Gå til innhold

Spydigheter fra min far som får meg til å virke dum når det gjelder studier. Sårende.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, TS!

Dette kan jeg kjenne meg igjen i, for å si det mildt. Jeg har brutt med min far, ikke bare på grunn av dette, men mye annet også, men det burde jeg nok ha gjort tidligere. Jeg ser en veldig sårhet hos min far, som du sier du ser hos din, men etter at jeg brøt med ham ble det klart for meg at det ikke kan unnskylde at han behandlet meg som han gjorde. Jeg fikk dårlig samvittighet for å si ifra til pappa, fordi jeg visste at innerst inne ville han meg jo bare vel. Nå forstår jeg at man som forelder må kunne forventes ikke å gi beskjeder på den måten pappa gjorde til meg.

Et annet poeng her er at jeg, som du, tok det mange med fysisk arbeid eller som har tatt profesjonsretta utdanning vil anse som et tøysete studie. Jeg tok master også, og nå holder jeg på med ph.d., og jeg har fått forespeilet at jobb etter dette ikke skal bli vanskelig å finne. Din erfaring, som både er fra skolebenken og fra reiser, vil kunne gi deg jobb i mange organisasjoner, og kanskje også direktorater om du er heldig, for eksempel ved å få en fot innafor gjennom vikaroppdrag eller så. Om du vil, har du flere veier du kan gå, innen akademia eller innen organisasjoner.

Dessuten; det er svært få som f.eks. kan leve av å være kunstner. Jeg har likevel flere venner som klarer seg mer enn bra og har dette som eneste jobb. Man er ikke dum som forsøker å følge en lidenskap, og det klarer gode foreldre å se, selv om de har lov til å engste seg. Noen klarer det, andre klarer det ikke, og da går man en annen vei. Det blir i alle fall ikke lettere å prøve av hele tiden å bli nedtrykt og kalt dum. Man trenger å ha litt tro på seg selv om man skal lykkes med å jobbe med sin lidenskap, om den ikke er a4. Når det er sagt; jeg ble fryktelig sta av pappas stadige nedlatenhet, og aldri i livet om han skulle få ødelegge dette for meg (også).

Jeg kan ikke råde deg til å bryte med faren din, men jeg kan si at jeg er glad for at jeg gjorde det. Jeg har klart meg bra i livet, og jeg har det bedre uten ham.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei! Jeg har en far som på noen måter kan minne litt om din. Jeg ber han bare holde kjeften sin hvis han er "atal" og dum. Det synes jeg funker bra ;) Så lenge du er fornøyd med studievalget ditt, så er jo så er jo det "rekti" Men skjønner at du blir lei deg. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...