. :P

Anonymous poster hash: 74590...1d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etnisk dansk? Norsk statsborger? Er du norsk statsborger så er du faktisk norsk, selv om du er etnisk dansk

Dansk, hele dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samer er samer, med norsk statsborgerskap vel. :P

Jeg har en samisk venninne og hun sier at "Jeg er jo ikke en nordmann, selv om jeg har norsk statsborgerskap. Jeg er same."

Men i følge den politisk korrekte terminologien, som hundser en hver som våger å stille spørsmålstegn ved hvorvidt en neger fra Somalia er norsk, så er også din samiske venninne norsk enten hun vil eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, så du er dansk statsborger da :)

Ja, og dansk.

Selv om jeg har bodd her i Norge siden mitten av 90-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ja, og dansk.

Selv om jeg har bodd her i Norge siden mitten av 90-tallet.

Ja, men om du er dansk statsborger så er du dansk selv om du bor i Norge. Men denne etniske somalieren var vel norsk statsborger, og en person med norsk statsborgerskap er norsk. Ikke etnisk, men på alle andre måter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samer er norske statsborgere, men de er ikke nordmenn. Til opplysning bare. :P

Du regner selvfølgelig med at hvis du får et statsborgerskap i et annet land, så er du å regne som alle de andre som bor der? Kineser for eksempel? Du gjør jo ikke det, du vil jo aldri bli en kineser, da du ikke ser ut som en.

eh. Samer er da nordmenn om de er født og oppvokst i norge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indiere som bor i UK, foretrekker å bli kalt Indian Britons , derfor er jo dette en riktigere betegnelse. Her i dette tilfelle hvor mannen neppe er født i Norge, har bodd lenge i England før han kom til Norge, hadde det vært riktigere å si norsk-somalier. Det betyr på ingen måte at han ikke er norsk statsborger, men en slik beskrivelse inneholder mer informasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der. I USA er det mange som er fryktelig stolte fra hvor de kommer fra, om de er irsk-amerikanere, eller afro-amerikanere, eller gudvethva. I dette landet skal alle være norske, uansett om de har en helt annen etnisitet enn norsk. :P

Det er fordi amerikanere kjører en assimileringslinje, mens Norge legger opp til integrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang jeg har hørt noen argumentere for at en norsk statsborger ikke er norsk...

Hvis avisa skrev "Somalier tatt i Canada" hadde vel ingen gidda å lese det. Poenget var at det var en norsk statsborger som hadde rømt landet etter en voldtekt og som nå har blitt hekta i Canada.

Etnisiteten er bare viktig for sånne brødhuer rasister ignoramuser fordomsfulle erkenasjonalister som de som klarer å stiie på Kg og lage et problem ut av fyrens etnisistet når de leser at en voldtektsmann på rømmen har blitt arrestert et sted i verden. I stedet for å si "Jippi! Nå blir han stilt til ansvar for hva han har gjort på Aker. No more Canada for you, Mr. Rapist. Og garantert ikke mere sykepleierlisens."

Men, det var visst viktigere å hate Somalia.

Idioter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...