AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #1 Skrevet 28. november 2013 Jeg er sammen med en mann som har en helt annen sexlyst enn meg. Jeg har lyst på sex minst en gang hver dag, for han holder det med en gang i uken hvis ikke sjeldnere. Jeg vet ikke om jeg kan takle dette i lang tid fremover og vurderer faktisk å gjøre det slutt selvom jeg virkelig elsker mannen. Andre som har det på samme måte? Hvordan takler dere ulik sexlyst?Anonymous poster hash: 25244...ba2
Druid Skrevet 28. november 2013 #2 Skrevet 28. november 2013 Jeg ville anbefalt deg å gjøre det slutt. Vet det er bittert, men dette blir ikke bedre. Hadde det vært en kvinne, kunne man regnet med at det kansje var knyttet til oppdragelsen og miljø, men menn har annen kontekst. TRo meg , dette ender i tragedeie og mye tennesr gnissel. (Når det er sagt har vi vært gift i snart 30 år, bare ikke regn med at det blir LYKKELIGE år)
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #3 Skrevet 28. november 2013 Jeg skjønner ikke at det går an å bry seg så mye om sex at man gjør det slutt med en person man elsker fordi man ikke har sex ofte nok. Det er helt utenfor min fatteevne. Anonymous poster hash: ac07d...f36 5
Mike Waters Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 (endret) Nå er det jo ikke slik at det er vanlig at to mennesker har eksakt samme sexlyst gjennom et langt forhold, det går litt opp og ned, men det betyr ikke at man ikke kan forsøke å nærme seg hverandre og finne en plattform begge kan trives på. Først må man etablere at dette er et faktisk problem, og hva det gjør med den/de individer som opplever seksuell frustrasjon. Så må man prøve å kommunisere på et nivå hvor man respekterer og aksepterer ulikhetene, når det blir en maktkamp og/eller krangel hver gang noe går på tverke grunnet manglende seksuell forståelse så blir det mest oppoverbakke. Nå vet ikke jeg hvor mye du har frontet denne saken for ham, men det er umulig for et annet menneske å vite eksakt hva dette betyr for deg om du ikke forteller det i klartekst. Så får man ta det derfra............. Så må man se på hva som er rimelig å forvente her. En gang om dagen er nok ikke særlig realistisk, kansje dere kan møtes på halveien. Jeg hadde aldri akseptert at en part skulle definere hyppigheten, så her er det bare å stille krav til hverandre og være løsningsorientert. Om dere begge setter dere på bakbeina så har vel muligens ikke forholdet livets rett? Endret 28. november 2013 av Mike Waters 1
Hjelperen93 Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 Sex en gang hver dag er urealistisk i lengden. Prøv å foreslå å møtes på halvveien, 3-4 ganger. Det burde dere begge klare å holde dere til. 1
Druid Skrevet 28. november 2013 #6 Skrevet 28. november 2013 Jeg skjønner ikke at det går an å bry seg så mye om sex at man gjør det slutt med en person man elsker fordi man ikke har sex ofte nok. Det er helt utenfor min fatteevne. Anonymous poster hash: ac07d...f36 Jeg tror folk har forkskjellig opplevelse av sex. Noen opplever sex som en nytelse tilsvarende en mild brisen stemning, det er godt men det overskygger ikke alt annet. Andre opplever sex som hallusinasjoner der stjerner eksploderer, Gud kommer selv ned og rører ved deg og nirvana fremstår som en reell mulighet. Kort sagt noen er mer selvmotivert av sex enn andre. Gruppe en er fullt tilbyelig til å leve med det en gang pr uke, den andre gruppen må bare få igjen pusten. Og det finnes mange måter å løse dette på, men det ligger noe under her: hvis den ene ønsker mere enn den andre vil det ALLTID ligge en følelse av ikke å strekke til, både oss han som ikke liker sex (Nei, holder det med en gang i uka LIKER du ikke sex. Sorry.) og hos henne som vil fort føle seg avvist. For dine egne opplevelser av noe FORMER deg. En du virkelig elsker er det vanskelig å bli kvitt, bare spør meg, men HVIS du klarer det og du klarer det tidlig nok, kan man spare både seg selv og den man elsker mye smerte. For tro meg, dette er SMERTEFULLT!!! 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #7 Skrevet 28. november 2013 Jeg er sammen med en mann som har en helt annen sexlyst enn meg. Jeg har lyst på sex minst en gang hver dag, for han holder det med en gang i uken hvis ikke sjeldnere. Jeg vet ikke om jeg kan takle dette i lang tid fremover og vurderer faktisk å gjøre det slutt selvom jeg virkelig elsker mannen. Andre som har det på samme måte? Hvordan takler dere ulik sexlyst?Anonymous poster hash: 25244...ba2 Dette er meget problematisk og frustrerende. Jeg anbefaler deg å finne en som har lik sexlyst som deg. Sex er noe av det viktigste i et forhold. Anonymous poster hash: e37d2...b5a 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #8 Skrevet 28. november 2013 Jeg tror folk har forkskjellig opplevelse av sex. Noen opplever sex som en nytelse tilsvarende en mild brisen stemning, det er godt men det overskygger ikke alt annet. Andre opplever sex som hallusinasjoner der stjerner eksploderer, Gud kommer selv ned og rører ved deg og nirvana fremstår som en reell mulighet. Kort sagt noen er mer selvmotivert av sex enn andre. Gruppe en er fullt tilbyelig til å leve med det en gang pr uke, den andre gruppen må bare få igjen pusten. Og det finnes mange måter å løse dette på, men det ligger noe under her: hvis den ene ønsker mere enn den andre vil det ALLTID ligge en følelse av ikke å strekke til, både oss han som ikke liker sex (Nei, holder det med en gang i uka LIKER du ikke sex. Sorry.) og hos henne som vil fort føle seg avvist. For dine egne opplevelser av noe FORMER deg. En du virkelig elsker er det vanskelig å bli kvitt, bare spør meg, men HVIS du klarer det og du klarer det tidlig nok, kan man spare både seg selv og den man elsker mye smerte. For tro meg, dette er SMERTEFULLT!!! Ehm, okei? Så du kan bestemme om jeg liker sex eller ikke? Jeg er jente og jeg klarer meg helt fint med sex en gang i uka, men jeg elsker da sex fordi ! Anonymous poster hash: ad651...c8d 1
Gjest Heartbeat Skrevet 28. november 2013 #9 Skrevet 28. november 2013 Jeg er sammen med en mann som har en helt annen sexlyst enn meg. Jeg har lyst på sex minst en gang hver dag, for han holder det med en gang i uken hvis ikke sjeldnere. Jeg vet ikke om jeg kan takle dette i lang tid fremover og vurderer faktisk å gjøre det slutt selvom jeg virkelig elsker mannen. Andre som har det på samme måte? Hvordan takler dere ulik sexlyst?Anonymous poster hash: 25244...ba2 Har hatt det slik i et forhold før, og jeg måtte bare gjøre det slutt. Det var bare sex 1 gang i uken på nesten ett år. Nyttet ikke å ta det opp heller. Klarer man ikke å leve med å ha det sånn, og partneren ikke gjør noe for å forbedre det, s må man faktisk bare gå videre. Jeg er glad jeg gikk videre Sex en gang hver dag er urealistisk i lengden. Prøv å foreslå å møtes på halvveien, 3-4 ganger. Det burde dere begge klare å holde dere til. Nei, det vil jeg ikke si , har hatt flre forhold der vi har hatt sex hver dag og ofte opptil 3 ganger Det gjelder bare å finne en som har like stor sexlyst som deg Jeg hadde ALDRI klart å levd i et forhold der man bare har sex en gang i uken over flere år 1
HandymanOslo Skrevet 28. november 2013 #10 Skrevet 28. november 2013 (endret) Jeg er sammen med en mann som har en helt annen sexlyst enn meg. Jeg har lyst på sex minst en gang hver dag, for han holder det med en gang i uken hvis ikke sjeldnere. Jeg vet ikke om jeg kan takle dette i lang tid fremover og vurderer faktisk å gjøre det slutt selvom jeg virkelig elsker mannen. Andre som har det på samme måte? Hvordan takler dere ulik sexlyst?Anonymous poster hash: 25244...ba2 Jeg har det som deg. Men ikke noe godt svar på hvordan man skal takle det ... Annet enn at vi burde byttelånt :-) Endret 28. november 2013 av HandymanOslo 2
Druid Skrevet 28. november 2013 #11 Skrevet 28. november 2013 Ehm, okei? Så du kan bestemme om jeg liker sex eller ikke? Jeg er jente og jeg klarer meg helt fint med sex en gang i uka, men jeg elsker da sex fordi ! Anonymous poster hash: ad651...c8d Okay, lets play. Da kan du få forklare logikken her. Du hevder du elsker sex. Ikke å elske med kjæresten og alt det romantiske pisset, men SEX: følelsen av penis i fitta, oppbygging av orgasmen og det å ri den ut. Sex er noe du stort sett kan gjøre daglig uten at det har noen skadelige bivirkninger, du blir ikke feit av det, eller får andre fysiske eller psykiske problemer, det er rett og slett den perfekte rus. Det finnes få demotivatorer fra sex; Det handler stort sett om fysisk form, og jo mer sex du har jo bedre blir formen din. Sånn sett fungerer det som trening. MEN, på tross av at du som du selv sier har en kraftig motivator, og i utgangspunktet ikke har noen demotivatorer, føles det uproblematisk å ikke ha sex på en UKE!!! Dagen etter sex : "Det var fantastisk , jeg har overskudd, ..... men jeg tror jeg venter en dag til for å ha det fantastisk! igjen" ? Hvis du klarer å forklare hvordan dette er mulig å forstå, skal jeg akseptere at du liker sex. I mellomtiden konkluderer jeg med at du liker å elske og synes sex er heilt OK :-) 2
Mike Waters Skrevet 28. november 2013 #12 Skrevet 28. november 2013 (endret) Vel, jeg er mann og klarer meg fint uten sex HVER dag. En uke uten sex er som en lørdag på kjøpesenter, det går forholdsvis greit, men du vil aller helst ikke tilbake neste lørdag Lengre enn det og veggene klatres i ren desperasjon Endret 28. november 2013 av Mike Waters 2
Gjest Heartbeat Skrevet 28. november 2013 #13 Skrevet 28. november 2013 Okay, lets play. Da kan du få forklare logikken her. Du hevder du elsker sex. Ikke å elske med kjæresten og alt det romantiske pisset, men SEX: følelsen av penis i fitta, oppbygging av orgasmen og det å ri den ut. Sex er noe du stort sett kan gjøre daglig uten at det har noen skadelige bivirkninger, du blir ikke feit av det, eller får andre fysiske eller psykiske problemer, det er rett og slett den perfekte rus. Det finnes få demotivatorer fra sex; Det handler stort sett om fysisk form, og jo mer sex du har jo bedre blir formen din. Sånn sett fungerer det som trening. MEN, på tross av at du som du selv sier har en kraftig motivator, og i utgangspunktet ikke har noen demotivatorer, føles det uproblematisk å ikke ha sex på en UKE!!! Dagen etter sex : "Det var fantastisk , jeg har overskudd, ..... men jeg tror jeg venter en dag til for å ha det fantastisk! igjen" ? Hvis du klarer å forklare hvordan dette er mulig å forstå, skal jeg akseptere at du liker sex. I mellomtiden konkluderer jeg med at du liker å elske og synes sex er heilt OK :-) Tilbøyelig til å være enig med deg her. Elsker du sex så har du ønske om å oppleve det iallefall hver dag. Selvsagt er det dager, feks man har mensen, er syk , har smerter osv som stopper det av og til. Men i gjennomsnitt så har en som elsker sex, lyst hver dag og ofte flere ganger. Har vært sammen med kjæresten i 2,5 år og enda har vi sex 1-3 ganger dagen. Og jeg akter iallefall ikke å holde opp med det. 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #14 Skrevet 28. november 2013 TS her.Problemet er at jeg får enda større sexlyst til mindre sex han vil ha. Tror det har noe å gjøre med behovet for å føle at han har lyst på meg. I alle tidligere forhold har jeg hatt menn som er klar for sex hele tiden og dette er veldig uvant for meg. Han er veldig kosete og vil kysse og klemme meg hele tiden og forteller meg hver dag at han elsker meg, men er helt uforståelig for meg at vi ikke kan ha mer sex da! Og hver gang vi har sex så er det veldig bra sex og han sier jo etterpå at det er så utrolig godt å ha sex med meg. Vil jo ikke gå fra han, men tenker mange ganger at det hadde vært godt å finne en mann som elsket meg OG er like glad i sex som meg!Anonymous poster hash: 25244...ba2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #15 Skrevet 28. november 2013 Okay, lets play. Da kan du få forklare logikken her. Du hevder du elsker sex. Ikke å elske med kjæresten og alt det romantiske pisset, men SEX: følelsen av penis i fitta, oppbygging av orgasmen og det å ri den ut. Sex er noe du stort sett kan gjøre daglig uten at det har noen skadelige bivirkninger, du blir ikke feit av det, eller får andre fysiske eller psykiske problemer, det er rett og slett den perfekte rus. Det finnes få demotivatorer fra sex; Det handler stort sett om fysisk form, og jo mer sex du har jo bedre blir formen din. Sånn sett fungerer det som trening. MEN, på tross av at du som du selv sier har en kraftig motivator, og i utgangspunktet ikke har noen demotivatorer, føles det uproblematisk å ikke ha sex på en UKE!!! Dagen etter sex : "Det var fantastisk , jeg har overskudd, ..... men jeg tror jeg venter en dag til for å ha det fantastisk! igjen" ? Hvis du klarer å forklare hvordan dette er mulig å forstå, skal jeg akseptere at du liker sex. I mellomtiden konkluderer jeg med at du liker å elske og synes sex er heilt OK :-) Jeg får ikke vaginalorgasme Jeg klarer helt fint å onanere alene, og med kjæresten til stede. Etter vi har hatt sex, så er jeg såpass sår over HELE kroppen at det rett og slett er fysisk umulig å ha sex igjen dagen etterpå eller 3 dager etterpå, med mindre jeg vil ligge der å dø av smerte da. Og selvfølgelig, det varierer da hvor ofte, noen ganger 3 ganger i uka, og noen ganger kan det gå 1-2 uker før neste gang. Men du kan jo ikke bestemme hva jeg elsker eller ikke.. Dessuten, sa jeg at jeg ikke har lyst flere ganger i uka? Nei. Det jeg sa var at jeg klarer meg helt fint med sex en gang i uka fordi. Anonymous poster hash: ad651...c8d
Mike Waters Skrevet 28. november 2013 #16 Skrevet 28. november 2013 (endret) Tilbøyelig til å være enig med deg her. Elsker du sex så har du ønske om å oppleve det iallefall hver dag. Selvsagt er det dager, feks man har mensen, er syk , har smerter osv som stopper det av og til. Men i gjennomsnitt så har en som elsker sex, lyst hver dag og ofte flere ganger. Har vært sammen med kjæresten i 2,5 år og enda har vi sex 1-3 ganger dagen. Og jeg akter iallefall ikke å holde opp med det. Herregud, skal vi gradere hvem som elsker sex mest også nå. Det er ikke bare lysten som avgjør hyppigheten. Jobb, reiser, trening, familie, venner etc......tar sin del av kaka, og jeg ser ingen grunn til å skvise inn en kjapp en bare for å kunne slå meg på brystet å si at jeg - "jeg er en av de som elsker sex sånn på skikkelig asså!" Endret 28. november 2013 av Mike Waters 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #17 Skrevet 28. november 2013 Herregud, skal vi gradere hvem som elsker sex mest også nå. Tydeligvis. Anonymous poster hash: ad651...c8d 2
Druid Skrevet 28. november 2013 #18 Skrevet 28. november 2013 Jeg får ikke vaginalorgasme Jeg klarer helt fint å onanere alene, og med kjæresten til stede. Etter vi har hatt sex, så er jeg såpass sår over HELE kroppen at det rett og slett er fysisk umulig å ha sex igjen dagen etterpå eller 3 dager etterpå, med mindre jeg vil ligge der å dø av smerte da. Og selvfølgelig, det varierer da hvor ofte, noen ganger 3 ganger i uka, og noen ganger kan det gå 1-2 uker før neste gang. Men du kan jo ikke bestemme hva jeg elsker eller ikke.. Dessuten, sa jeg at jeg ikke har lyst flere ganger i uka? Nei. Det jeg sa var at jeg klarer meg helt fint med sex en gang i uka fordi. Anonymous poster hash: ad651...c8d [/acronym Okay, premisset mitt var at det var mangelen av LYST, det at man ikke KAN er noe helt annet. Det var mangelen av ØNSKE om oftere sex. For har man lyst, pleier det å være uproblematisk å få til økt frekvens. Med din sykdomsdiagnose har du sevfølgelig en alvorlig demotivator tilstede og da blir situasjonen noe helt annet.
Gjest Heartbeat Skrevet 28. november 2013 #19 Skrevet 28. november 2013 Herregud, skal vi gradere hvem som elsker sex mest også nå. Det er ikke bare lysten som avgjør hyppigheten. Jobb, reiser, trening, familie, venner etc......tar sin del av kaka, og jeg ser ingen grunn til å skvise inn en kjapp en bare for å kunne slå meg på brystet å si at jeg - "jeg er en av de som elsker sex sånn på skikkelig asså!" Eh.. en som er fornøyd med sex bare en gang i uka, elsker ikke sex i mine øyner, nei! Som du sa, så sier jeg jo at det kan være unntak selvsagt. Er du kjempesliten, er syk osv.. kan det jo selvsagt være forståelig at man ikke har sex hver dag, men jeg tenker i snitt så har de som elsker sex, ofte og gjerne hver dag sex.De får faktisk overskudd av sex og mer energi
AnonymBruker Skrevet 28. november 2013 #20 Skrevet 28. november 2013 Okay, premisset mitt var at det var mangelen av LYST, det at man ikke KAN er noe helt annet. Det var mangelen av ØNSKE om oftere sex. For har man lyst, pleier det å være uproblematisk å få til økt frekvens. Med din sykdomsdiagnose har du sevfølgelig en alvorlig demotivator tilstede og da blir situasjonen noe helt annet. Sykdomsdiagnose? Hva i all verden er det du babler om? Fordi jeg blir sår? Det er kunn min egen feil, og ikke noe jeg ønsker å endre på. Jeg liker røff sex, og jeg elsker å bli pult i stykker Så, ikke noen sykdomsdiagnose her i gården nei : ) Har jeg sagt at jeg ikke har lyst? er svært sjeldent vi har tid til sex hver dag, da typen er på skolen fra 7 på morgenen til 7-8 på kvelden, også trening etter der igjen. Men det betyr jo ikke at det er verdens undergang om det skjer bare en gang i uka.. Anonymous poster hash: ad651...c8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå