Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Glatte fronter på kjøkkenet er mest praktisk, men jeg skjønner de som velger gammeldags stil fordi de liker det. Og det er lov å velge det en liker selv om mange andre ikke liker det samme.

Anonymous poster hash: c5799...430
  • Liker 2
Skrevet

Men denne tråden handler vel om hva man ikke liker, så da må det vel være ok å si hva man ikke liker? :P

Anonymous poster hash: 6998e...3c5
  • Liker 1
Skrevet

Hva ville du hatt istedenfor den maskina da?

Jeg valgte en kmix fra kenwood :P

Skrevet

Den type front heter vel "Shaker" om jeg ikke husker feil og jeg tror alle kjøkkenleverandører har den i diverse varianter. Personlih synes jeg den er veldig lite irriterende og ganske tidløs. Fungerer fint både i moderne og mer gammeldagse hus og hjem.

Ja, akkurat dette kjøkkenet kan godt være fra en annen leverandør enn ikea. Men i eksempelet jeg brukte i mitt første innlegg var det altså snakk om ett ikea-kjøkken. Så slik ble nå ikea dratt inn.

Det er denne typen hvite (og egentlig også grå) "gammeldagse" "herregårdskjøkken" jeg ikke liker.

• Liker 1
Gjest Bolledeig
Skrevet (endret)

Men denne tråden handler vel om hva man ikke liker, så da må det vel være ok å si hva man ikke liker? :P

Jeg tror det bare er lov dersom man forsikrer seg om at ingen andre har det sånn først. Dette her er hattiraden min mot grå joggebukser all over again :mrgreen:

Men ja, jeg synes man bør være romslige nok til å anerkjenne at folk er forskjellige, har forskjellig smak, og jeg tror for å være helt ærlig at dersom folk kommer hjem til folk og tenker "å herregud" om innredningen og fokuserer mye på det, så sier det mer om dem som person enn innredningen i seg selv.

Det største problemet med IKEA-kjøkkenet, slik jeg ser det, er at folk stort sett monterer det selv. Jeg har et veldig fint kjøkken å arbeide på i min nye leilighet, men gjennomførelsen... :D jaja. Jeg trøster meg med at det er lett å "freshe" det opp senere om jeg går skikkelig lei.

Så tilbake til hatingen. Lysekroner med glitrende krystaller, aller helst i mørkt metall. Jeg har en i gangen hjemme. Den lyser sabla effektivt og er for lat til å komme å gjøre noe med det de neste 5-6 årene, men den er stygg for det :mrgreen:

Endret av Bolledeig
Skrevet

Ja, akkurat dette kjøkkenet kan godt være fra en annen leverandør enn ikea. Men i eksempelet jeg brukte i mitt første innlegg var det altså snakk om ett ikea-kjøkken. Så slik ble nå ikea dratt inn.

Det er denne typen hvite (og egentlig også grå) "gammeldagse" "herregårdskjøkken" jeg ikke liker.

Men hva liker du da??

Skrevet

Det er lite som slår IKEA på kvalitet når man også tar med pris og løsninger i regnestykket. Det finnes sikker like bra kvalitet hos andre, men de løsningene de har er ofte lite fleksible og ofte priset veldig høyt. Min erfaring er at behovet for løsninger dukker opp etter at kjøkkenet er tatt i bruk. Jeg har alltid kjøpt stuffer og skap først, uten innredning inni... den kjøper jeg når jeg ser hva som trengs for å få plass til alt. Det er ofte komplett umulig hos de andre leverandørene.

Akkurat nå irriterer jeg meg grønn over at kjøkkenet som er i huset mitt ikke har hvite stammer! De er i samme materiale/farge som dørene, men kan ikke males. Og selv om jeg veldig gjerne skulle kvittet meg med eller malt frontene, så kan jeg ikke pga stammene. Løsningen blir nok til slutt å bytte ut at på IKEA.

Skrevet

Jeg tror det bare er lov dersom man forsikrer seg om at ingen andre har det sånn først. Dette her er hattiraden min mot grå joggebukser all over again :mrgreen:

Men ja, jeg synes man bør være romslige nok til å anerkjenne at folk er forskjellige, har forskjellig smak, og jeg tror for å være helt ærlig at dersom folk kommer hjem til folk og tenker "å herregud" om innredningen og fokuserer mye på det, så sier det mer om dem som person enn innredningen i seg selv.

Så tilbake til hatingen. Lysekroner med glitrende krystaller, aller helst i mørkt metall. Jeg har en i gangen hjemme. Den lyser sabla effektivt og er for lat til å komme å gjøre noe med det de neste 5-6 årene, men den er stygg for det :mrgreen:

:fnise: Må jo fnise litt, her jeg sitter i grå joggis.

Alt ikea- og shabby chic-hat til side, så gleder jeg meg til å komme på besøk til venninnen min og se hvordan de har fått det i deres hjem. Men kommer jo for selskapets skyld!

• Liker 1
Skrevet

Rosa%2Bjuletre.jpg

STYGT STYGT STYGT STYGT STYGT

• Liker 6
Skrevet

Rosa%2Bjuletre.jpg

Det der hadde passet utrolig godt inn hjemme hos en av de familiene/damene i Edward Saksehånd. Fargene i den filmen er omtrent det jeg husker best :fnise:

Kanskje det skulle vært litt mer lyserosa eller peachy, men likevel :)

Anonymous poster hash: 29305...2ba

• Liker 1
Skrevet

Det rosa juletreet fikk meg til å tenke på et juletre jeg så en gang som var dekorert med cola bokser, ikke akkurat det vakreste jeg har sett...

• Liker 2
Skrevet

Jeg er glad jeg ikke lever på budeietiden på 17-18-19 hundre tallet. Jeg hadde blitt sprø av å måtte leve med sånne møbler og farger..

http://www.rendall.no/images/hele4.JPG

• Liker 6
Skrevet

Jeg er glad jeg ikke lever på budeietiden på 17-18-19 hundre tallet. Jeg hadde blitt sprø av å måtte leve med sånne møbler og farger..

http://www.rendall.no/images/hele4.JPG

Uff, broren min og kona hans har sånne møbler, i et vanlig 70-tallshus. Spisestuestoler med tusser og troll og jeg vet ikke hva. Jeg tror ikke ejg hadde orket sånt på ei hytte engang.

Anonymous poster hash: 6c88a...01b

• Liker 3
Skrevet

<p>

[*]Kjøkken uten overskap

Virkelig, hva er gale med det? Ser høyere ut under taket, så lenge man har stort nok kjøkken er det en kjempefin løsning. Jeg er så lav at jeg ikke rekker opp til overskap uansett, så hva hadde vært vitsen med det. :P

Skrevet

Jeg liker ikke "mammablogger" interiørstil. Hvitt overalt, "sleep well princess" klistremerke over den rosa sengen til ungen og et soverom som er så femi at jeg lurer på hvorfor bonuspappaen ikke har rømt allerede.

• Liker 3
Skrevet

Personangrep, avsporinger og svar til disse er fjernet.

Tekola, mod.

Skrevet

Rosa%2Bjuletre.jpg

Skriiiik!

• Liker 1
Skrevet

Virkelig, hva er gale med det? Ser høyere ut under taket, så lenge man har stort nok kjøkken er det en kjempefin løsning. Jeg er så lav at jeg ikke rekker opp til overskap uansett, så hva hadde vært vitsen med det. :P

Hvor skal man ha glass og tallerkener og kopper og kar? Hvor skal tørrvarene stå?

De færreste kjøkken er store nok til at underskap rommer alt jeg trenger på et kjøkken. Skulle kjøkkenet være så stort at alt fikk plass i underskap ville det blitt mye løping hit og dit. Har til gode å se et kjøkken uten overskap hvor dette er en god løsning. Vis meg gjerne bilder. Nå er jeg høy da, så jeg foretrekker å plukke noe rett ut av et overskap i stedet for å måtte bøye meg for å grave noe ut av et underskap.

Jeg elsker at plassen på kjøkkenet utnyttes til det fulle, helt opp til taket. Jeg vil helst slippe å ha ting i boden eller i stua.

Det verste er derimot overskap uten dører eller bare hyller på kjøkkenet. Svært upraktisk. Alt blir jo fullt av støv og fett.

• Liker 2
Skrevet

Kjøkkenfronter i høyglans. Isj!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...