Lea2 Skrevet 2. desember 2013 #21 Del Skrevet 2. desember 2013 Er det ikke fortsatt gratis å opprette ENK? Jeg synes bare det ser ut som TS snart er der at et ENK er en logisk løsning, men for alle del, jeg har tatt feil før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #22 Del Skrevet 2. desember 2013 Vet ikke når du opprettet ENK, men det har ikke vært gratis så lenge jeg kan huske. Koster litt over 2000 om man gjør det på nett, og oppunder 3000 på papir. Anonymous poster hash: 1ff12...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 2. desember 2013 #23 Del Skrevet 2. desember 2013 Det var gratis da jeg opprettet mitt.. men det må være 15 år siden. Jeg har i alle fall et og jeg har ikke betalt noe for det. Utgiftene til papir o.l. har jeg ikke tatt med da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #24 Del Skrevet 2. desember 2013 Det var gratis da jeg opprettet mitt.. men det må være 15 år siden. Jeg har i alle fall et og jeg har ikke betalt noe for det. Utgiftene til papir o.l. har jeg ikke tatt med da Ja, ja - det er det ihvertfall ikke lenger. Ang. utgifter til papir håper jeg det var en artig spøk. Anonymous poster hash: 1ff12...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 2. desember 2013 #25 Del Skrevet 2. desember 2013 Jeg snakket kun om opprettelse av ENK. Det kostet meg 0,00 kroner (jeg hadde kun behov for å fakturere småbeløp langt under grensen på den tiden og hadde ikke et tvingende behov for å opprette det i det hele tatt). Nå som jeg faktisk bruker ENK til noe har jeg selvsagt utgifter i forbindelse med det, fordi det går med overskudd og er i bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 2. desember 2013 #26 Del Skrevet 2. desember 2013 Vet ikke når du opprettet ENK, men det har ikke vært gratis så lenge jeg kan huske. Koster litt over 2000 om man gjør det på nett, og oppunder 3000 på papir. Anonymous poster hash: 1ff12...afd Det er gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smeyhoi Skrevet 2. desember 2013 #27 Del Skrevet 2. desember 2013 Ja, det er gratis i enhetsregisteret! Men koster penger i foretaksregisteret. Du må registrere deg i foretaksreg. hvis du har over 5 ansatte og drrver med kjøp og salg av varer mener jeg. Alle AS må reg. i foretaksreg fra dag en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 2. desember 2013 #28 Del Skrevet 2. desember 2013 Hva skal man med et foretak om man ikke kan selge varer og tjenester? 5 ansatte trenger hun jo ikke om hun driver alene. Et AS er ikke nødvendig her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #29 Del Skrevet 2. desember 2013 Det er gratis. Link til hvor det står at det er gratis? Her er nemlig linken til hva det koster, og som jeg betalte den gangen jeg opprettet det for 9 år siden: http://www.brreg.no/reg_gebyrer/ https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Forberede/Velge-organisasjonsform/Enkeltpersonforetak/ Det er få som slipper unna Foretaksregisteret. Noen kan, men skal du på sikt betale mva må du det. Å selge bakevarer er varehandel, ergo må TS evt. registrere seg i Foretaksregisteret. Anonymous poster hash: 1ff12...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #30 Del Skrevet 2. desember 2013 Hva skal man med et foretak om man ikke kan selge varer og tjenester? 5 ansatte trenger hun jo ikke om hun driver alene. Et AS er ikke nødvendig her. Men TS selger varer. Bakevarer. Anonymous poster hash: 1ff12...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 2. desember 2013 #31 Del Skrevet 2. desember 2013 Jeg sier ikke at det er feil.. jeg selger bare tjenester og fikk beskjed om at jeg hadde det jeg trengte med et (den gang i alle fall) gratis ENK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #32 Del Skrevet 2. desember 2013 Er kjøkkenet ditt godkjent av Mattilsynet til å selge bakevarer? Anonymous poster hash: d7ae9...67a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #33 Del Skrevet 2. desember 2013 Jeg har ENK og selger tjenester innen undervising. Ikke mva pliktig men måtte allikevel registrere meg i Foretaksregisteret. Jeg tror uansett dette til TS dreier seg om en hobby til syvende og sist. Hør med skatteetaten. Anonymous poster hash: 1ff12...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 2. desember 2013 #34 Del Skrevet 2. desember 2013 Ja, det er gratis i enhetsregisteret! Men koster penger i foretaksregisteret. Du må registrere deg i foretaksreg. hvis du har over 5 ansatte og drrver med kjøp og salg av varer mener jeg. Alle AS må reg. i foretaksreg fra dag en. Her snakker vi om ENK for en person som baker for bekjente. Hvis jeg ikke tar feil så krever AS 100 000 kr i kapital eller hva det heter. Altså denne formen er unødvendig for TS. Et enkelt ENK med grais registrering i enhetsregisteret passer bedre da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #35 Del Skrevet 2. desember 2013 Link til hvor det står at det er gratis? Her er nemlig linken til hva det koster, og som jeg betalte den gangen jeg opprettet det for 9 år siden:http://www.brreg.no/reg_gebyrer/ https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Forberede/Velge-organisasjonsform/Enkeltpersonforetak/ Det er få som slipper unna Foretaksregisteret. Noen kan, men skal du på sikt betale mva må du det. Å selge bakevarer er varehandel, ergo må TS evt. registrere seg i Foretaksregisteret. Anonymous poster hash: 1ff12...afd Jeg har opprettet to stykker for 13 og 5 mnd siden og det var gratis. Anonymous poster hash: 0f99a...325 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #36 Del Skrevet 2. desember 2013 Her snakker vi om ENK for en person som baker for bekjente. Hvis jeg ikke tar feil så krever AS 100 000 kr i kapital eller hva det heter. Altså denne formen er unødvendig for TS. Et enkelt ENK med grais registrering i enhetsregisteret passer bedre da. Ok, nå leste jeg gjennom tråden og så at det er vist forskjell på varer og tjenester. Jeg har ingen erfaring ved salg av varer, så det er mulig hun må betale for registrering. Anonymous poster hash: 0f99a...325 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 2. desember 2013 #37 Del Skrevet 2. desember 2013 Er bombesikker på at man finner svar på dette ved å google litt.. Det jeg ER sikker på er at man må ha godkjent kjøkken for å selge bakverk eller mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #38 Del Skrevet 2. desember 2013 Her snakker vi om ENK for en person som baker for bekjente. Hvis jeg ikke tar feil så krever AS 100 000 kr i kapital eller hva det heter. Altså denne formen er unødvendig for TS. Et enkelt ENK med grais registrering i enhetsregisteret passer bedre da. 30.000 Hvorfor gir dere råd når dere bare gjetter og spekulerer egentlig? Anonymous poster hash: 1ff12...afd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 3. desember 2013 #39 Del Skrevet 3. desember 2013 30.000 Hvorfor gir dere råd når dere bare gjetter og spekulerer egentlig? Anonymous poster hash: 1ff12...afd Ja, ser at det er nye regler etter 1 juli 2013. Det var snakk om 100 000 tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #40 Del Skrevet 3. desember 2013 Ja, ser at det er nye regler etter 1 juli 2013. Det var snakk om 100 000 tidligere. Neida, egenkapitalen ble senket for nesten to år siden, 1/1-12. Det er andre endringer som forenkler driften som kom nå i år. Mye feil opplysninger her altså... og desto større grunn til at TS hører med skatteetaten direkte. http://www.regjeringen.no/nb/dokumentarkiv/stoltenberg-ii/jd/Nyheter-og-pressemeldinger/pressemeldinger/2011/30-000-kroner-minstekrav-til-aksjekapita.html?id=667307 https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Nyheter/Endringer-i-aksjeloven-og-allmennaksjeloven-fra-og-med-1-juli-/ Anonymous poster hash: 1ff12...afd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå