Gå til innhold

Juristlønn i Staten

diddi

Hva tjener en stasansatt jurist etter 4 år?  

1. 1. Hva tjener en stasansatt jurist etter 4 år?

• 240 000 - 260 000
      2
    • 265 000 - 280 000
      1
    • 285 000 - 300 000
      1
    • 305 000 - 320 000
      0
    • 325 000 - 340 000
      1
    • 345 000 - 360 000
      1
    • Over 360 000
      0

Anbefalte innlegg

Er litt nysgjerrig bare.

Hvor mye tror dere at en jurist med fire års annsennitet i Staten tjener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dalwhinnie

Det er dessverre umulig å svare på. Jeg vet om jurister som sitter i fete lederstillinger etter fire år, mens andre tar til takke med både konsulent- og førstekonsulentstillinger. Med andre ord kan det sprike fra 250-450.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker...

Begynnerlønn med så lang utdanning er vel ltr 35, ca 267 000. Uansett oppnådd stillingsbetegnelse etter 4 år må de jo ha fått en del lønnsøkning...

Jeg tippet 285- 300 000, men det kan jo være at det ligger enda litt høyere, altså 305- 320 000.

Forresten, Dalwhinnie, jeg trodde at hvis du fikk fast ansettelse i statsadministrasjonen som førstekonsulent, avanserte du automatisk til rådgiverstilling etter 3 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Forresten' date=' Dalwhinnie, jeg trodde at hvis du fikk fast ansettelse i statsadministrasjonen som førstekonsulent, avanserte du automatisk til rådgiverstilling etter 3 år?[/quote']

Mulig det finnes lokale avtaler om dette noen steder, men det er slettes ikke vanlig. Førstekonsulent er den største "sekke-koden" som finnes i staten og inneholder alt fra rent kontorpersonale til saksbehandlere med hovedfag. Det er en kode hvor en er direkte plassert og dermed heller ikke har noe automatisk anisennitetsopprykk på lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...

Jeg formulerte meg litt uklart, jeg mente førstekonsulent i betydningen saksbehandler. Jeg kjenner flere som har en slik stilling, og de har anisennitetsopprykk på lønn, og blir automatisk rådgivere etter et visst antall år.

Jeg trakk tydeligvis en litt forhastet slutning om at dette gjelder hele statsforvaltningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye tror dere at en jurist med fire års annsennitet i Staten tjener?

Kommer vel ann på hva slags juriststilling vedkommende sitter i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Ok...

Jeg formulerte meg litt uklart, jeg mente førstekonsulent i betydningen saksbehandler. Jeg kjenner flere som har en slik stilling, og de har anisennitetsopprykk på lønn, og blir automatisk rådgivere etter et visst antall år.

Jeg trakk tydeligvis en litt forhastet slutning om at dette gjelder hele statsforvaltningen.

Dette er en typisk ting som kan nedfelles i den lokale lønnspolitikken på den enkelte arebidsplass. Jeg synes en slik ordning for saksbehandlere med høyere utdanning høres veldig bra ut, men avtalen må altså gjøres lokalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4 år

Han jeg kjenner har jobbet som jurist i staten i faktisk nøyaktig 4 år nå (konsulent/saksbehandler/førstekonsulent) i Oslo.

Han tjener brutto årlig kr. 288.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...