Gå til innhold

Vil ha "formene" tilbake! (bilder)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har på litt over 1 år gått ned over 10 kg uten at jeg helt vet hvorfor, og føler meg mye mindre kvinnelig enn da jeg var 16-17 år :jolie: Har aldri hatt noen Kardashian-former, for å si det sånn, men har i allefall unngått at ben stikker frem på brystkassen, hoftene osvosv.. helt til nå, da.

Jeg spiser absolutt hva jeg vil, og slipper å være "redd" for at jeg skal legge på meg uansett. Dette har jeg vært veldig glad for tidligere, men nå er jeg lei av å ha flat rumpe i kjoler, null pupper og lignende. Har ikke anlegg for diger rumpe eller pupper fra før, men jeg har da hatt litt.

Har sååå lyst til å legge på meg kanskje 4-6 kg, for å bli litt mer "isolert". Fryser langt mer denne vinteren enn forrige vinter, for å si det sånn. Jeg har ikke et spiseproblem i det hele tatt, det er vel mer det at jeg ikke får i meg nok næring/spiser for usunt.. men klarer ikke å få i meg mer heller.

Har kjøpt en weight gainer som jeg venter på i posten nå, og er veldig spent på å se om jeg legger på meg noen kg av å bruke den. Ville dere anbefalt det? Noen som har prøvd det og lykkes? Kommer til å begynne å trene litt styrke over nyttår, men vil helst legge på meg noen kilo fett først..

Bilder før/etter (brystkasse):

illp8p.jpg

Bilder før og etter (rumpe/lår):

256g3uv.jpg

Anonymous poster hash: ae0f4...ced
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke vet hvorfor du har gått ned i vekt, kan det være en idé å ta en tur innom fastlegen forresten. :)

Ellers anbefaler jeg å begynne å trene styrke samtidig som du skal spise mer, er lettere å gå opp i vekt sånn.

• Liker 1
Skrevet

Spis mer.

Anonymous poster hash: 9228a...f7b
  • Liker 2
Skrevet

Spis mer.

Personer som skriver sånt merker jeg at jeg misliker sterkt.

Anonymous poster hash: 6dfe4...34f

• Liker 9
Skrevet

Hvis du ikke vet hvorfor du har gått ned i vekt, kan det være en idé å ta en tur innom fastlegen forresten. :)

Fastlegen har sjekket meg for det som sjekkes kan, og hun sier at det er ikke noe galt med meg - bare at jeg muligens har mistet litt "valpefett" og rett og slett er ganske aktiv/stresset. Det stemmer nok også :)

Anonymous poster hash: efda7...8ba

Skrevet

Personer som skriver sånt merker jeg at jeg misliker sterkt.

Hæ ? Det er det eneste som faktisk fungerer + styrketrening.

• Liker 5
Skrevet

Tren tung styrketrening, spis mye proteinrik mat og hold deg i et kalorioverskudd. :)

Anonymous poster hash: 2d590...e5b
  • Liker 2
Skrevet

Og akkurat hva mener du at bildene skal hjelpe for? Man kan helt fint gi råd uten å se hvordan du ser ut over hoftepartiet eller brystene. Er så drittlei av disse hinte-etter-komplimenter-trådene.

Anonymous poster hash: 6f4f8...cb0
  • Liker 9
Skrevet

Og akkurat hva mener du at bildene skal hjelpe for? Man kan helt fint gi råd uten å se hvordan du ser ut over hoftepartiet eller brystene. Er så drittlei av disse hinte-etter-komplimenter-trådene.

Jealous much? La vær å klikke deg inn i tråden, da.

• Liker 2
Skrevet

Oh, you bitch :dry:

Neeeeida :rolleyes: Hør med legen din kanskje? Siden du har hatt høyere vekt er det jo rart du uten videre går ned.. Har du mye stress i livet ditt? Sjekket deg for glutenallergi?

Skrevet

Få i deg proteiner, vitaminer og fett og tren regelmessig. Om du trener (jogging er bra), kan det godt hende du legger på deg og får mer former, om du selvfølgelig spiser godt ellers. :)

• Liker 1
Skrevet

Få i deg proteiner, vitaminer og fett og tren regelmessig. Om du trener (jogging er bra), kan det godt hende du legger på deg og får mer former, om du selvfølgelig spiser godt ellers. :)

Vil heller anbefale styrketrening i steden for jogging. Å legge på seg av jogging gjør man vertfall ikke, da må man spise enda mer mat i tillegg til den vanlige porsjonen.

Anonymous poster hash: 2d590...e5b

• Liker 4
Skrevet

Jealous much? La vær å klikke deg inn i tråden, da.

Nei absolutt ikke. Og jeg gjør som jeg vil. Dette er hinting etter komplimenter, ingenting annet. Barnslig og usmaklig.

• Liker 1
Skrevet

TS her! Jeg er ikke ut etter komplimenter, heller gode råd :) Ville jeg hatt komplimenter, hadde jeg lagt ut litt andre bilder et helt annet sted, dette er KG! kvinneGUIDEN.

Skal forsøke å trene meg mer opp og få litt mer kjøtt på bena. Det er irriterende at det er idealet og være så tynn, i allefall i mange miljø. Og det hjelper ikke akkurat på når jeg ønsker å legge på meg litt. Det er ikke behagelig å være beinete og tynn, vil heller ha en mellomting. Å føle at jeg har litt kjøtt på kroppen :) Det jeg er ute etter å vite er om noen faktisk har klart å gå opp ved bruk av weight gainer og hvor mye? Tenkte at bildene kunne vise at jeg faktisk har gått drastisk ned, og at det ikke bare holder med "spis mer" og ditt og datt.

- TS

Skrevet

Har legen sjekket stoffskiftet ditt også? Jeg har alltid ligget høyt der og en periode da jeg var yngre var det FOR høyt, var ganske mager da. Spiste som en velvoksen mann og var helt bunnløs i matveien, uten at det hjalp...

Skrevet

Ta det med ro.
  • Liker 1
Skrevet

TS her! Jeg er ikke ut etter komplimenter, heller gode råd :) Ville jeg hatt komplimenter, hadde jeg lagt ut litt andre bilder et helt annet sted, dette er KG! kvinneGUIDEN.

Skal forsøke å trene meg mer opp og få litt mer kjøtt på bena. Det er irriterende at det er idealet og være så tynn, i allefall i mange miljø. Og det hjelper ikke akkurat på når jeg ønsker å legge på meg litt. Det er ikke behagelig å være beinete og tynn, vil heller ha en mellomting. Å føle at jeg har litt kjøtt på kroppen :) Det jeg er ute etter å vite er om noen faktisk har klart å gå opp ved bruk av weight gainer og hvor mye? Tenkte at bildene kunne vise at jeg faktisk har gått drastisk ned, og at det ikke bare holder med "spis mer" og ditt og datt.

- TS

jeg har prøvd det,men ble dårlig og fikk kviser.
Skrevet

- TS

Jeg slet med det samme som deg. Eller, jeg sliter enda, men har klart å gå litt opp i vekt. Nå må jeg bare holde på vekta. Jeg dro også til legen, og ble sjekket for alle mulige slags diagnoser. Også kreft. Det var litt skummelt - men det viste seg faktisk å være forhøyet blodsukker og diabetes - tro det eller ei! Det høye blodsukkeret hadde gitt meg dårlig matlyst og slapphet, noe som førte til lang avstand mellom måltidene, som igjen gjorde problemet verre.

Selv om du ikke har høyt blodsukker eller diabetes, kan rådene muligens være til hjelp. Det jeg rett og slett måtte gjøre var å spise oftere (d'uh), samt trene mer styrke. Treningen gav meg energi og overskudd, men treningen fikk også i gang sultfølelsen, som i mitt tilfelle var ikke-eksisterende. I begynnelsen slet jeg veldig med å tilpasse meg rutinene når det gjaldt spising, så jeg satset en del på flytende kalorier. Ikke brus og sånt, men å lage smoothies og sunne drikker som jeg kunne ha mellom måltidene. Eller bare spise yoghurt, nøtter eller frukt så-så ofte. Siden jeg er nokså vimsete, måtte jeg hele tiden ha alarm på mobilen og en huskelapp i lomma :fnise:

Neste steg var rett og slett det å finne roen i en hektisk hverdag med mange bekymringer. Det kan jeg ikke gi deg noen konkrete råd på, for det varierer fra person til person. I mitt tilfelle begynte jeg å brodere, tegne og finne noe produktivt jeg kunne gjøre hjemme innenfor husets fire vegger. Den manglende sultfølelsen kunne også være et resultat av stress, noe det viste seg å være.

Det du ikke skal gjøre er å satse på raske kalorier, hurtigmat, brus og sånt. Å legge på seg er akkurat som slanking: man må ta seg god tid, spise sunt og trene regelmessig. Det blir en livsstil, noe man innfører gradvis.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter med samme problem. Har gått ned et par kilo på et par uker og ser veldig tynn ut nå. Hater det og jeg føler meg mindre kvinnelig.

Du sier at du spiser hva som helst, men av erfaring vet jeg at det er ganske lett å overdrive og tro at man får i seg nok. Hvis du skal legge på deg må du spise mer enn du forbrenner (typisk 2000 kalorier). Jeg var undervektig (10 kg) frem til jeg var 16 år. Fikk snakket med et ernæringsfysiolog som lagde et oversikt over måltider osv. og jeg begynte å legge på meg. Poenget mitt er at jeg trodde jeg spiste nok, men hun mente at jeg ikke gjorde det...

Anonymous poster hash: cbc83...9f3
Skrevet

Litt off-topic, men hvor er den svarte toppen du har på deg på bilde nr. 2 fra? :danse:

Jeg vet ikke hvordan man legger på seg, dessverre. Lett å si "spis mer", men er ikke alltid fullt så enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...