Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke ting som later som om de er laget av noe annet.

• Laminatgulv med tremønster
  • Laminalgulv, eller sånne plater til å ha over kjøkkenbenken som skal se ut som fliser
  • Laminatbenkeplater med stein- eller tremønster
  • Plater med preget panelmønster, sånn smartpanel eller hva det heter
  • Vinylbelegg som prøver å se ut som parkett eller korkbelegg
  • Stearinlys som skal se ut som vedkubber, garnnøster eller noe annet
  • Akrylgreier som skal se ut som pels

Synes det ser så fake ut, som om eierene har valgt billigløsningen i håp om at det skal se ekslusivt ut.

Jeg har ikke noe i mot veggplater som ser ut som veggplater, eller laminat som ikke forsøker å utgi seg for å være naturmateriale. Har selv laminatbenkeplate på kjøkkenet, en rutete en ;)

Åh, er vi tvillinger som blei skilt ved fødselen? :bolledeig: Enig i alt, men dessverre så insisterer min kjære samboer at smartpanel skal vi ha, ikkje rom for diskusjon :dry:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teakmøbler er vel verd litt?

Hvorfor kan man ikke bruke dem som de er? :klo: Litt mer personlighet da, enn hvis alt i huset er hvitmalt i samme stil. Men men...

Det er godt mulig noen er verdt litt, men langt fra alle. Dessuten skrev du ikke noe om teakmøbler i det innlegget jeg siterte. Man trenger jo ikke å male det hvitt, som noen skrev lenger her oppe kunne man malt noen av teakmøblene i knalle farger og brukt de på barnerom. De har jo et veldig barnslig/naivt uttrykk en del av de. Eller man kan male de svart, eller grå, eller grønn eller rød eller hvilken som helst farge man vil.

Og det er jo et fett om man har en serie teakmøbler eller en serie hvite møbler? Det blir jo like "upersonlig" om man skal følge din logikk.

Anonymous poster hash: 29305...2ba

• Liker 4
Skrevet

Var på ein interiørbutikk å handla møbler med ei vennine for nokre år sidan når shabby chic stilen begynte. Der var det eit spisebord av rekved! Tenker på all griset som samlar seg i sprekkene og drikkeglasa som står ustødig. Stilig, ja, men usj kor uhygienisk og upraktisk! Kosta vel mellom tjue og tredvetusen ein plass :hakeslepp:
Og desse markisene i brunt, gult og oransje,- BLÆ!

• Liker 2
Skrevet

Så fryktelig greit at vi alle kan bestemme hver for oss hva vi har lyst og ikke lyst å gjøre med teakmøbler :-)

Anonymous poster hash: 826b1...167

Så sant så sant :fnise: Og det er merkelig hvor mange som elsker malte teakmøbler! (jegogså!)

Anonymous poster hash: c5799...430

• Liker 2
Skrevet

Hahah du ramset opp alt min mor har :') Synes det er trivelig, litt avslappende på en måte.. Men litt for mye hvitt! Er noe helt annerledes hjemme hos meg, her går det meste i smijern, hodeskaller og svartsvart :) Som å gå inn i dragens hule <3

Skrevet

Teakmøbler er vel verd litt?

Hvorfor kan man ikke bruke dem som de er? :klo: Litt mer personlighet da, enn hvis alt i huset er hvitmalt i samme stil. Men men...

Ikke når møbelet er fullt av flekker, riper, og ringer etter ølglass!

• Liker 2
Gjest Riskjeks
Skrevet

Det er godt mulig noen er verdt litt, men langt fra alle. Dessuten skrev du ikke noe om teakmøbler i det innlegget jeg siterte. Man trenger jo ikke å male det hvitt, som noen skrev lenger her oppe kunne man malt noen av teakmøblene i knalle farger og brukt de på barnerom. De har jo et veldig barnslig/naivt uttrykk en del av de. Eller man kan male de svart, eller grå, eller grønn eller rød eller hvilken som helst farge man vil.

Og det er jo et fett om man har en serie teakmøbler eller en serie hvite møbler? Det blir jo like "upersonlig" om man skal følge din logikk.

Anonymous poster hash: 29305...2ba

Jeg skrev om teakmøbler.

Poenget mitt var bare at jeg synes det skaper personlighet hvis man har litt ulike møbler. Når man ser på interiørbloggene som linkes til her, så har de jo alt i samme stil. Ser ut som en katalog og ikke et hjem.

• Liker 1
Skrevet

Inspirert av tråden "hvilke interiørdetaljer elsker du":

Jeg hater først og fremst veggord (tror jeg spyr neste gang jeg ser "carpe diem" malt på en vegg!), pyntebokstaver formet til f.eks ordene HOME og LOVE, pelspledd, vimpler, lysestaker i fattigmannssølv, paljettputer, gamle, slitte dører som sengegavler, pallebord, med eller uten digre hjul, madonnafigurer, pidestaller, englevinger (herregud, jeg så i en blogg at de hadde festet noen digre noen bak på hver eneste spisestuestol! :forvirret:), ugler, telysholdere med glassmosaikk, gamle, slitne, smårutete vinduer som pynt, og "slitte" malte tremøbler som er splitter nye, :jepp:

Haha, enig i mye her ja.

Først og fremst det med veggord og såkalte pyntebokstaver formet til HOME, LOVE, FAMILY etc. Det samme gjelder dekorsteiner med ord på som jeg ser i mange reklamebrosjyrer at ligger på lysfat etc. Så latterlig.

Det med smårutet vinduer som pynt er også stygt, og det samme gjelder som du sier tremøbler som er nye men som er behandlet for å se gamle og slitte ut. Hvorfor ikke bare kjøpe noe som er ekte gammelt i stedet?

Liker generelt ikke hjem hvor det er masse "nips" og ting overalt, det blir så rotete og kaotisk. Foretrekker orden, minimalt med ting fremme. Hyller med glassdører etc. så ting ser mer ordentlig ut er fint.

Anonymous poster hash: 6c8c7...f58

• Liker 1
Skrevet

Ikke når møbelet er fullt av flekker, riper, og ringer etter ølglass!

Da pusser man det ned og lakkerer i original farge.

Dårlig argument for å skulle fargelegge et teakmøbel.

• Liker 9
Gjest Magdalene
Skrevet

Svarte møbler og høyglanskjøkken er det styggeste jeg vet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker teak-møbler! De er koselige, syntes jeg.

• Liker 2
Skrevet

Enig :Nikke:

Har ingen selv, men kunne godt hatt det. Minner meg (positivt) om barndommen :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg også, og de er kjempestilige hos folk som har greie på det. Jeg derimot kunne ikke ha hatt det, jeg får ikke til sånn kul retrostil.

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt kul retrostil med masse teak, men hver gang jeg prøver på noe så ser det bare ut som hjemmet til en 80år gammel dame.

• Liker 1
Skrevet

Da pusser man det ned og lakkerer i original farge.

Dårlig argument for å skulle fargelegge et teakmøbel.

Hjemmelakkering? Det blir aldri så bra som originalen uansett.

• Liker 1
Skrevet

Teak kan man pusse lett og olje. Har teaken fått hvite vannringer etter glass o.l så finnes det midler som fjerner det også.

Jeg syntes teak er nydelig, men ikke alle møbler fra den tiden er i ordentlig teak. Det må være the real thing, altså.

• Liker 4
Skrevet

Hjemmelakkering? Det blir aldri så bra som originalen uansett.

For det blir blir bedre med farge? :ler:

• Liker 2
Skrevet

For det blir blir bedre med farge? :ler:

Haha :laugh:

Ja, jeg syns det. Men jeg har også sett noen eksemplarer på hjemmelakkering, og det var ikke pent for å si det slik. ;)

• Liker 2
Skrevet

Folka på kvinneguiden må jo være en gjeng med raringer! Dere liker jo ingenting :fnise:

Anonymous poster hash: 488be...0e9
  • Liker 6
Skrevet

Høyglanskjøkken uten grep

Minimalistisk stil

Eames stoler

Diiiigre lysestaker og brett på stuebordet

Kobber

Jeg hater det ikke. Men ville aldri hatt det selv.

Noen får det til å fungere, andre ikke.

Det som nesten er kjipest av alt, er at alle nettbutikker er KLIN like.

De har akkurat de samme tingene, svært få som skiller seg ut.

Det er en tier i prisforskjell fra sted til sted. Må jo være ekstremt umotiverende å drive slike butikker.

Om du finner en ny leverandør, så tar det et kvarter før resten av nettbutikkene har de også.

Teit.

Anonymous poster hash: 20515...b10
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...