AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #21 Skrevet 25. november 2013 Men om dere langbeinte reiser sammen med noen som ikke er så langbeinte, så går det kanskje an å bytte plass også? Eller å si pent i fra til den foran at dere sliter fordi dere har lange bein. Enten kan den foran som må lene ryggen bakover bytte plass med sidemannen/kvinnen eller noe sånt. Om jeg hadde blitt spurt pent om jeg kunne sette opp setet hadde jeg mest sannsynlig gjort det uten noe problem.. OM jeg ikke hadde hatt en god grunn til å legge det tilbake. Og jeg hadde mer enn gjerne byttet plass med noen for å løse problemet også. Fakta er jo at fly er trange OG at seter kan legges bakover. Om man har spesielle behov (selvforskyldt eller ei), så tar man forhåndsregler. Samme sak om man flyr med barn. Jeg setter pris på å sitte litt unna barn på fly, men jeg kan ikke kreve å ikke ha barn ved siden av meg. De dunker i setet, klatrer, gråter, skriker og er i konstant aktivitet. Men jeg sitter der jeg sitter og holder ut om jeg ikke har muligheter for å flytte meg. Da betaler jeg gjerne en hundrelapp for å sitte ved nødutgangen (hvis det er mulighet for det). Samme om personen ved siden av meg er veldig bred og jeg blir presset opp til veggen eller halvveis ut i midtgangen. Ofte kan det også være verd å kontakte flyvert(inn)ene. Enter for å høre om det er plass et annet sted eller om de kan løse problemet. Man trenger ikke å ta konfrontasjonen selv. Har sett dette flere ganger og som regel løser det seg ganske greit. Hvorfor skal vi langbente måtte si fra etter at stolryggen er skjøvet bakover? Hadde det ikke vært bedre om folk spurte om det var i orden først? Anonymous poster hash: 6d8a8...67b 4
Lea2 Skrevet 25. november 2013 #22 Skrevet 25. november 2013 Hvorfor skal vi langbente måtte si fra etter at stolryggen er skjøvet bakover? Hadde det ikke vært bedre om folk spurte om det var i orden først?Anonymous poster hash: 6d8a8...67b Selvsagt.. men man kan ikke styre andre. Selv er jeg så redd for å være til bry for andre at jeg helst velger et sete ved vinduet og blir sittende der både med bordet i fanget og med et barn som grisebanker seteryggen min hele turen ute å si i fra. Folk er forskjellige og noen ganger må man si i fra om situasjonen er uutholdelig.
Gjest Birti Skrevet 26. november 2013 #23 Skrevet 26. november 2013 Jeg legger aldri ned setet på korte flyvninger eller flyvninger på dagtid. Om jeg vil sove da, så er det mitt problem og ikke noe noen andre skal plages med. Men så skal det sies at jeg er lange bein sjøl og kjenner litt for godt hvor jævlig vondt det er når noen plutselig smeller hele sin tyngde inne i knærne på deg. Skjedde meg senest på mandag morgen - jeg sov i min oppreiste posisjon, men våkna greit da jeg plutselig hadde begge knærne ca fem cm inn i hardplastryggen på stolen foran. Han retta opp igjen da - merka min desperate kamp etter å få beina ut av ryggen på seg antagelig På langdistanseflyvninger - når det er "natt", da er det en annen ting synes jeg. Men jeg snur meg ALLTID først og spør den bak meg om det er greit at jeg legger bakover. Det er også greit for å se om vedkommende kanskje trenger at du tar litt ekstra hensyn og bare legger halve veien bak feks. Folk er jo stort sett alt for greie - akkurat som Lea2 over her, og da må man kanskje evaluere litt
Gjest Draug Skrevet 26. november 2013 #24 Skrevet 26. november 2013 Jeg slenger stolsetet bakover med full kraft bare for å irritere. Ofte setter jeg meg med vilje foran de med lange bein, dersom jeg har muligheten. ...Neida. Jeg kan ikke rent sjeldent dingle med beina, så jeg trenger ikke stor plass. Det er ikke dermed sagt at jeg vil ha noen liggende i fanget mitt, og om noen finner ut at det sømmer seg slik, stikker jeg gjerne en finger i øyet på dem og forklarer at selv hobbiter har intimsoner.
Gjest Birti Skrevet 26. november 2013 #25 Skrevet 26. november 2013 Jeg slenger stolsetet bakover med full kraft bare for å irritere. Ofte setter jeg meg med vilje foran de med lange bein, dersom jeg har muligheten. ...Neida. Jeg kan ikke rent sjeldent dingle med beina, så jeg trenger ikke stor plass. Det er ikke dermed sagt at jeg vil ha noen liggende i fanget mitt, og om noen finner ut at det sømmer seg slik, stikker jeg gjerne en finger i øyet på dem og forklarer at selv hobbiter har intimsoner. Hahahaha! Jeg hadde digga å fly med deg kjenner jeg! :D
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #26 Skrevet 26. november 2013 Hvorfor går det ann å lene bak stolryggen i det hele tatt? Anonymous poster hash: aada0...5ae 1
floppesopp Skrevet 26. november 2013 #27 Skrevet 26. november 2013 Dersom setet bak meg mer tomt, lener jeg setet bakover. Om det sitter noen der ser jeg det litt an. Er det en høy person med lange bein, blir jeg sittende pent, men om det er en person som fortsatt ville fått plass til å sove, spør jeg pent om det er greit. Sier de nei så sier de nei, og sier de ja så lener jeg det ikke helt bak, men såpass at det blir litt vinkel på stolen. Jeg ber alltid en stille bønn om at de foran meg skal følge samme kjøreregler, men det er ytterst sjeldent. Mer enn en gang jeg har blitt sittende med pupp i suppa, for å si det sånn, fordi den foran meg har lent seg bakover for å nye måltidet sitt i tilbakelent stilling.
The Kitten Skrevet 27. november 2013 #28 Skrevet 27. november 2013 På langdistanseflyvninger bestiller jeg vindusplass ved nødutgangen. Da har jeg ikke behov for å legge ned setet noe særlig om det er en veldig høy person bak meg. Men det er ikke et alternativ å sitte rett opp og ned. Da får jeg vondt i ryggen, og det gidder jeg ikke. Jeg retter det alltid opp under måltider da.
akkuratnå Skrevet 27. november 2013 #29 Skrevet 27. november 2013 Aldri. Det er så uhøflig at jeg blir nesten kvalm når folk gjør det. Eller, det er uhøflig når folk ikke spør om det er greit først. Var på feire sist uke, på de fire flyvningene vi var på opplevde vi ikke en gang av de foran hadde setet oppe, og ikke en gang spurte de om det var greit å lene bak setet. Noe som var spesielt smertefult på hjemreisen da jeg hadde fått en kneskade på turen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå