Gå til innhold

Scenebetennelse i armen, løsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvilke midler på resept vil være best for behandling av en scenebetennelse?

Merker at jeg har scenebetennelse ved at jeg får smerter i armen ved bruk av datamusa.

Takk for innspill .)

Anonymous poster hash: cad60...202
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil du vennligst forklare hvordan du konkluderte med at det heter sCenebetennelse? Dette var jammen fascinerende.

Anonymous poster hash: 9bea6...b8c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scene - et sted man opptrer

Sene - ting man har i kroppen

Ontopic;

Det trenger ikke være senebetennelse selv om du har smerter i armen ved databruk, men skulle det være det allikevel, pleier legen å foreskrive Voltaren eller lignende.

Det kan også hende du må bruke en skinne av noe slag for at armen skal få ro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du vennligst forklare hvordan du konkluderte med at det heter sCenebetennelse? Dette var jammen fascinerende.

Jeg lurer også. Jeg mener det overhodet ikke vondt, og forsto hva TS mente, men det var utrolig fascinerende.

Anonymous poster hash: 0a415...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voltaren eller Diclofenac... Men hvis du bare har "litt vondt foran pcen" kan du prøve sånne gel og sånt man får på apoteket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer også. Jeg mener det overhodet ikke vondt, og forsto hva TS mente, men det var utrolig fascinerende.

Anonymous poster hash: 0a415...596

Jeg mener det heller ikke vondt, er bare oppriktig nysgjerrig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe ergonomisk mus, det fikk jeg av jobben min og vips så var jeg kvitt gjentatte senebetennelser.

Anonymous poster hash: c3c08...980
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er legen som best kan svare på hvilke medikamenter og/eller behandling som passer for deg.

Verken Voltaren, Diclofenac eller noen av de andre hjalp på meg. Det eneste som hjelper er nok hvile og forsiktig trening.

Anonymous poster hash: 16ec4...650
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NSAIDS, som flere her foreslår, er effektive mot senebetennelse, men du bør få det forskrevet av en lege. Da blir det også mye billigere. Noen tåler ikke slike preparater, og derfor bør du få en lege til å vurdere hva du trenger, og hvilken dosering og lengde på kuren.

Dette er vel og bra - men ingen ting av det vil hjelpe hvis du ikke slutter med den aktiviteten som har skapt problemet. Den affiserte armen skal ha hvile, og det skader ikke med en støttebandasje.

Noen NSAID-preparater kan kjøpes reseptfritt i lavdoseforpakning, men dette er dyrt og ineffektivt, og sikrer ikke at bruken kurerer deg, siden du ikke med sikkerhet kan estimere dosering og kurlengde.

Gå til lege.

Anonymous poster hash: d5d09...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke akupunktur... Det hjalp ikke på meg, så jeg gikk til trykkbølgebehandling i mange uker.... Dyrt og vondt som fanken.....men så ble jeg bra tilslutt da...etter nesten et år med vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...