Gå til innhold

Kollegaene vi hater


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd om kollegaer vi hater/misliker.

Denne personen jobber jeg heldigvis ikke med mer, og jeg håper jeg aldri trenger å jobbe med den personen igjen. Vedkommende brukte halve arbeidsdagen på facebook, men var likevel den første til å sladre til ledelsen dersom hun følte noen ikke gjorde en jobb godt nok. At hun tok en dritlang matpause før hun tok en dritlang dritepause (15-20 min) etterpå (dassen luktet dritt lenge etter at hun forlot den) er selvsagt helt normalt i hennes bok. Hun tok også alltid en matpause til på slutten av dagen. Shopping på nett, skyping på mobil og facebook chatting anså hun som helt normalt å drive med på jobb. Hun var også helt ubrukelig med kundene, ikke var hun språkmektig og ikke kunne hun være høflig.

Anonymous poster hash: 37725...db9

Innlegget er ryddet for hets.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting er jo å mislike noen, men å hate?

Anonymous poster hash: 5b1ee...7a8

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo å mislike noen, men å hate?

Anonymous poster hash: 5b1ee...7a8

Hvorfor er det galt å hate noen som forsurer hverdagen din? Håper vedkommende blir påkjørt av en buss, men at hun istedenfor å dø blir lam fra livet og ned. Eller er det kanskje en tanke slemt å si med tanke på den stakkars sykepleieren som må tørke bort de 2-kilosbæsjene den merra presser ut?

Anonymous poster hash: 37725...db9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det galt å hate noen som forsurer hverdagen din? Håper vedkommende blir påkjørt av en buss, men at hun istedenfor å dø blir lam fra livet og ned. Eller er det kanskje en tanke slemt å si med tanke på den stakkars sykepleieren som må tørke bort de 2-kilosbæsjene den merra presser ut?

Anonymous poster hash: 37725...db9

Noe sier meg at det antageligvis er noen kollegaer som har tenkt det samme om deg...

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater deg, jeg gjorde alt for at du skulle slippe å steppe inn de helgene du hadde fri, og juleferien din gjorde jeg mitt ytterste for at du skulle få ha i fred, du sto med tårer i øynene redd for å ikke få nok dager til å spise ribbe og julegrøt. Du hatet sjefen og sto frem som et sosialt og snilt menneske med verdier som aksept, toleranse og emati, det motsatte av han. Jeg var overarbeidet, totalt utslitt og hang etter med noen uvesentlige oppgaver. Du bislet til sjefen og jeg fikk sparken. Jeg var bekymret for å møte på deg i flere år etterpå, for jeg tror jeg hadde slått deg ned. Forbanna sleipe kvinnemenneske.



Anonymous poster hash: 3594e...8b5
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med å bli eldre er at man etter hvert lærer at ingen er verd å hate.



Anonymous poster hash: 2df67...54a
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også avslutte med at hun hadde en motbydelig kropp. Hun så ut som en jævlig t-rex, flate bryster, tynn overkropp og gigantiske hofter, rompe og lår. JEG HATER HENNE!!!

Anonymous poster hash: 37725...db9

Hva har dette med noen ting å gjøre?

Anonymous poster hash: 8c1c1...bac

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ingen, men jeg misliker noen. Nå er jeg student, men jobber litt ved siden av studier. Det er en godt voksen dame, som burde vite bedre enn å oppføre seg som en infantil tenåring, og eksludere andre (les: meg). Allerede første gangen jeg jobbet sammen med denne dama skjønte jeg at hun var noe for seg selv. Hun opptrådte kaldt, ekskluderende og når jeg snakker til henne, svarte hun kort og eller så snudde hun bort, var pirkete og selvgod.
Jeg takler slike folk ganske dårlig, så jeg begynte å unngå henne og snakket minst mulig med henne og overså henne også rett og slett. Da hun merket dette begynte hun å snakke litt, men fremdeles på en svært overfladisk måte. I sommer, da jeg var ferdig med eksamenen, jobbet jeg der i en 70% stilling og så henne dermed litt oftere. Hun har sikkert lagt merke til denne kalde oppførselen jeg har mot henne (jeg orker ikke å smiske med folk som opptrer seg som små barn) og "venninna" hennes på jobben, en sykepleier som var seks år eldre enn meg, begynte også opptre kjølig mot meg. Jeg syns det var ukoselig å jobbe sammen med dem, men på en eller annen måte gikk det greit ettersom jeg også unngikk begge to så mye som jeg kunne.
Jeg syns fremdeles det er merkelig at voksne menneske kan oppføre seg på den måten. Hun er en godt voksen dame med to sønner, også oppfører seg så ufordragelig mot en jente i begynnelsen av tyveårene. Hun burde skamme seg. Voksne damer burde holde seg for god til slik oppførsel.
Jeg er bare glad for at jeg ikke tar en utdannelse innenfor helse, mange triste mennesker som jobber der, dessverre, heldigvis tror jeg at jeg får sommerjobb på et teknologiselskap neste sommer så slipper jeg å forholde meg til bitre damer innenfor helse&omsorg-yrket. For all del, det er koselig folk som jobber der og som gjør en god jobb, men det er de som oppfører seg skammelig som gjør mest inntrykk :\


Anonymous poster hash: 7017a...fd0
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2013 den 23.14, AnonymBruker skrev:
Jeg hater ingen, men jeg misliker noen. Nå er jeg student, men jobber litt ved siden av studier. Det er en godt voksen dame, som burde vite bedre enn å oppføre seg som en infantil tenåring, og eksludere andre (les: meg). Allerede første gangen jeg jobbet sammen med denne dama skjønte jeg at hun var noe for seg selv. Hun opptrådte kaldt, ekskluderende og når jeg snakker til henne, svarte hun kort og eller så snudde hun bort, var pirkete og selvgod.
 
Jeg takler slike folk ganske dårlig, så jeg begynte å unngå henne og snakket minst mulig med henne og overså henne også rett og slett. Da hun merket dette begynte hun å snakke litt, men fremdeles på en svært overfladisk måte. I sommer, da jeg var ferdig med eksamenen, jobbet jeg der i en 70% stilling og så henne dermed litt oftere. Hun har sikkert lagt merke til denne kalde oppførselen jeg har mot henne (jeg orker ikke å smiske med folk som opptrer seg som små barn) og "venninna" hennes på jobben, en sykepleier som var seks år eldre enn meg, begynte også opptre kjølig mot meg. Jeg syns det var ukoselig å jobbe sammen med dem, men på en eller annen måte gikk det greit ettersom jeg også unngikk begge to så mye som jeg kunne.
 
Jeg syns fremdeles det er merkelig at voksne menneske kan oppføre seg på den måten. Hun er en godt voksen dame med to sønner, også oppfører seg så ufordragelig mot en jente i begynnelsen av tyveårene. Hun burde skamme seg. Voksne damer burde holde seg for god til slik oppførsel.
 
Jeg er bare glad for at jeg ikke tar en utdannelse innenfor helse, mange triste mennesker som jobber der, dessverre, heldigvis tror jeg at jeg får sommerjobb på et teknologiselskap neste sommer så slipper jeg å forholde meg til bitre damer innenfor helse&omsorg-yrket. For all del, det er koselig folk som jobber der og som gjør en god jobb, men det er de som oppfører seg skammelig som gjør mest inntrykk :\

Anonymous poster hash: 7017a...fd0

.

Endret av Magnifique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg blir veldig provosert av å lese det du skriver, og jeg kjenner meg veldig godt igjen i det. Noen mennesker er bare.. ja, hva kan man kalle det? Litt sosialt tilbakestående. Jeg kjenner veldig godt til den typen mennesker du beskriver, men vet du hva? Utrolig ofte oppfører folk seg slik, fordi de er sjalu/misunnelig på et annet menneske. Og det gjør hverdagen litt sur. Jeg har en slik jente på studiegruppen min, og iblant får jeg lyst til å slå ned henne, rett og slett. Men jeg hever meg over henne, og driter som bare det i det hun sier! Hun kommer ofte med små stikk til meg, men det er så vanvittig barnslig at jeg simpelthen ignorerer det, og overser henne. Noen mennesker fortjener ingen oppmerksomhet.

Ja, jeg ble provosert og lei meg, for jeg hadde ikke vært noe annet enn grei mot henne, men du har rett, slike mennesker fortjener ikke oppmerksomhet; de oppnår lite med slik oppførsel når de ikke får oppmerksomhet. Jeg overså henne hele sommeren jeg jobbet der, men det er ekkelt med en slik stemning på jobb (sammer gjelder i studiesammenheng). Gled deg til du er ferdig med studiene, da slipper du forhåpentligvis å ha noe med henne å gjøre. Noen mennesker er rett og slett ikke helt gode.

Anonymous poster hash: 7017a...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble provosert og lei meg, for jeg hadde ikke vært noe annet enn grei mot henne, men du har rett, slike mennesker fortjener ikke oppmerksomhet; de oppnår lite med slik oppførsel når de ikke får oppmerksomhet. Jeg overså henne hele sommeren jeg jobbet der, men det er ekkelt med en slik stemning på jobb (sammer gjelder i studiesammenheng). Gled deg til du er ferdig med studiene, da slipper du forhåpentligvis å ha noe med henne å gjøre. Noen mennesker er rett og slett ikke helt gode.

Anonymous poster hash: 7017a...fd0

Ja, det kan jeg skjønne. Det er så surt å gå på jobb, eller på skolen, og kjenne den spenningen som er der. Men som du sier: når man slutter, behøver man ikke å ha noe med personen å gjøre i det hele tatt. Det kjipe er jo, som du har opplevd, at det er flere som begynner å oppføre seg sånn mot deg også. Fy søren.. det blir jo nesten mobbing! Jeg jobber dessverre sammen med denne personen også, og vi havner nesten alltid på samme vakter.

Men vi kan i hvert fall vite at vi er ekte personer, som kan oppføre oss skikkelig mot andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater de som starter stygge rykter og later som om det er en misforståelse for å sette andre i et dårlig lys overfor kunder og samarbeidspartnere. Ufint.



Anonymous poster hash: 7e7ea...3e6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hater'' er et veldig sterkt og barnslig ord :)
De eneste jeg misliker er de som med vilje utestenger enkelte.



Anonymous poster hash: d2ead...013
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg hater ingen.

Men jeg misliker at de av en eller annen grunn oppfatter meg som en person som er interessert i å høre på private ekteskapsproblemer, navproblemer, problemer med å få barn, rare sykdommer og what not. Hva i alle dager er det med meg som får dem til å tro at det er helt legitimt? Jeg snakker minimalt om mitt eget privatliv, og hadde satt pris på å ikke vite disse tingene om kollegaer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Kolleger som snakker høyt til andre kolleger, om hvor flink og fantastisk de er. 

Anonymkode: fc689...bc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Er en jeg jobber med nå, som er så ubehagelig. Jeg har begynt å bytte vakter der jeg jobber med henne. Falsk og nedlatende smil og talemåte. Hver gang hun snakker med deg går du vekk fra samtalen ved å føle deg dum og udugelig.  

Anonymkode: 8ef5a...d65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er en jeg jobber med nå, som er så ubehagelig. Jeg har begynt å bytte vakter der jeg jobber med henne. Falsk og nedlatende smil og talemåte. Hver gang hun snakker med deg går du vekk fra samtalen ved å føle deg dum og udugelig.  

Anonymkode: 8ef5a...d65

Eller er det kanskje du som bør gå inn i deg selv? Å "føle" at noen har nedlatende smil og talemåte er bare tull. Og føler du deg dum rundt kolleger, så slutt å føle deg dum rundt kolleger. Det er opp til deg. 

Anonymkode: 584da...947

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller er det kanskje du som bør gå inn i deg selv? Å "føle" at noen har nedlatende smil og talemåte er bare tull. Og føler du deg dum rundt kolleger, så slutt å føle deg dum rundt kolleger. Det er opp til deg. 

Anonymkode: 584da...947

ikke kollegaer, men enn kollega. Og ja du kan "føle" når noen er falsk og nedlatende mot deg. Når jeg har null problem og samarbeider med flere mennesker hver dag, men har problem med denne dama. Er det faen meg ikke meg det er noe galt med her. 

Anonymkode: 8ef5a...d65

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...