AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Jeg var med en gutt hjem som jeg ikke kjente. (vennene mine kjente han) Jeg hadde ingen tanker om at jeg likte han, han var mye eldre enn meg også. Jeg ville bare ikke være der jeg var pågrunn av at en venninne slo meg, og var ganske full/dopet, så tenkte ikke akkurat over hvem jeg ble med. Så skulle bare sove der. (Var altfor langt hjem). Jeg husker at vi la oss i sengen hans, og han la seg oppå meg. Da sa jeg "Men, har ikke du kjæreste, er dette så lurt da?" Så sa han "Nei, jeg er gift, men ho får aldri vite noe." Etter dette husker jeg bare at han lå oppå meg og ikke hadde klær på seg. Jeg tror ikke jeg sa noe mer. Neste dag våknet jeg helt uten klær, og kan ikke huske å ha tatt de av selv, trorlig ikke, og han var ikke der. Han hadde lagt seg til å sove på sofaen for at jeg hadde utrykt at jeg ville sove alene, sa han. Neste dag kjørte han meg hjem sammen med en annen venn av han. Det var stille hele bilturen og jeg følte jeg gikk og skjulte noe når jeg dro hjem. Jakken jeg gikk med den kvelden var helt ny, men jeg har vel brukt den en gang etterpå. Men jeg husker jo ikke hva som skjedde og det plager meg veldig. Tenker veldig ofte på det. Men vil dere definere dette som et overgrep? Anonymous poster hash: 4bfe4...5e9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 JA. Dette er voldtekt. Anonymous poster hash: c9b2d...114
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 Jeg kunne ønske jeg husket at jeg hadde sex med han. Jeg vet jo ikke. Men jeg føler det på en måte. Vil så gjerne huske hva som skjedde videre... Anonymous poster hash: 4bfe4...5e9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #4 Skrevet 25. november 2013 Ja, det er overgrep Anonymous poster hash: 4bfe4...5e9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #5 Skrevet 25. november 2013 Hva hadde den nye jakken med saken å gjøre? Tenker du at det er et slags bevis?. Skjønte ikke den.Anonymous poster hash: 3e8bc...8ba
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 Nei, bare at jeg likte den så godt, men etter det så likte jeg den ikke i det hele tatt. Anonymous poster hash: 4bfe4...5e9
Gjest Katten. Skrevet 26. november 2013 #7 Skrevet 26. november 2013 Nja. Du nektet ikke, men takket være alkoholkonsum og narkotiske stoffer, så husker du ikke hva som skjedde, bortsett fra glimt her og der. "Er dette så lurt da?" er ganske langt unna et nei. Vi vet ikke om du var villig eller motvillig i situasjonen, og det kan heller ikke en rett vite. Tror ikke loven ville definert det som et overgrep/voldtekt, men kan hende. Slike situasjoner er vanskelige. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #8 Skrevet 26. november 2013 Du har tydeligvis vært bevisstløs virker det som, og noen har benyttet seg av det. Det er overgrep.Anonymous poster hash: 3e8bc...8ba 1
Gjest Booker Skrevet 26. november 2013 #9 Skrevet 26. november 2013 Nja. Du nektet ikke, men takket være alkoholkonsum og narkotiske stoffer, så husker du ikke hva som skjedde, bortsett fra glimt her og der. "Er dette så lurt da?" er ganske langt unna et nei. Vi vet ikke om du var villig eller motvillig i situasjonen, og det kan heller ikke en rett vite. Tror ikke loven ville definert det som et overgrep/voldtekt, men kan hende. Slike situasjoner er vanskelige. Er det ikke slik at hvis man ikke er stand til å samtykke så er det overgrep?
Gjest Raindrops Skrevet 26. november 2013 #10 Skrevet 26. november 2013 (endret) Er det ikke slik at hvis man ikke er stand til å samtykke så er det overgrep? At hun ikke kan huske å ha samtykket er ikke det samme som at hun ikke samtykket. Endret 26. november 2013 av Raindrops 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #11 Skrevet 26. november 2013 Jeg er ganke sikker på at jeg ikke har samtrykket. Jeg er ikke sånn og har store problemer med sex fra før av. Har ikke hatt noe seksuelt forhold til noen av kjærestene mine så virker litt rart at jeg bare skulle si "ja jeg vil" Anonymous poster hash: 4bfe4...5e9
Gjest Booker Skrevet 26. november 2013 #12 Skrevet 26. november 2013 At hun ikke kan huske å ha samtykket er ikke det samme som at hun ikke samtykket. Hun husket ikke pga sin tilstand, men er ikke det da å ikke være i stand til å gi samtykke?
Gjest Raindrops Skrevet 26. november 2013 #13 Skrevet 26. november 2013 (endret) Hun husket ikke pga sin tilstand, men er ikke det da å ikke være i stand til å gi samtykke? Nå er ikke jeg noen lovtolker, men nei, det vil jeg ikke si. Hvordan kan motparten vite forskjellen på et samtykke og ikke isåfall? Endret 26. november 2013 av Raindrops 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #14 Skrevet 26. november 2013 Det er vel ikke normalt og ha sex med fulle og dopa jenter? som i tilegg er mye yngre enn deg selv og du er gift? Anonymous poster hash: 4bfe4...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #15 Skrevet 26. november 2013 Det vil jeg si, jeg klarte jo ikke å svare for meg. I tilegg var det han som ga meg dopet. Doper meg ikke til vanlig, så jeg reagerte nok verre enn andre. Men var inne i en periode hvor jeg dreit i alt og hadde sex med mange for å prøve å komme over andre krenkelser fra jeg var yngre så vet jo ikke. Men etter denne hendelsen ble alt det samme igjen. Ts Anonymous poster hash: 4bfe4...5e9
Gjest Booker Skrevet 26. november 2013 #16 Skrevet 26. november 2013 Nå er ikke jeg noen lovtolker, men nei, det vil jeg ikke si. Hvordan kan motparten vite forskjellen på et samtykke og ikke isåfall? Ikke jeg heller! Nei si det, ville tippe det kom ann på tilstanden? Kanskje det er mer forståelig at hvis hun var påvirket av dop at det er vanskelig å gi samtykke, og lettere å miste virklighetsoppfattning. I tillegg så gav han henne dopet. Men til deg ts, så syntes jeg du burde ta kontakt med lege/legevakt/politi og finne ut av hva du kan gjøre. Ring også til hjelpetelefoner og forklar for dem, de har nok klarere rettningslinjer enn oss og kan gi bedre råd.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #17 Skrevet 26. november 2013 Har fortalt litt til psykolog, men ikke alt. Er redd for og ikke bli trodd, at jeg overdriver og at jeg ikke burde ha det vondt pågrunn av dette. Jeg bedreider også meg selv. Hun foreslo vi dro til en advokat bare for å legge frem saken. Dette er noen år siden så blir nok ikke noe sak, da jeg verker orker, vil eller har bevis... sånn bortsett fra at dop er ulvovelig. Anonymous poster hash: 4bfe4...5e9
Gjest Eurodice Skrevet 26. november 2013 #18 Skrevet 26. november 2013 Nå "banner jeg i kjerka" og utsetter meg sikkert for manges vrede. Jeg er absolutt for at kvinners frihet ikke skal begrenses, men jeg mener at jenter/kvinner har selv et ansvar for hva de kan utsette seg for. Når de drikker seg sanseløse, doper seg osv. og blir med fremmede menn hjem, tar de en høyst unødvendig risiko. Å komme etterpå og klage, blir for dumt, særlig hvis det ikke er tegn til at de har vært utsatt for noe, og de ikke husker noe som helst. 2
Gjest Awzm me Skrevet 26. november 2013 #19 Skrevet 26. november 2013 (endret) Nå "banner jeg i kjerka" og utsetter meg sikkert for manges vrede. Jeg er absolutt for at kvinners frihet ikke skal begrenses, men jeg mener at jenter/kvinner har selv et ansvar for hva de kan utsette seg for. Når de drikker seg sanseløse, doper seg osv. og blir med fremmede menn hjem, tar de en høyst unødvendig risiko. Å komme etterpå og klage, blir for dumt, særlig hvis det ikke er tegn til at de har vært utsatt for noe, og de ikke husker noe som helst. Egentlig enig. Begge var fulle og dopet, og for å så legge seg i samme seng. Hva forventer man da egentlig. Vet ikke om jeg ville kalt det et overgrep, kan godt hende ts har samtykket, selv om hun angrer dagen etter. Tror ikke det er noe nytt at mange angrer på ons i ny og ne (og kanskje prøver å overbevise seg selv om at det ikke var deres egen feil). Endret 26. november 2013 av Awzm me
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #20 Skrevet 26. november 2013 Regnet med litt "hat" også. Derfor var jeg så redd for å legge det ut. Og ja, jeg ser alle poengene. Men ser ikke ponget med å forsvare meg, da du hadde tenkt annerledes om det var deg i situasjonen. Jeg var full (jeg husker ikke hvor full han var). Jeg kastet opp og han tilbød meg dop for at det skulle funke for å bli bedre. Sier seg selv at siden jeg var så full tenkte jeg hvorfor ikke. Jeg vet ikke om han var dopet selv. Han begynte også å trøste meg, noe han helt sikkert gjorde vi å skape tilitt. Vi kysset, klemte ikke ellr noe. Så merkelig og bare kaste seg over meg når vi kommer hjem til han. Anonymous poster hash: 4bfe4...5e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå