Gå til innhold

Flytte nordover

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker å flytte nordover for en periode; hvor lenge tar jeg etterhvert som jeg ser om jeg trives.

Jeg er jente, tidlig i tjueåra, opprinnelig fra det nordlige Vestlandet. Har ikke behov for mye sosial stimuli i form av uteliv, organiserte aktiviteter og lignende. Er derimot svært glad i natur og tilbringer mye tid i fjell og mark.

Har ikke så god økonomi, så ser helst at det blir så billig som mulig. Er ikke glad i studentbyer, så de styrer jeg unna. Trenger som sagt ikke all verdens av fasiliteter for å trives.

Jobber hjemmefra og har både bil og bikkje.

Tenker Trondheim og oppover - ellers har jeg ingen preferanse, annet enn at jeg helst vil ha en del natur å boltre meg i.

Forslag? :)

Anonymous poster hash: 3b5ab...33d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et eller annet sted på Helgelandskysten kanskje? Mye flott natur. For eksempel Sandnessjøen, Mosjøen, Brønnøysund.

Anonymous poster hash: 0e63f...058
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vil anbefale Tromsø, men det er det litt trangt på boligmarkedet. Men der er det nydelig natur, og det er ekstremt fint nå i mørketida og også når det er midnattsol.

Kan det være på små steder? I såfall vil jeg tipse deg om områdene i nærheten av Bardu, eller hva med Narvik? En passe stor by, fin natur rett utenfor stuedøra. Ellers er jo Lofoten nydelig. Det samme med Salten-området, og Bodø er jo også et passe fint sted. Ellers har du byer som Mosjøen og Mo i Rana.

Anonymous poster hash: 2fa68...2d7
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vil anbefale Tromsø, men det er det litt trangt på boligmarkedet. Men der er det nydelig natur, og det er ekstremt fint nå i mørketida og også når det er midnattsol.

Kan det være på små steder? I såfall vil jeg tipse deg om områdene i nærheten av Bardu, eller hva med Narvik? En passe stor by, fin natur rett utenfor stuedøra. Ellers er jo Lofoten nydelig. Det samme med Salten-området, og Bodø er jo også et passe fint sted. Ellers har du byer som Mosjøen og Mo i Rana.

Anonymous poster hash: 2fa68...2d7

Små steder går fint!

Takk for forslag. :)

Skrevet

velkommen til mosjøen :)

Anonymous poster hash: bc024...8d1
Skrevet (endret)

Tromsø er en utrolig fin by! Men, det er vanskelig å finne seg en plass å bo. Alt er enten opptatt eller altfor dyrt... Vi har heldigvis slektninger i byen som låner oss en leilighet for året :)

Jeg har bodd på Finnsnes, og der var det ganske fint. Bardu og Målselv er også ganske fine plasser med mye natur.

Endret av s@nd
Skrevet

Et eller annet sted på Helgelandskysten kanskje? Mye flott natur. For eksempel Sandnessjøen, Mosjøen, Brønnøysund.

Veldig enig, men Sandnessjøen har blitt dyrt og har et presset boligmarked pga oljevirksomhet.

Anonymous poster hash: abc1d...5a8

Skrevet

Veldig enig, men Sandnessjøen har blitt dyrt og har et presset boligmarked pga oljevirksomhet.

Det var jeg ikke klar over, er ikke så ofte på de trakter lengre. Det finnes jo områder rundt selve byen, som sikkert ikke er så dyre? Om man har bil er det vel ikke noe problem å bo litt utenfor sentrum.

Skrevet

Senja er flott :-)

Skrevet

Mo i Rana er bedre

Anonymous poster hash: 32cc5...734

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler Senja :) Utrolig vakker øy :) Billig å bo, og masse gratis natur og friluftsliv :)

Anonymous poster hash: 4f710...39e
Skrevet

Brønnøysund ligger jo i havgapet, med høye fjell og dype fjorder, skoger og strender - alt for enhver :) Det er også flyplass der, så det er lett å komme seg andre steder i Norge.

Anonymous poster hash: 844a1...6b9
  • Liker 1
Skrevet

Mo i Rana er bedre

Anonymous poster hash: 32cc5...734

Mo er et høl og man må deale med ranværinger hele tiden. Det eneste steder på Helgeland jeg ikke anbefaler.

• Liker 6
Skrevet

Det var jeg ikke klar over, er ikke så ofte på de trakter lengre. Det finnes jo områder rundt selve byen, som sikkert ikke er så dyre? Om man har bil er det vel ikke noe problem å bo litt utenfor sentrum.

Det er klart, det er ikke like dyrt over alt, men da er man helt avhengig av bil. Uansett er det et vanskelig leiemarked, vet at det er mange som leter og leter etter bolig til leie på Leland (kommunesenteret i nabokommunen Leirfjord) og det er ikke enkelt. Det finnes en gruppe på facebook som heter Til leie - Alstahaug, det kan lønne seg å følge med der. Når det er sagt er det et helt fantastisk område, men masse mulighet, sommer som vinter.

• Liker 1
Skrevet

Takk for hjelp :)

Tror jeg unngår disse stedene med presset boligmarked, ettersom jeg ikke har økonomi nok til å konkurrere veldig. Som ung og ufaglært er man gjerne heller ikke veldig ettertraktet.

Skrevet

Da foreslår jeg å prøve Lofoten! Et eldorado til alle årstider. Nå er der et forferdelig uvær, alle båter og ferger innstilt, bilene blåser av veien, det er gjerne strømløst og den eneste varmen kommer fra vedovnen og lys fra stearinlys.

Sommeren med midnattsol, skitt fiske, kilometervis lange sandstrender og de flotteste fjellene å gå tur på. Yess, her er stedet!

Anonymous poster hash: 1f1d1...71e
  • Liker 3
Skrevet

Kjære deg, hvorfor ikke ta steget fullt ut og ta et år (eller flere) i Finnmark? Det finnes mange flotte steder langs kysten der oppe med massevis av turmuligheter, og da får du utnyttet avskriving av studielån, lavere skatt osv. Og der er det billig å bo, med mindre du velger mer sentrale områder.

Anonymous poster hash: 5ecb6...9e7
  • Liker 3
Skrevet

Da foreslår jeg å prøve Lofoten! Et eldorado til alle årstider. Nå er der et forferdelig uvær, alle båter og ferger innstilt, bilene blåser av veien, det er gjerne strømløst og den eneste varmen kommer fra vedovnen og lys fra stearinlys.

Sommeren med midnattsol, skitt fiske, kilometervis lange sandstrender og de flotteste fjellene å gå tur på. Yess, her er stedet!

Anonymous poster hash: 1f1d1...71e

Lofoten virker knall, men jeg ser for meg at det er temmelig dyrt? Ettersom det er såpass populært ift. turisme og lignende. Iallfall for en ufaglært ungjente :b

Kjære deg, hvorfor ikke ta steget fullt ut og ta et år (eller flere) i Finnmark? Det finnes mange flotte steder langs kysten der oppe med massevis av turmuligheter, og da får du utnyttet avskriving av studielån, lavere skatt osv. Og der er det billig å bo, med mindre du velger mer sentrale områder.

Finnmark er flott! Studielån har jeg ikke, men lavere skatt og billige boforhold er alltids bra.

Skrevet (endret)

Pluss at du får sletta mye av studiegjeld pr år du bor der! Pluss i seg selv :) Og så er finnmarkinger de triveligste folkene! :D (Nei, jeg er ikke finnmarking, er bare fascinert!)

Edit: La til link :)

Edit 2: Herregud, jeg har hatt matteksamen i dag. Tullete i hodet, og får tydeligvis ikke med meg det folk skriver før meg. Jaja :)

Endret av bettypaige
Skrevet

Senja og Finnsnes er jo nydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...