Gå til innhold

Hva er familie???

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Madley

Jeg har lenge jobbet med en prosjektoppgave som handler om familie, og hva som defineres som familie.

Hva mener du at må til for at noen skal regnes som familie??

Må man være gift,ha barn eller??

For ordens skyld. Oppgaven er ferdig og innlevert, så dette er kun av ren nyskjerrighet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

En kontakt som har vært tilstede i lengre tid. Eks regner jeg mormors kusine som familie, for de er så mye sammen at jeg kjenner kusinen godt. Broren min sin nye kjæreste (som virker kjempehyggelgi) regner jeg ikke som familie pga helt nytt. Må vel si at jeg heller ikke regner sambos bros sin forlovede som familie heller, for vi sees så sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at hvis man er gift eller har vært samboere en stund så er man å regne som familie. Noen mener at man ikke er en "virkelig familie" før man har barn. Dette hørte jeg fra tid til annen fordi mannen min og jeg var samboere og senere gift i flere år før vi fikk barn. Synes ikke det var noen god definisjon.

Hvordan definerte du det i oppgaven din forresten? Skulle være morsomt å få vite seinere når det er kommet noen flere svar i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

Jeg har mange definisjoner på hva som er familie :ler:

Finnes ikke noe fasitsvar..

Men jeg som mange andre mener at det er barn som gjør at man blir en familie. Men så har man jo familie. Mine tanter og onkler er familie, jeg gifter meg inn i kjærestens familie.. Det er som sagt et definisjonssprøsmål...og fryktelig vanskelig å konkludere :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phair

De mennesker rundt deg som tar vare på og elsker deg uansett dine dårlige sider. Mennsker som du vet du alltid kan komme til med dine problemer og som ikke slår hånden av deg selv om de mener at du har handlet galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som min familie regner jeg meg selv, min kommende mann, mine to barn, min søster, hennes mann, og mine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

med familie regner jeg alle som er født inn i slekta mi + de som giftes inn i slekta + samboere som er partnere på lik linje med inngiftede, bare uten vigselen.

Inngiftede parters familie varierer litt, fjern familie kanskje? Steforeldrene mine er familie, deres barn er vel egentlig også det, selv om jeg ikke ser på deg som søsken... stesøsken. hm...

måtte jaggu tenke litt også nå!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en alene mor eller alene far med et barn er jo en familie selv om de er bare er 2.

En gammel dame med 2 hunder og en undulat betrakter hun som sin familie.

Om man er gift,samboende,forlovet eller alene med eller uten barn har ikke så veldig mye å si tror jeg.

Det er vel hva hver enkelt gjør ut av livene sine og hva de fyller det med som kanskje utgjør ens familie.

Sikkert mange som reiser mye på hytta fordi naboene der er de eneste familien de har og som de er knyttet til.

Så ordet familie er vel ganske diffust tror jeg.

Det er nå slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...